prophet 08

Ik had een tijdje terug online een prophet 8 pe besteld, mijn allereerste instrument online, want hij was toen tjdelijk 1299 euro dus ik kon m niet laten liggen... Thuis aangekomen met de post ben ik er direct op gaan spelen en hoorde ik bij het spelen van 1 toets een irritant plonk geluid. Bleek er een metalen plaatje die onder de toets vast hoorde te zitten, er los onder te hangen. De fabrikant had ik direct gemaild en die reageerde vrij snel. Ik zou het makkelijk zelf op kunnen lossen met een schroevendraaier en lijm...... Ik bekeek de onderkant van het toetsenbord en zag dat er nog heel veel meer toetsen met metalen plaatjes zaten en besloot uiteindelijk de synth maar te retourneren omdat ik geen vertrouwen in de duurzaamheid van het apparaat had. Heel jammer, want ik denk dat het verder een super apparaat is maar voor 1299 euro verwacht ik wel wat degelijkers.

Beste medepropheten, een vraag. Hoe stuur ik een program change om van preset te veranderen via m'n sequencer naar de profeet 8? Ik lees in de miditabel het e.e.a. over NRPN, maar echt wegwijs word ik er nog niet uit. Iemand die me hier ffkes mee op weg kan helpen?

Hey brz, dank voor de snelle reactie. Een midibox seq 4. Vindt in de manual geen cc of nprn# waarmee ik die patch changes kan programmen, zie wellicht iets over het hoofd?

Program/Bank changes zijn geen CC of NRPN maar een ding an sich.

Precies.

Welke sequencer gebruik je? M'n MPC snapt de Prophet prima.

Thnx voor de hulp heren. Gebruik een Midibox seq4. Voor m'n vorige live set ging het patch change programmeren tussen m'n Shruthi en MMT-8 prima (volgens mij toch echt via CC-bank select en dan CC-patch nr, als ik me goed herinner), maar bij deze combi Prophet8 en Midibox krijg ik het nog niet voor elkaar.

Back