Insufficient firewire bandwith available

Hoi,

ik heb zojuist een aantal firewire aparaten geinstalleerd op mijn Windows XP SP2 met KB885222 update:

-Focusrite Liquid mix 16 --> TI firewire aansluiting op het moederbord
-TC PowerCore Compact --> TI firewire aansluiting 2 op het moederbord

so far so good!

-Yamaha 01x console --> TC PowerCore Compact

het lijkt er op dat alles werkt. maar als ik een Cubase 4 project start met de Liquidmix dan verschijnt onderstaande melding:

"Insufficient firewire bandwith available"

Nu denk ik zelf dat ik een extra firewire kaart nodig heb? klopt dit?
welke firewire kaart raden jullie mij aan (hoor dat de TI chipset veel wordt aangeraden)

bedankt!

Volgens mij kan je stap twee weglaten en ontstaat je probleem al met de LM en Poco. Ik ben geen kenner maar kan het zijn dat je moederbord maar 1 FW-chipset heeft en je dus je PoCo en LM feitelijk op dezelfde poort hebt zitten? Dat je de o1X er nog op plugt is alleen maar op de boel nog meer overstuur te krijgen :)

Ik denk dat je wellicht twee extra kaartjes hier voor moet uittrekken, en inderdaad met TI-chipset. PoCo en o1X kan wellicht op 1 poort samen maar lijkt me ook niet helemaal ideaal...

Volgens mij kan je stap twee weglaten en ontstaat je probleem al met de LM en Poco.

ok...tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met deze combinatie. wellicht heeft mijn moederbord 2 TI fw aansluitingen?

Ik denk dat je wellicht twee extra kaartjes hier voor moet uittrekken, en inderdaad met TI-chipset. PoCo en o1X kan wellicht op 1 poort samen maar lijkt me ook niet helemaal ideaal...

welke kaart raad je mij aan? zijn er overigens nog andere "trucks" om dit probleem te verhelpen (xp register aanpasingen ofzo?)

De melding gaat over de LM, dus de poort met de Poco is van invloed. Waarschijnlijk zijn de twee FW-aansluitingen gewoon een hub en heb je feitelijk 1 firewire-poort op je moederbord.

Qua Fw-kaart heb ik geen tips, ik ben een Mac-gebruiker, maar er is zat te vinden op het forum en i-net denk ik zo.

Ik denk niet dat je mobo 2 fw chips heeft. Dat is hoogst ongebruikelijk iig. Je hebt wel altijd 2x fw op een mobo, maar die lopen over dezelfde chip.

Ook VIA is 100% okee voor de LM, en nog wel een paar meer. Staat ergens op de site van Fuck-us-rite meen ik me te herrinneren.

suc6

Fuck-us-rite

:D

Moet wel zeggen dat die LM vrij allesvreterig lijkt qua chipset, draait hier op een Agere, maar heeft zelfs op een Ricoh gedraait van een Dell "laten we gewoon anders alles over die chipset lussen" laptop. Fuck is dus best rite :)

Doet minder kieskeurig dan mn Firefaces iig...

Ja joh, draait hier ook gewoon goed. Anders had ik m allang niet meer in bezit gehad..:D Alleen als Cubase crashed terwijl er LM plugs draaien raakt ie in de war, wat best logisch is tuurlijk. Maar makkelijk op te lossen.

Die 01x vraagt natuurlijk ook om audio, en waarschijnlijk heeft dit prioriteit over je andere Firewire apparatuur. Een extra firwire-kaart zal dit wel kunnen oplossen (ook goed als je een chain hebt met nog een externe firewire HD of zo). Denk dat het beste is om de 01x op een aparte bus aan te sluiten.

Die 01x vraagt natuurlijk ook om audio, en waarschijnlijk heeft dit prioriteit over je andere Firewire apparatuur. Een extra firwire-kaart zal dit wel kunnen oplossen (ook goed als je een chain hebt met nog een externe firewire HD of zo). Denk dat het beste is om de 01x op een aparte bus aan te sluiten.

OK. nu heb ik een extra fw pci kaartje in mn computer zitten en hier de 01x op aangesloten. De LM16 en Poco zitten beiden op de TI chipset van mn moederbord.

MLAN drivers geinstalleerd en computer opnieuw opgestart...
Zodra de MLAN driver wilt opstarten komt er deze melding van de MLAN connector: Insufficient firewire bandwith

Dat is toch vreemd aangezien ik de 01x op een aparte fw kaart heb aangesloten? Als ik vervolgens een project laad met de LM loopt Cubase helemaal vast en de LM ook. Zonder de 01x MLAN software is het project geen enkel probleem.... kan het zo zijn dat de MLAN software gewoon niet goed werkt icm de LM software ofzo? Of is mn fw card stuk? (VIA chipset)?
=(

Ik wou dat ik je verder kon helpen, is misschien toch een software probleem van mLan, een conflict met de driver van deze en LM? Je kan je kaart natuurlijk testen door daar eens de LM of PoCo op aan te sluiten.

Succes!

ik heb zojuist een aantal firewire aparaten geinstalleerd op mijn Windows XP SP2 met KB885222 update:
Heb je behalve het installeren van de update ook de verdere aanwijzingen bij de update gevolgd? Na het installeren van de update kan het nodig zijn om enkele registersleutels aan te passen zodat FW hardware ook daadwerkelijk op hogere snelheden kan draaien.
Zie http://support.microsoft.com/kb/885222

Volgens mij heeft Ripsaw een goed punt, brakke update...

daarnaast, wordt nu in de melding de o1x genoemd ipv de Liquid mix?

Heb je behalve het installeren van de update ook de verdere aanwijzingen bij de update gevolgd? Na het installeren van de update kan het nodig zijn om enkele registersleutels aan te passen zodat FW hardware ook daadwerkelijk op hogere snelheden kan draaien.
Zie http://support.microsoft.com/kb/885222

dat is een hele goede. volgens mij niet.
ik heb zojuist gekeken en een aantal dingen in het register aangepast. aangezien ik maar 2 fw chipsets heb (1x VIA PCI en 2 op het moederbord) heb ik bij beide Apparaatinstantie-id's de SidSpeed waarde aangepast van 2 naar 3 :S400/S800-snelheid (waarde voor Windows XP Service Pack 1 [SP1])

ik neem aan dat dit de hoogst haalbare waarde is.
maak nu ff een ghost van deze instellingen en probeer het dan nog een keer met de 01x! weer bedankt voor alle hulp tot nu toe. ik houd jullie op de hoogte!

Heb zelf ook heel lang met mlan drivers lopen stoeien en toen viel het mij ook al op dat die iets van 63% van de bandbreedte opslokte. En dat kan je ook niet beinvloeden.
Heeft ook weer met de type firewire controller chipset want sommige versies (TI) heeft meer interne kanalen dan een cheapass mofo versie. En dan kan je er ook minder aan knopen.

Back