Ik laat op dit moment de potmeterkit inbouwen. Kan ik straks normaal aan de knoppen draaien. Dit is mij tweede polyfone analoge synth naast de Andromeda. Unisonsounds klinken beter dan op de Andromeda en de lfo's - een meer - zijn sneller. Prima waar voor zijn geld.
Ook ik mag me sinds een paar weekjes eigenaar van een P08 module noemen. Nadat de encoders moeilijk begonnen te doen (kwestie van tijd) heb ik gelijk maar een PE kit besteld, en die heb ik inmiddels ingebouwd. Ik vind het een heerlijke synth, en speel er continu mee.
Vorige week heb ik maar eens een tune gemaakt die de sound van de P08 een beetje demonstreert. Zo'n beetje alle geluiden zijn P08, behalve de linnrum samples, een addictive drums hihat, wat nepheton percussie, een D50 geluid halverwege het nummer en de akkorden aan het einde die door de Mpro gespeeld worden. Alle drums die je rond 4:00 hoort zijn wel gemaakt op de P08.
hoe lang duurde het voordat jij je PE kit binnen had? en moest je solderen?
heb vandaag ook de SoundTower Editor aangeschaft kan ik eindelijk beginnen met het maken en beheren van m'n eigen patches.
hoe lang duurde het voordat jij je PE kit binnen had? en moest je solderen?
heb vandaag ook de SoundTower Editor aangeschaft kan ik eindelijk beginnen met het maken en beheren van m'n eigen patches.
Het duurde geloof ik een week, en dat was met de goedkoopste shipping. Ik heb een module, en men zegt dat alle units met een serienummer boven de 1680 (als ik het me goed herinner) niet gesoldeerd hoeven te worden. IK heb een serienummer dat in de 700 range zit, dus ik vreesde dat ik moest gaan solderen.. geen probleem op zich, want ik kan een klein beetje solderen.
Gelukkig bleek het toch niet nodig te zijn, omdat het main board al gemodificeerd bleek te zijn in de fabriek. Was er ook wel blij mee, want die contactpuntjes zagen er erg klein uit, en als je dat moet solderen dan is dat wel een beetje een gepriegel denk ik
Desondanks is het erg de moeite waard om de PE versie te hebben.. het voelt as een nieuwe synth aan, veel directer en veel prettiger om te programmeren en veel beter als knoppen draaien een onderdeel is van je performance.
Sorry voor de threadkick, maar kan je aan de knoppen het verschil zien tussen een PE of encoder editie, of staan de knoppen los hiervan. ik zie op foto's namelijk enerzijds afgeronde, plastic knoppen en anderzijds geribbelde knoppen met zilveren randje... Ben in de markt voor de 08 en wil wel zeker zijn dat ik een PE editie vastkrijg.
Origineel in fabriekstaat: geen enkele knop met streepje is de eerste versie, aantal knoppen met streepje aan de zijkant de tweede (PE).
Technisch (onder de "motorkap") zijn alle versies helaas even onbetrouwbaar (ook de tweede PE versie).
Origineel in fabriekstaat: afgeronde dopjes is de eerste versie, de knoppen met zilveren randjes de tweede (PE).
Technisch (onder de "motorkap") zijn alle versies helaas even onbetrouwbaar.
Ach, het is massa productie heh. Daar gaat wel eens wat fout. Het is pas lastig als men het niet meteen wil vervangen voor een nieuwe, daar sta ik dan toch meestal wel op.
Twee jaar geleden, twee strobes gekocht. Eentje na 6 keer aan gaan stuk. Twee weken geleden nog met een CDJ2000 gehad, Bax gaat ze niet eens opsturen maar geeft meteen een nieuwe
Zouden meer toko's moeten doen. Mijn nieuwe Mopho heeft een raar pitchbend wheel. Ze sturen wel zo een nieuwe op.. dat dan weer wel.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.