Ableton en Battery - hoe multitimbraal gebruiken?

Medicci

Stamgast
Hee mensen,

Ik heb sinds kort maar een laptopje erbij aangeschaft voor mijn live act.
heb hierop dus ableton 6 en ik had 1 vraagje..
Ik heb een NI Battery 3 als sampler en ik heb meerdere midi sporen aangemaakt en ik wil voor elk spoor maar 1 battery gebruiken..
volgens mij heb ik er nu een stuk of 5 draaien omdat ik 5 midi sporen heb en op elke battery verschillende samples ingeladen zijn dus het is zo te zien dat ik er 5 verscihllende open heb staan.
Ik gebrik normaal hardware sequencers of Cubase/protools en hierin is dit heel makkelijk te routen.. ik heb echter geen idee hoe dit in ableton gedaan word.. kan iemand mij hiermee helpen met spoed!!!

Greets,

Ik snap niet goed waarom je 5 battery's gaat gebruiken, je kan toch 1 battery gebruiken en alles naar apparte outputs sturen? (battery heeft 32 kanalen)

misty.

Ik snap niet goed waarom je 5 battery's gaat gebruiken, je kan toch 1 battery gebruiken en alles naar apparte outputs sturen? (battery heeft 32 kanalen)

misty.
je begrijpt mij niet =)... oke nog 1 keer

Ik WIL 1 battery met bijv. 5 midi sporen maaaaaarrr ik heb nu 5 midi sporen en ook 5 batterys ik weet niet waar die outputs zitten ik werk hier namelijk mee vanaf vorige week en dit zit me in de weg omdat ik anders miss een vastloper kan krijgen als albeton niet vlot werkt (dat doet hij opzich wel maar zo kan ik ook nog andere plugins extra openen)
Trouwens zijn die 32 outputs voor VST. ik wil graag weten waar ik de routing van de in/out van de midi sporen kan vinden net als in cubase etc..
hoop dat je het nu begrijpt :)

In de handleiding van je software (laatste pagina's staan trefwoorden voor nog sneller zoekgemak)

misschien is een lesje "hoe stel ik een vraag op een forum zonder schreeuwen met een duidelijke topictitel"

daarna misschien een lesje "hoe stel ik succesvol vragen aan mensen die betaald hebben voor hun software"

sorry, ik kan je niet helpen, ik begrijp in feite je vraag niet goed.

ff tien keer in een plastic zakje blazen. 'Breathe In, Breathe Out Breathe In" :(

gaat het weer een beetje

en nee ik snap je niet sorrie

misschien is een lesje "hoe stel ik een vraag op een forum zonder schreeuwen met een duidelijke topictitel"

daarna misschien een lesje "hoe stel ik succesvol vragen aan mensen die betaald hebben voor hun software"

sorry, ik kan je niet helpen, ik begrijp in feite je vraag niet goed.

hoezo schreeuwen?? en ik betaal ook voor de software en ik heb idd in ableton gezocht maar kon het niet bepaald vinden, ligt waarschijnlijk aan mij, daarom vraag ik het aangezien ik morgen een optreden heb.
Ik heb hem wel klaar alleen wil ik minder cpu sparen door dit omdat ik niet waar ik de in/outputs van de midi kanalen heb waar je ook toeverwijst bijv. in cubase aan de linkerkant als je op een midi spoor klikt
in:Digides...
out: Battery..

En trouwens wordt deze vraag niet begrepen terwijl wel iemand een reactie hierop heeft gegeven. Maar goed ik heb dit gewoon nodig.

Alvast bedankt!

Het is vrij eenvoudig als je maar de routing van Ableton gebruikt. Die zie je als je het I-O bolletje aan hebt staan rechts-onderin. Ik stuur even een demo die je in live kunt openen. Ik heb daarin 5 midi kanalen, 5 audio kanalen en 1 kanaal met Battery3. De individuele samples heb ik naar de verschillende outs gestuurd en met Abletons routing selecteer ik welk audio kanaal van de plugin gebruikt moet worden. Open de demo, moet duidelijk zijn zo... Succes met je optreden - waar is het? Lijkt me leuk om te komen...

Attachments

• Battery3RoutingDemo Project.zip
    63,8 KB · Bekeken: 132
hoezo schreeuwen??
http://writerswrite.com/journal/dec99/pirillo1.htm

daarom vraag ik het aangezien ik morgen een optreden heb.
Zowel Native Instruments als Ableton kunnen beiden gemaild worden ;).

En trouwens wordt deze vraag niet begrepen terwijl wel iemand een reactie hierop heeft gegeven. Maar goed ik heb dit gewoon nodig.

Maak 1 nieuw MIDI track met Battery.
Maak vervolgens nog een MIDI track en stel bij Output "Battery" in. Je kunt dan ook nog het kanaal instellen als je wilt.
Elke volgende MIDI-track routeer je ook weer terug door Output te gebruiken. Problem solved.

attachment.php

edit; ik dacht toch -echt- dat ik snel had getypt. Naja.

Attachments

• battery_midi.png
    battery_midi.png
    3,5 KB · Bekeken: 115
Ben ik nou gek of wordt dit ruimschoot behandeld in de bij Ableton geleverde tutorials?

En een optreden ingaan met een stuk software dat je nog niet eens voor 10% beheerst......dat vind ik van veel lef getuigen persoonlijk. Eens moet de eerste keer zijn maar toch........

ik kenn de software wel alleen dat kon ik niet zo snel vinden maar het is al gelukt en de act gegeven (Y) thx!

Back