Hulp nodig voor set-up

Welke kun je het beste gebruiken? Volgens mij moet wel RCA hè?
Kan niet anders, de Tascam heeft alleen maar RCA outputs.

Van stagepiano naar Tascam wil ik audio maar ook midi. Voor audio heb ik dus tweemaal jack kabel nodig (stereo)?
2 mono jack kabels. Eventueel gebalanceerd, maar dat is bij korte afstanden niet nodig (en als je audio-interface geen gebalanceerde I/O heeft heeft het toch geen zin.

Voor midi een midi kabel. Moet die overigens van stage piano OUT naar Tascam IN of andersom?
Als je de geluiden van de stage piano wilt gebruiken van Tascam OUT naar piano IN; als je de piano als controller wil gebruiken van piano OUT naar Tascam IN. Wil je beiden, dat gaat ook - dan plug je ze allebei zo in als beschreven, maar dan moet je niet vergeten op je piano MIDI Local op OFF te zetten.

Je doet conservatorium?
Ga voor het betere materiaal....
Tweedehands is dan een goede aanrader (als je schrik hebt dat je het later niet meer kan/wil gebruiken).
Van goedkoop materiaal (vooral op monitors, micro etc) krijg je er later (als het nieuw is, is het een wauw-effect) spijt van...
Als je conservatorium doet, zul je wel goede oren hebben... hoor je wat meer... (en dus minder met slechter materiaal:o:).
Succes!

(btw, ik heb die alesis M1 active 620 (trapje op 520) en ze klinken mooi, maar niet professioneel... Alesis M1 active MkII. klinkt dan mooier...)

Sja. Ik heb al een keuze gemaakt, zoals je in de post boven die van jou kan lezen.

Ja, ik doe conservatorium en ben vanzelfsprekend dan ook een student. Die zijn over het algemeen niet zo rijk.

Overigens, als ik echte kwaliteit opnames wil, ga ik wel de studio van het conservatorium in. Dit is meer voor wat ideetjes en om een beetje te kunnen klooien/leren.

Kan niet anders, de Tascam heeft alleen maar RCA outputs.

2 mono jack kabels. Eventueel gebalanceerd, maar dat is bij korte afstanden niet nodig (en als je audio-interface geen gebalanceerde I/O heeft heeft het toch geen zin.

Als je de geluiden van de stage piano wilt gebruiken van Tascam OUT naar piano IN; als je de piano als controller wil gebruiken van piano OUT naar Tascam IN. Wil je beiden, dat gaat ook - dan plug je ze allebei zo in als beschreven, maar dan moet je niet vergeten op je piano MIDI Local op OFF te zetten.
Dankje. Dat is duidelijk. Dat van RCA dacht ik al.

Ik ga weer lekker muziek maken. En vanaf morgen opnemen! :dj:

Sja. Ik heb al een keuze gemaakt, zoals je in de post boven die van jou kan lezen.

Mja, mijn 'post it'-venstertje heeft even opengestaan en terwijl heb jij gepost, aan de posttijden te zien :o:.
Veel plezier ermee!

PS Ik ben ook student hoor; tof excuus om te garen en te klauwen naar het goedkoopste.:mexico:

Back