[Apple] Macinthosh G4 behuizing

spdk

ech wel
Hela!

Ik heb een vraagje (duh!)

Ik wil zelf uit een aantal onderdelen een Apple Macinthosh G4 systeem bouwen, om relaxed muziekjes op te typen. Maar het enige waar ik nog naar op zoek ben is een behuizing. Weet iemand hoe ik aan zo'n behuizing kan komen, of zijn er misschien PC kasten die ook geschikt zijn hiervoor?

Thanx in advance,

spdk=-

Zijn er geen cant en claere behuizingen te koop, waar een g4 in past?

zijn mac onderdelen(moederborden en procossors) een beetje makkelijk los te krijgen dan?

kan je niet beter voor een dikke tweedehands G4 gaan?
op tweedehandsmac zijn er zat te vinden.
FF zoeken en nog een mooi prijsje ook!

(je kunt ook een 'gevraagd' advertententie posten, bijv G4 behuizing ofzo...er zitten behulpzame mensen)

De onderdelen heb ik al, ik moet alleen nog een goede behuizing hebben, maar ik denk dat ik em in een ATX kast ga bouwen, dat moet niet zo'n probleem zijn als ik Craz' zijn link lees.

Er zijn op tweedehandsmac.nl ook gratis dingen te krijgen.
daar zitten ook wel eens kasten tussen!

anders een ATX, is wel het experimenteren waard. Laat maar FF weten als het gelukt is....

Als je bij een winkel een nieuw gewone pc kast gaat halen zou ik een stuk karton nemen en het board over trekken en de gaten ook er in op nemen dat je zo min mogelijk hoeft te boren/houd wel rekening dan je kaarten moet vast zetten bij oude mac,s was dat een apart iets Of zelf kist maken van hout werkt prima ;)

Ik dacht dat het moederbord van een G4 precies aan de andere kant zit dan bij een standaard PC.

Je zou ook een oude systeem kast kunnen gebruiken en een paar strippen aluminium en een popnageltang.Er schijne ook verloopjes te zijn van AT naar ATX :)

Apple onderdelen.

Apple onderdelen.

Ja die vraag stelde ik mij ook : Waar vind je een G4 moederbord en de Motorola processor los ?
Want voor zover ik weet zijn die dingen amper, zeg maar niet los te verkrijgen, tenzij je Apple dealer bent en reparaties 'mag' uitvoeren. Ttz, dat antwoord kreeg ik bij de vraag om componenten los te kopen.

Dus graag een hint.

PS : sommige van de prijzen op 2dehandsmac.nl zijn idioot hoog. Ik heb ook een Mac die natuurlijk nieuw wel duur was, maar 2dehands is ie allesinds niet te verkopen aan de prijzen die daar soms gevraagd worden...

Laatst gewijzigd:
De processor snap ik nog wel, dat kan ofwel via een update kaart, of wel uit een mac waar nu een update kaart in zit... maar dat moederboard....

Back