jeremy13000
Nieuwkomer
Hallo allemaal!
Ik wil mijn hobby weer eens op pakken maar ben inmiddels niet echt meer thuis in de hardware. Alleen dat ik het beste een externe audio interface kan aansluiten. En daar zijn er ook al zo veel van.....
Ik wil graag zelf tracks maken en op den duur ook live kunnen jammen. Ik ben er inmiddels achter dat je voor live spelen goed met Ableton en een midi controller kunt werken maar om thuis lekker mooie dingen in elkaar te zetten beter Cubase (SX3) kunt gebruiken. Software heb ik inmiddels en een boek over Cubase SX is besteld.
Concreet is mij vraag:
Wat heb ik nog nodig om zelf muziek te kunnen maken? Ik wil goede spullen gebruiken maar 100% professioneel hoeft niet. (gezien budget, voorlopig ca €1000)
Ik wil graag (als het kan) mijn oude spullen, en nieuwe laptop gebruiken.
- Sythesizer Kawai K4
- Sequenser Kawai Q80 (deze kan waarschijnlijk weg haha)
- Groovebox Roland MC303
- Laptop HP met 32 bit Vista Business, Intel Core Duo 2.1GHz, 2G ram
Soundmax interg. Digital HD audio geluidskaart
Ik ben bij Bax-shop.nl kwijlend en met hoofdpijn van alle mogelijkheden die er zijn maar weer weg gegaan want ik heb echt geen idee.
Alvast heel erg bedankt voor de adviezen en tips die ik hopelijk ga krijgen.
Jeremy
Ik wil mijn hobby weer eens op pakken maar ben inmiddels niet echt meer thuis in de hardware. Alleen dat ik het beste een externe audio interface kan aansluiten. En daar zijn er ook al zo veel van.....

Ik wil graag zelf tracks maken en op den duur ook live kunnen jammen. Ik ben er inmiddels achter dat je voor live spelen goed met Ableton en een midi controller kunt werken maar om thuis lekker mooie dingen in elkaar te zetten beter Cubase (SX3) kunt gebruiken. Software heb ik inmiddels en een boek over Cubase SX is besteld.
Concreet is mij vraag:
Wat heb ik nog nodig om zelf muziek te kunnen maken? Ik wil goede spullen gebruiken maar 100% professioneel hoeft niet. (gezien budget, voorlopig ca €1000)
Ik wil graag (als het kan) mijn oude spullen, en nieuwe laptop gebruiken.
- Sythesizer Kawai K4
- Sequenser Kawai Q80 (deze kan waarschijnlijk weg haha)
- Groovebox Roland MC303
- Laptop HP met 32 bit Vista Business, Intel Core Duo 2.1GHz, 2G ram
Soundmax interg. Digital HD audio geluidskaart
Ik ben bij Bax-shop.nl kwijlend en met hoofdpijn van alle mogelijkheden die er zijn maar weer weg gegaan want ik heb echt geen idee.

Alvast heel erg bedankt voor de adviezen en tips die ik hopelijk ga krijgen.

Jeremy