Allereerst moet ik zeggen dat ik echt een leek ben wat betreft audio en alles wat er mee te maken heeft. Ik merk dat ik erg gefrustreerd raak als ik me er in probéér te verdiepen. Ik zie vaak door de bomen het bos niet meer.
Afijn, ik kom nu met de vraag.
Als conservatoriumstudent wil ik ook wat dingetjes thuis op kunnen nemen. Hier heb ik alleen geen ervaring mee en zou graag willen horen wat jullie aanraden aan te schaffen.
Wat ik heb:
Macbook C2D, 2 GB DDR3, 5400 rpm harddisk (geen FW)
GEM Promega 3 (prachtig apparaat: klik hier voor specs)
Shure Beta 58A
Wat ik wil:
Toetsen (piano, rhodes, wurliter) en zang kunnen opnemen.
Het afluisteren ervan. Hiervoor heb ik ook nog speakers/monitoren/hoenoemjehet? nodig.
Mixen. Gewoon beetje afwerken. Niet al te moeilijk doen.
Wat verwacht ik:
Een opname die zich goed kan dienen voor feedback. Absoluut geen studiokwaliteit. Gewoon een medium waar ik ideetjes kan dumpen, zeg maar. Maar nog net dat ik het aan andere mensen durf te laten horen (artistieke waarde buiten beschouwing gelaten
)
Budget:
Ik ben student dus dat is niet zo hoog. Ik ga nu nog geen bedrag noemen. Laten we het eerst maar even op zo laag mogelijk houden.
Vragen:
Wat heb ik nodig?
Wat raden jullie aan?
Is de microfoon überhaupt wel geschikt?
Don't bash me for my stupidiness.
Afijn, ik kom nu met de vraag.
Als conservatoriumstudent wil ik ook wat dingetjes thuis op kunnen nemen. Hier heb ik alleen geen ervaring mee en zou graag willen horen wat jullie aanraden aan te schaffen.
Wat ik heb:
Macbook C2D, 2 GB DDR3, 5400 rpm harddisk (geen FW)
GEM Promega 3 (prachtig apparaat: klik hier voor specs)
Shure Beta 58A
Wat ik wil:
Toetsen (piano, rhodes, wurliter) en zang kunnen opnemen.
Het afluisteren ervan. Hiervoor heb ik ook nog speakers/monitoren/hoenoemjehet? nodig.
Mixen. Gewoon beetje afwerken. Niet al te moeilijk doen.
Wat verwacht ik:
Een opname die zich goed kan dienen voor feedback. Absoluut geen studiokwaliteit. Gewoon een medium waar ik ideetjes kan dumpen, zeg maar. Maar nog net dat ik het aan andere mensen durf te laten horen (artistieke waarde buiten beschouwing gelaten
)Budget:
Ik ben student dus dat is niet zo hoog. Ik ga nu nog geen bedrag noemen. Laten we het eerst maar even op zo laag mogelijk houden.
Vragen:
Wat heb ik nodig?
Wat raden jullie aan?
Is de microfoon überhaupt wel geschikt?
Don't bash me for my stupidiness.

).