VOYETRA 8/RHODES CHROMA/KORG PS series

mancher ik denk dat lid SCD de draad gelezen heeft en dat die Euris geroken heeft want zijn ps3100 met midi is te koop vanaf 2500e.. lol

mancher ik denk dat lid SCD de draad gelezen heeft en dat die Euris geroken heeft want zijn ps3100 met midi is te koop vanaf 2500e.. lol

kweet nog wel boele scde een aatal audio tracks stukken had gemaakt en gepost was mooi
alen ik zou denk m iets " ruiger " gebruiken ,
maar zoon ps3100 1 osc vol polyfoon semi modulair kost ook ongeveer 2500.- of meer

de ps3300 heeft volgens mij wel egt meer mogelijk heden

@ mansher ; ik denk pesroonlijk asje een brute korg wil uit die tyd check en dv800 semi / poly triigereing [ofso ]
iig dikste osc ooit gehoord en filter who
2 ring mods ...moduleerbaar tegen elkaar
wrede aparte bak en byzondere sound
maar ook redelijk zeld zaam ,...reken op 1000 eu

Zoow!

Het is al weer ff geleden, tijd om hier nog maar es wat bevindingen neer te poten...

Ik denk dat we't er over ééns kunnen zijn dat deze topic vooral over synths met karakter gaat, het is in ieder geval mijn bedoeling een synth te vinden met veel karakter. Dan moet ik zeggen ben ik er via een goede kennis een aparte tegengekomen, dan wel de midibox sid van ucaps waarover je alle info hier kan vinden;

http://www.ucapps.de/midibox_sid.html

Kort door de bocht is het weliswaar een zelfbouw synth gebaseerd op de c64 SID chips en niet voor gevoelige luisteraars, maar kwestie van een eigen karakter kan deze echt wel tellen...Het hoeft blijkbaar niet alijd stukken van mensen te kosten, wat tijd, geduld en doorzettingsvermogen kunnen ook al voldoenend resultaat opleveren...Ik had er net als vele anderen al veel over gehoord en gelezen, maar nog nooit ééntje voor mijn neus gehad. Echt de moeite waard! Dik laag, geen trage env (niet ultrasnel) aliasing hoog, waardoor je de typische SID klank krijgt en leuke mod functies...

Ik weet niet of ik voor mezelf overweeg er ééntje te bouwen, er zijn nog andere SID alternatieven, maar wat ik wel weet is dat ik de SID sound in huis ga halen...

Zo, verder heb ik geen haast en bekijk ik rustig alle opties...Ik houd jullie uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte!

Back