RME FF 800 wel erg goedkoop

nog even over de 1820m, hij mag dan wel iets minder transparant klinken, maar juist die 'warme' sound vind ik wel iets hebben. Zekers als je veel met vsti's werkt enzo.

Dan hoor je dus een 'warme' sound die er in werkelijkheid niet is. Is misschien leuk voor een home cinema DAC, maar tijdens tracken en/of mixing niet echt handig.

Ik heb net een ff800 gekocht bij i4muzique. Ik had altijd een multiface (1), maar ik ben tot nu toe erg onder de indruk van de fireface. De mogelijkheden als instrument direct in etc blijken toch er handig te zijn. De snelle schakeling tussen verschillende buffers werkt ook lekker. Gewoon een goed apparaat.
Over de kleuring van de 1820m... als mensen dat mooi vinden moeten ze het vooral gebruiken.

Hoeveel mensen zijn er wel niet die hun digitale signaal eerst door een buizencompressor halen, het dan op band zetten voor kleuring etc., en daarna juist een ultracleane a/d converter gebruiken, terwijl ze misschien meteen een vies klinkende dac hadden kunnen gebruiken. *D

Maar t.o.v. de Motu 24io...zit je dan met een Echo Audiofire12 daarboven of ongeveer hetzelfde?

Ik zou die Motu gewoon houden, tenzij je echt een grote stap omhoog wil qua AD/DA. En dan kijken naar een Lynx Aurora of apogee AD16x ofzo.

Ik zou die Motu gewoon houden, tenzij je echt een grote stap omhoog wil qua AD/DA. En dan kijken naar een Lynx Aurora of apogee AD16x ofzo.

Hehe...die stap is weer wat te groot....zeker aangezien ik 12ins nodig heb. :D

Ik zou inderdaad een goede stap willen maken en wat me aan het denken heeft gezet is dat in ene blinde luistertest tussen de Apogee Rosetta (geen audiointerface maar icm met ADAT wel zo te gebruiken) en de Audiofire12 mensen erg veel moeite hadden met het kiezen van welke de Apogee was. Maar als hier dan wordt geclaimd dat de Fireface nog een stuk beter is dan de audiofire12 zou dat moeten betekenen dat ofwel de fireface beter is dan de Apogee Rosetta ofwel dat de kwaliteit van de fireface meer op naam draagt dan op daadwerkelijke resultaten.

Laatst gewijzigd:
Hehe...die stap is weer wat te groot....zeker aangezien ik 12ins nodig heb. :D

Ik zou inderdaad een goede stap willen maken en wat me aan het denken heeft gezet is dat in ene blinde luistertest tussen de Apogee Rosetta (geen audiointerface maar icm met ADAT wel zo te gebruiken) en de Audiofire12 mensen erg veel moeite hadden met het kiezen van welke de Apogee was. Maar als hier dan wordt geclaimd dat de Fireface nog een stuk beter is zou dat moeten betekenen dat ofwel de fireface beter is dan de Apogee Rosetta ofwel dat de kwaliteit van de fireface meer op naam draagt dan op daadwerkelijke resultaten.

Volgens mij betekend het vooral dat een menig mbt tot audio kwaliteit vooral subjectief is. En het betekend ook dat de kwaliteit AD DA van alles wat je hier noemt gewoon dicht bij elkaar zit. Het is iig zeker zo dat je voor 'iets' beter onevenredig meer €'s neerlegt.

Ik heb da laatste tijd nogal veel AD's en DA's door m'n studio laten passeren en ja, je hoort zeker verschil. Maar het wordt al zeer lastig om te beoordelen of die RME adi-2 nou beter klinkt dan de Motu die ik een week eerder nog had... :D Directe a-b vergelijkingen zijn al een stuk makkelijker (en leuk!).

Heb je alleen line ins nodig of zijn preamps ook nog van belang?
De 24io is PCI, dat is een absoluut voordeel tov. FW natuurlijk....
En dat teveel aan inputs zit ook niet in de weg... ik zeg houden die 24io...

fireface meer op naam draagt dan op daadwerkelijke resultaten.

De grote kracht van RME is IMHO de all-round kwaliteit; goede ADDA, goede pre's en DI's, goede bouwkwaliteit en de beste drivers. Dus logisch dat je weing negatiefs over RME hoort/leest.

Ik zou eigenlijk aan 1 pre-amp al voldoende hebben en dan hoeft het niet eens een goede te zijn (doe het nu via m'n G2 keys).

PCi-e is tegelijk een voordeel en een nadeel. Voordeel is dat het stabiel en uitbreidbaar is, nadeel is dat Firewire zo'n beetje overal op aangesloten kan worden en pci-e echt alleen in een desktop.

Wat betreft RME, het gaat me niet zozeer om de allroudn kwaliteit en tevredenheid maar meer om het feit dat hier eerder al per definitie geroepen wordt dat de Audiofire12 nog flink onder de RME zit kwa convertors terwijl in een 1 op 1 vergelijking de Audiofire12 amper te onderscheiden was van de Apogee Rosetta. Dan vraag ik me af hoe subjectief de mening over RME is......

RME is een prima product hoor maar kwa specs en prijs klopt het plaatje (voor mij) niet helemaal. Ik zoek gewoon net ff een paar ins meer.

maar als de Audiofire12 echt zoveel minder klinkt dan een RME Fireface en de TC Konnekt48 weer net erboven zit dan neig ik wat betreft overstap toch sneller naar de TC(op de 1 of andere manier).

Maar t.o.v. de Motu 24io...zit je dan met een Echo Audiofire12 daarboven of ongeveer hetzelfde?

Ik denk dat de motu zelfs nog wat beter zal klinken wil je daar echt overheen moet je echt naar Lynx of Apogee gaan

Volgens mij betekend het vooral dat een menig mbt tot audio kwaliteit vooral subjectief is. En het betekend ook dat de kwaliteit AD DA van alles wat je hier noemt gewoon dicht bij elkaar zit. Het is iig zeker zo dat je voor 'iets' beter onevenredig meer €'s neerlegt.

Ik heb da laatste tijd nogal veel AD's en DA's door m'n studio laten passeren en ja, je hoort zeker verschil. Maar het wordt al zeer lastig om te beoordelen of die RME adi-2 nou beter klinkt dan de Motu die ik een week eerder nog had... :D Directe a-b vergelijkingen zijn al een stuk makkelijker (en leuk!).

Heb je alleen line ins nodig of zijn preamps ook nog van belang?
De 24io is PCI, dat is een absoluut voordeel tov. FW natuurlijk....
En dat teveel aan inputs zit ook niet in de weg... ik zeg houden die 24io...

Fles zegtverstandige dingen hier ik zou zeker niet overstappen van een Motu24i\o naar een Echo.

Zeker is de TC konnekt een zeer goed klinkende interface, sommige vinden hem beter zelfs dan een RME FF maar het is zeker geen Lynx of Apogee. In een goed luisterruimte pik je er die echt wel uit in de AB vergelijiing (wel ff fatsoenlijke monitoren gebruiken natuurlijk)

Fles zegtverstandige dingen hier ik zou zeker niet overstappen van een Motu24i\o naar een Echo.

Met welke reden als ik vragen mag (ik neem niet zomaar iets aan he.....:P)

En de TC Konnekt48 zou dus wel een aanzienlijke upgrade zijn? Of meer in de categorie "beter maar niets schokkends"?

Even terzijde, maar het regent plots FF800's op marktplaats, met een onderprijs van 700 euro. Mis ik iets, komt er een nieuwe reeks of komt het door de problemen met het laatste SP van XP waardoor de FF800 ook onder XP niet meer goed werkt?

Vreemd...

Met welke reden als ik vragen mag (ik neem niet zomaar iets aan he.....:P)

En de TC Konnekt48 zou dus wel een aanzienlijke upgrade zijn? Of meer in de categorie "beter maar niets schokkends"?

Het verhaal PCI versus FW, je kan met de PCI 424 van Motu stabiler en betere Latency waarde halen. Ik gebruik zelf een PCIe 424 met 2 x 2408mkIII's en kan zo 48 kanalen digitaal draaien met een latncy van 3 ms
dat red ik nooit met een FW interface. Wat betreft de TC ik denkd dat je wat zou kunnen horen maar dat hangt mede van je monitoing af, hoe goed die is.
Met budget monitoren zal het verschil minimaal zijn.

Even terzijde, maar het regent plots FF800's op marktplaats, met een onderprijs van 700 euro. Mis ik iets, komt er een nieuwe reeks of komt het door de problemen met het laatste SP van XP waardoor de FF800 ook onder XP niet meer goed werkt?

Vreemd...

Lijkt me niet ik heb veel FF800 op SP3 geinstaleerd we leveren onze pc's inmiddels met SP3 en heb geen noemenswaardige problemen
Mischien veel overstappen naar Lynx en Apogee (Dat loopt op dit moment echt redelijk storm moet ik zeggen)

Firewire is uiteraard minder stabiel maar wel toekomstbestendiger, een pci-e kaart kan ik niet in een iMac of een laptop kwijt en je weet nooit met welke setup je over 1.5 jaar muziek maakt.

De combinatie:
1. geen noodzaak meer tot 24 ins (10 -12 is voldoende)
2. toekomstgerichtheid pci-e
3. wens tot betere adda

heeft me deze vraag doen stellen. Maar als ik het zo hoor is het verschil allemaal niet zo schokkend. Ik heb geen mic pre's nodig dus dat geeft geen toegevoegde waarde.

Ik heb destijds de Fireface800 en Motu 828MKII 1 op 1 met elkaar vergeleken en kwam tot de conclusie dat de fireface wat frisser in het hoog is maar kwa laag minder mooi (misschien wel correcter maar wel minder mooi).
Op dit moment vraag ik me af wat een TC Konnekt48 kan toevoegen.....de eerste meningen lijken "weinig" te melden en dan heeft het gewoon weinig zin om nu naar een firewire interface te switchen.

Het feit dat zelfs Apple firewire schrapt van zn nieuwe macbooks(en enkel 800 op de mbp's plaatst) doet toch twijfelen over de houdbaarheid van firewire...

Het feit dat zelfs Apple firewire schrapt van zn nieuwe macbooks(en enkel 800 op de mbp's plaatst) doet toch twijfelen over de houdbaarheid van firewire...

FW800 is backwards compatible (en men kan qua bandbreedte dus makkelijk 2 full speed FW400 apparaten chainen). Verder is het natuurlijk de ultieme marketting:

Mensen die firewire nodig hebben moet de (duurdere) pro kopen.
Zij die een huis tuin en keuken laptop nodig hebben hebben bijna nooit firewire nodig.

Apple schrapt dus niets maar manipuleert hun klanten tot het kopen van het duurdere model. :)

Back