[Track] Broadcast

Jeroen

Music!
Hoi!

Vandaag samen met een vriend/gitarist een stukje gemaakt wat wellicht gebruikt gaat worden bij een documentaire op de engelse televisie. Het is nog maar een ruwe mix. Wat vinden jullie?
Broadcast.mp3

Grtz,
Jeroen

Damn, dit klinkt echt ongelofelijk lekker!
Heerlijke stijl, goeie compositie... maar wat wil je dan ook als je conservatorium hebt gedaan :)

alleen al die Fender Rhodes.... *kwijl* (ooit zal ik er ook een hebben... mag ik een keer mee komen jammen? ;))

Laatst gewijzigd:
Beetje Yamaha presets gebruiken he! :) (gaaf)

Mooie track, vooral de gitaar past er mooi bij. De drums vinnik iets minder, de mix is dan ook nog niet af zoals je zegt.

Thanks voor de reakties.

Ik ben niet zo'n geluidenmaker. Ik ga liever presets langs tot ik een (bijna) geschikte sound heb gevonden die ik dan nog eventueel aanpas. En toevallig heb ik veel Yamaha spullen.

Trouwens, de volgende instrumenten kun je horen:
- Bass: 2 verschillende presets van een Ex5 (waarvan 1 aangepast)
- Rhodes: met een ingebouwde voorversterker van Major Key uit amerika (echt een aanrader) en door een Boss SE70 en een pluginn-reverb
- Gitaar: 1x electrisch en 1x klassiek allemaal rechtstreeks de computer in en via pluginns opgeleukt.
- Drums: vooral drumloopjes, ergens in het intro zit nog een ride-cymbal uit de Motif, het filter is een Electrix FilterFactory
- EFX: Kaosspad II (sirene en scratch) en nog wat kleine Motif (preset-) sounds, de diepe knal komt weer uit de EX5 (preset, jawel)
- Vocals: van een hele oude LP gehaald over sexuele voorlichting in de jaren 60...
- Pad: Atmosphere VST-plugin

[reclame modus]
Ik heb mijn Rhodes een jaar geleden laten reviseren door Rob Coops (www.fenderrhodes.nl), sindsdien is het de best klinkende Rhodes in Nederland (denk ik dan maar). Hij verkoop ook kant en klaar gereviseerde Rhodes piano's, niet goedkoop maar altijd nog goedkoper dan bv een Yamaha S80, en deze piano's klinken ook fantastisch.
[/reclame modus]

Conservatorium zeg trouwens weinig over hoe goed iemand is...

Grtz,
Jeroen

Het zijn redelijk kant en klare loops. Ik heb ooit eens 10 CD's gekocht van Data Becker met sampleloops voor zo'n 80 piek. Erg goede koop, je ziet ze nu ook nog wel eens. De rustige loop is een funky loop met acoustische drums die is getimestretched totdat ie 2 keer zo langzaam was. De heftige loop is ene combinatie van 3 loops. Een standaard house loop heb ik gebruikt voor de body (alle midden & hoog weg ge-EQed), en daarbij nog 2 andere loopjes. Het stukje voor het filter (en de acoustische gitaar) is 1 van de 3 drumloops door een bitchop filter (VST).

Grtz,
Jeroen

Ik heb hem nog eens ff goed geluisterd op m'n nieuwe monitoren, en ik hoor alleen nog maar weer meer details in je track. Ik blijf hem erg goed vinden!

Ik vind trouwens dat het eerste deel van het nummer wel wat weg heeft van de stijl van Ronny Jordan, zeker in het spel van de gitarist. Erg relaxed....

Back