ontz, ontz, ontz!

Grafmeester

No brain, no pain!
Jaja, even mezelf voorstellen dan.

Ik ben Nick, 21 jaar, woon in Eindhoven.
Ben vrij nieuw in de synth wereldje.
Opgegroeid in de metal, overgegaan naar alternatieve electronische muziek ala ambient, industrial, noise en meer.
Ik hoop hier in ieder geval veel te kunnen leren over de technische ditjes en datjes.
Ben momenteel op zoek naar een Alesis Ion, wat dus mijn eerste synth wordt. Daarna is het even een kwestie van pedalen aanschaffen, groovebox kopen, en dan lekker schuren.

Proost he!

welkom! ik ook uit eindhoven en maak ook ambient achtige elektronische muziek. laat me maar eens weten als je die ion hebt, kunnen we wellicht een keer jammen... neem ik mijn micron wel mee ;)

hehe, da's wel kicken ja.
het lijkt wel alsof ik er net te laat mee ben. ik zie zoveel oudere advertenties voor de ion, maar op het moment kan ik er maar een vinden, en die zou ik dan moeten laten repareren.
yeah right.

Ik maak met mijn band 100% oldschool industrial. ONRUST nv
ik zou alleen niet voor een ion gaan,maar voor iets analoogs.(klinkt 1000 X heftiger als die digitale synths). als je toch iets digitaals wil doen probeer dan reason gratis te downloaden op: www.propellorhead.se (waarschijnlijk fout gespeld dus FF googlelen) of WWW.synthshop.nl voor het echte werk. daar hebben ze leuk analoog spul. gr. jeroen:D

Laatst gewijzigd:
je hebt wel gelijk, maar ik blijf voorlopig nog even bij m'n keuze voor de Ion.
analoog is ook kicken, maar ik weet toch geen fuck over wat er in zo'n ding zit. mij is in ieder geval duidelijk dat die dingen vaker gemaakt moeten worden. en voor een eerste synth is dat toch niet ideaal lijkt me. laat staan het feit dat ze kankerduur zijn.
die shit van je klinkt wel vet! ik zeg in ieder geval niet dat analoog niet beter klinkt!

Roland heeft ook die sh-32 die is niet zo duur 2e hands. je moet er alleen wel een midi keyboard bij hebben. 59euro bij feedback. die maxi is ingespeeld met een yamaha DTXpress(digidrumstel) en boss hyperfuzz, fulltone 69 fuzz, avora fuzzbox(1964), schaller overdrive(1962), EHX double muff, sovtek big muff. en een korg kp2 met de synth geluiden(ook gefuzzed) een de zang door een paar distotions en een kp1

owwwkay. die ken ik helemaal niet! ik zal hem eens vanavond even opzoeken.
het leven zit vol met keuzes!

hij's ook virtueel analoog met draaiknoppen(real time). ik weet alleen niet of je tijdens het spelen ook aan de knoppen kan draaien, want dat kan je bijna met geen enkele digisint. dat geeft echt een heel slecht geluid en je hoort de stappen van de computer. de neptune 2 is'n analoge van ongeveer 545euro(ik heb'm zef ook). daar kan je ook van die overspannen metaalarbeider en dolgedraaide tandarts geluiden mee maken. maar zoals je bij mijn maxi kan horen kan je met analoge gitaarFX ook je geluid oppeppen:D

dat trappenlopen vind ik dus kankerirritant, en dat is ook een van de redenen waarom ik geinteresseerd was in de Alesis Ion. dat doet hij blijkbaar niet! maargoed, wat wel zo is, ik ga geen synths kopen die ik niet eerst uitgetest krijg. ik ga die neptune straks ook effe opzoeken!
en ik ben dus al lang van plan om de juiste fx en dergelijks aan te schaffen. dat is naar mij mening min of meer een must, vooral met datgene wat ik wil spelen.
wel wil ik een dag een hele mooie analoge reverb pedaal aanschaffen. digidelay gaat ook wel maar hij heeft echt z'n beperkingen.

analoge reverb(veer) zit rond de 350,- van vermona(zit ook nog een analoge 12DB lowpassfilter in,..jummie). Artec heeft analoge delays van ongeveer 65,-. Behringer heeft de memory man dlx(VM 1) nagebouwd voor 80,-(zit chorus/vibrato op de feedback) en ook een analoog delaypedaaltje(VD 400) van 40,-. op marktplaats kan je ook nog wel eens iets leuks vinden. Ik heb bij je priveberichten wat info over de CD's achter gelaten.

Welkom en veeeel plezier met de ION!

Yep. Bijna alles kan elkaar geknoopt worden via de modulatie-matrix. Drie ADSR-envelopes: vcf, vca, pitch. Twee filters (elk meer dan tien filtertypen), waarbij bepaald kan worden hoeveel van elke source (drie oscs, external input, pink of white noise) in welk filter gaat, plus dat de filters in serie geschakeld kunnen worden en bepaald kan worden hoeveel van elk filter direct naar de output gaat, alsook hoeveel van het pre-filtersignaal. En zo nog meer leuks.

Zwaar uitgebreid, die Ion! :)

Oh, ennuh, welkom trouwens ,aan Grafmeester... :engel:

Uhhh... juist. :erm:
ja dat kunnen anderen in ieder geval beter uitleggen als ik.
zal ik maar zeggen, vette bak.

Back