prophet 08

ch9527

Ouwe rot
Ik verwacht geen berg reacties, maar heb net mijn dsi prophet08 binnen (module) en ben zo ontzettend blij! Wat een bak!
gedetailleerd, scherp met bottomend, fijne filters en programmeerbaarheid.

Heeft iemand, behalve de draaiknoppen een tegenvallend iets gevonden?

Ik heb hem nu 2 maanden denk ik. De sound bevalt mij heel goed, zeer veel modulatie mogelijkheden, klavier is ook goed. De knoppen vind ik trouwens niet slecht, tis meer hoe ze reageren wat ff wennen is. In ieder geval veel beter dan de Evolver knoppen. Ik zou ze zelf alleen iets trager laten reageren.

Maar de sound is dik in orde. De eerste keer dat ik hem op de repetitie heb gebruikt heeft de Prophet zeker een goede indruk achter gelaten wat betreft dynamiek :) Ik gebruik wel een compressor, want anders kan de sound wel eens te heftig zijn voor je monitors of PA.

Heeft iemand, behalve de draaiknoppen een tegenvallend iets gevonden?

Ik heb mijn keys sinds juni en ik ben er helemaal gek op. Mooie sound, super te editen en gewoon heel fijn om mee te werken.

Qua tegenvallers vind ik de firmware soms wat instabiel. Ik heb nog wel eens last van rare glitches (knoppen die ineens niet/slecht reageren e.d.) die alleen opgelost worden door de Prophet opnieuw op te starten. Vooral als de P08 via MIDI wordt aangestuurd en 'local off' geselecteerd is gebeuren er nog wel eens rare dingen (pitchbends die opeens moeten worden gehercalibreerd enzo). Hopelijk wordt dit in een update van de software opgelost.

Maar verder niets dan lof en een uitstekende aankoop.

Ik heb de Module nu 2 maandjes en ik vind m echt cool. Vooral de Stack/Split functie gebruik ik veel en de sound is lekker helder, ook in het laag...

Tegenvallers toch ook wel de knoppen hier, verspringen soms 10 waardes omhoog of als ik te snel wil draaien dan blijft ie gewoon op 1 waarde hangen totdat ik laaangggzaaaam ga draaien... Maar dat mag de pret niet drukken :okdan:

de laatste oficiele firmware van de module heeft een bug dat links harder is dan rechts (of omgekeed). dat heeft dave inmiddels met een beta firmware gefixt.

wat ik wel echt jammer vind is dat je bv steppings hoort als je 2 oscs synct en de freq van osc 1 op de modulatie wiel zet. ook vind het het jammer dat de course tune alleen hele noten doet en daar niks tussen in.

en soms geeft het ding rare glitches.

en sowieso ben ik geen fan van de manier waarop iedereen encoders laat reageren... ik snap niet waarom er zo veel verschil moet zitten in hoe ze reageren als je sneller of langzamer draait. dan kan je helemaal niet meer precies live tweaken.

verder klinkt ie wel vet :)

Klopt het dat je met een Prophet 08 alleen monofone leads kunt maken als je in unison speelt?

Ja en nee. Je moet inderdaad unison aanzetten om monofone sounds te kunnen gebruiken, maar je kunt de unison zo instellen dat 'ie maar 1 stem gebruikt in plaats van alle 8 (dit kun je per patch instellen). Dus je krijgt dan hetzelfde effect als op een gewone monosynth met 1 of 2 oscillators.

is er een preset editor librarian voor de P08? of moet alles per bank als syx worden gemanaged? heb nu al een aantal leuke patches bij elkaar gedraait maar wil deze eigenlijk apart opslaan

ik heb de P8- potmeter uitvoering en die bevalt me uitstekend. er is inderdaad een software pakket voor te bestellen bij www.soundtower.com voor 49 dollar. kwestie van downloaden, testen, geld overmaken en je ontvangt een wachtwoord
het programma werkt fantastisch: realtime,overzicht van je knoppen en makkelijk om geluiden op te slaan

bij www.trippler.net zijn nog meer sounds te downloaden ook voor evolver en waldorf trouwens

de laatste oficiele firmware van de module heeft een bug dat links harder is dan rechts (of omgekeed). dat heeft dave inmiddels met een beta firmware gefixt.

wat ik wel echt jammer vind is dat je bv steppings hoort als je 2 oscs synct en de freq van osc 1 op de modulatie wiel zet. ook vind het het jammer dat de course tune alleen hele noten doet en daar niks tussen in.

en soms geeft het ding rare glitches.

en sowieso ben ik geen fan van de manier waarop iedereen encoders laat reageren... ik snap niet waarom er zo veel verschil moet zitten in hoe ze reageren als je sneller of langzamer draait. dan kan je helemaal niet meer precies live tweaken.

verder klinkt ie wel vet :)

ask t so lees ..is iedereen tevreden met de sounds ..magt ook !
maar de aansturing [processing van signalen door de interne processor ..laat de wensen beetje over
demnk dat t get aan t os ligt ...niet zozeer de knoppen die geven die waarde wel af aan de processor intern lijkt me

lijkt de sound nou beetje op de evolver asje bv een mono standaard soundje hebt osc / filtertje en vcf / vca

Ok, de rotary controllers werken voor mij niet prettig, veels te traag en te gevoelig met nabij liggende knoppen, tijd voor een PE upgrade board dus

Tevens enigsinds teleurgesteld in de volume verschillen tussen de factory patches. even snel een referentie volume instellen in je inputs werkt niet echt.

ook snap ik de 2e stereo uit niet? als ik deze erbij aanstuur dan worden patches "gesplit" ik had veel liever gezien dat ik multitimbraal over 2 outputs kon werken, dus op midi kanaal 1 > bass > output A
midi kanaal 2 > strings > output B, maar blijkbaar is de synth wel polyfoon, maar niet multitimbraal.

kortom ik moet nog even wennen aan de nukken.
maar owh owh owh... taptempo en verb erop en spacen met die bak zeg, vette sound héérlijk....

ok, heb de factory patches er opnieuw opgezet.
tevens even een reset gedaan, local off aangezet en midi clock in

kan nu hem nu 2 kanaals als 2ch multitimbral aansturen
dus stereo out 1 > midi part 1
en stereo out 2 > midi part 2

zonder dat de geluiden als layers / stacks / splits over beide outputs héén en weer vliegen. timing is met local off ook redelijk, maar ben toch in voor een dedicated midi oplossing als vervanging van m'n Midex8

Na langer spelen kom ik er toch wel achter dat settings af en toe spontaan verspringen stel je bent in part 2 een patch aan het maken dan kan in part 1 die meeloopt zo maar het filter verspringen, erg irritant. ben benieuwd of dat beter gaat met het PE board. maar de geluiden op zich zijn super en van een geheel ander karakter dan de Voyager. Nu morgen maar eens kijken wat de Cakewalk interfaces doen qua timing. Had ook ff de trance bank van alan M gedownload, maar vond die patches niet zo bijzonder. Met deze synth is gewoon live chordjes spelen echt een sensatie, je kan er zo veel gevoel inleggen. Met het revoicen van bestaande kanalen in bestaande producties ben ik nog niet zo onder de indruk, we pruttelen voort.... Owh ja tevens met Scriptmaker een Cubase 5 patchscript voor de Studio Module gemaakt. Dit maakt settings en patches recallen een stuk makkelijker in Cubase

Wat betreft het verspringen van waarden in Part A en B, misschien wist je t al maar als je "Edit B" langer ingedrukt houdt dan verander je de waarden in allebei de parts tegelijk, "Edit B" knippert dan ook. Dat zou t kunnen zijn.

Wat je met "Met het revoicen van bestaande kanalen in bestaande producties" bedoelt weet ik niet :)

nee ik bedoel de multimode dus patch1 op ch1 (bijv strings) en patch2 op ch2 (bijv Bass), niet de layer of split mode

Net trouwens PE Upgrade board besteld met keyboard knob kit (zelfde look/feel als Virus TI)

en orderbevestiging:

Shipping Method: UPS Worldwide Expedited
--------------------------
Product ID: KNOB-P8M
Product Name: Knob Kit for Prophet '08 Module
Quantity: 1
Unit Price: $69.00
Product ID: MOD05
Product Name: Prophet '08 Module PE Conversion Kit
Quantity: 1
Unit Price: $175.00
Order Total : $244.00
Shipping : $76.34
Grand Total : $320.34

kost best nog wel wat (en komt invoer er nog bij)
maar dan géén gezeik meer met knoppen en mooie grote knoppen erop, wat toch het gebruiksgemak/plezier zeer ten goede gaat komen
mijn s/n 0440 heeft de soldering mod op het mainboard nodig (1 weerstandje vervangen voor een jumper) wie woont er in de buurt van Lelystad, kan goed solderen? en wil dit onder het genot van een bak koffie / bier dit combineren met een jam sessie in m'n studio?

Niemand hier meer druk met de Prophet08?
heb mijne gisteren schoongemaakt met isoprolalcohol en hij is weer als nieuw
paneeltjes ff in de pledge

wie is er handig met de soldeerbout? verwacht dat m'n upgradeboard volgende week toch wel binnenkomt.

Heeft er nog iemand leuke patches? vind de huidge rotary controllers niet echt uitnodigen om patches te maken, te veel draaien en te veel verloop, draai je release, stoot je de decay per ongeluk aan en verspringt alles weer, zal eens kijken of de soundtower editor beter gaat.

Back