Mijn tweede track!

Joozt

Just music...
Ik heb nu sinds vorige week de RS7000! Helaas een drukke week school, maar in de vrije uurtjes hier en daar heb ik wat zitten experimeteren, en heb zo langzamerhand wat kennis opgedaan van dat ding :D

Ik snap nog absoluut niks van Sequencing op de RS7000 zelf, dus heb ik alles via Cubase gedaan (wat ik waarscijnlijk ook zal blijven doen). De nederlandse handleiding krijg ik volgende week pas, en de Engelse Handleiding had ik weinig trek in, dus die heb ik nog maar even links laten liggen.

Daarnaast heb ik m'n Nova er natuurlijk ook bij betrokken!

Hier dus mijn eerste track met dit alles, en ik heb me aardig vermaakt, want hij duurt 7:30 ongeveer :P

-=> De Track <=-

Hijs nog niet gemastered, aangezien ik daar nogsteeds niet echt in thuis ben :P Maargoed, telkens weer een stapje vooruit.

Ok, kom maar op met die feedback!

track

track

gave track, een hele lekkere dreamy lead sound in het begin die opengefilterd wordt als de tweede lead erin komt, klinkt erg vet.lekkere strings in de break.er zit veel expressie en gevoel in de track doordat de lead met volumeverschillen is ingespeeld/geprogrammeerd, het klinkt iig erg goed. Alleen de baslijn valt wat weg in het geheel en met de reverb zou ik iets minder scheutig zijn geweest.de kleine solovariatie bij 5.35 en 6.00 en nog een paar keerzou ik er persoonlijk uit laten. maar al met al een hele lekkere track. zou volgens mij niet misstaan in een volle trancezaal!

heyheyyy, nou ik heb hem geluisterd...
ik ben trouwens wel ff erg benieuwd hoe je t nu hebt aangepakt ?
dus hoe je in cubase de hele shit hebt gemixt en gemaakt etc. aangezien ik daar met mijn RS7K nog mee aan het experimenteren ben ! ben benieuwd of je me ff een pb stuurt met hoe je te werk bent gegaan met de RS enz. welke cubase versie e.d. en hoe heb je de boel geprogrammeerd? in de RS of in cubase ? ik ben benieuwd ! laat ff weten!

ok je nummertje: het begint lekker iets te veel reverb etc. ik zou de lead in het begin dubbelen met 1 die alleen het hoog heeft zodat het nog net wat voller ook in het hoog klinkt, om vervolgens het hoog er langzaam uit te halen tijdens de (MOOIE!!!!) melodie, je 2e dubbelmelodie krijg me naar het niveau waar het heen moet, erg mooi gedaan!
misschien af en toe (dus ook weer niet elke keer!) een echo over je sweep/bleepje waarmee je de overgangen maskeerd! ook de strings klinken b.t.w. weer alleen in t laag en ik mis net dat hoge stingetje dat je kan laten janken van geluk (die gelijk loopt met de strings!) leuke doorstart van je nummer na +/- 4 1/2e minuut. (radio edit mag daar stoppen :D)

maargoed al met al een erg lekker nummer....
iets wat ik zelfs (ik koop nooit trance achtige tracks!) zou kopen als er nog een mastering over is geweest :D !!!!
je nummer klinkt niet standaard binnen zijn stijl, dus vooral veel lof

Klinkt op zeker cool maar m,n smaak licht toch meer bij zo iets als rep & roer.Maar hoelang ben je met dit bezig geweest?

Thx for the feedback all!

Ben gelijk aan de slag gegaan, en wat veranderingetjes aan het doorvoeren! :D

PS. Arv, kewl die RS7000 :P Respect voor het sequencen met de RS7000, want ik snap er zelf nog weinig van :D Ennuh, klinkt lekker die track, alleen kraakt hij hier een beetje (beetje opgeblazen)

aarghh, heb ik een reply is ie weg

anyway...wat ik ongeveer typte is dat ik de track in het begin zwakjes vond maar later steeds lekkerder...de mainsynth is erg warm en maakt de track

verder heeft de track ook een lekkere chill sfeer wat het erg luisterbaar maakt

verder mag het wel wat gelikter en strakker klinken

Origineel geplaatst door Gerwin
verder mag het wel wat gelikter en strakker klinken

Mjah, iets wat ik zelf ook altijd minder vind, is dat het soms niet als 1 geheel klinkt. Iets om aan te werken offcourse :)

Ik ben bij deze nog wat veranderingetjes aan het doorvoeren, en daarna kan ik me weer volledig op een nieuwe track storten.

Back