Geluid disbalans in ableton 7

djrikwatts

Nieuwkomer
Kan iemand mij helpen; na wat tracks te hebben gemaakt kwamen ik er achter dat er een disbalans is in het geluid wat uit mijn monitors komt. De rechterkant geeft meer laagfrequent geluid dan de linker en de rechter monitor geeft meer mid en hoogfrequent geluid! Ik heb zover ik weet alle panners nagelopen en er staat geen effecten o.i.d. op mijn master. Het gebeurd ook bij geladen live sets of tracks van andere dj's. Het ligt dus niet aan mijn tracks, ik krijg het bij iedere track of sample. Ook is dit hetzelfde probleem bij mijn broer die dezelfde set-up heeft en toen ik de tracks meenam en in zijn ableton laadde kregen we hetzelfde probleem!
Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Rik

En je geluidskaart? (model, OS)?

Ik weet dat ik bij m'n E-mu PatchMix DSP een "pan" knop per kanaal heb.

Ik heb een TC electronics LIVE en daar ligt het zeker niet aan. Het gebeurd ook in een andere studio waarbij hij op een ESI Quata fire staat aangesloten.

ik begrijp iets niet. aangezien dit niet normaal is, moet dit liggen in jouw systeem, ableton of hardware component daar spreekik mij niet over uit.

maar wat bedoel je in een andere studio? op andere computer, op andere ableton, met jouw tracjs EN tracks van iemadn anders en andere studio monitors en andere geluidskaart...

:confused:

dan zou ik zeggen dat het aan ableton ligt. maar aangezien dit probleem mij niet bekend is...

Ik heb hetzelfde probleem als ik de live set in een andere computer laad. Dus ook met een andere geluidskaart, monitors, etc.. Dus is het zo dat de andere set-up waar ik hem in heb geladen dezelfde problemen heeft. Wel is het zo dat de andere set-up/ableton waar ik hem in laad dezelfde Ableton is die ik heb. Hij komt van dezelfde (legale)CD af. Ik ben bang dat ik dus iets niet goed heb ingesteld of iets over het hoofd zie.
Als ik een nieuwe live-set open hoor ik hetzelfde probleem....

Laatst gewijzigd:
Back