Ben bezig met een track en wil graag wat feedback over wat evt beter kan of ontbreekt...

milobravemusic

Ingeburgerd
Ik ben nu in totaal 8 weken bezig met producen zo ongeveer, ik merk dat ik beter wordt, maar nog niet goed genoeg ben om alles goed te begrijpen natuurlijk. Ik heb het gevoel dat bij dit nummer de drop overproduced is, dat het te dik gelayered is ofzo. Ik wil wel graag de piano sound behouden en ik heb hem in de drop met ongeveer 5 piano's gelayered, geen idee of dat te veel is.

Ik ben in totaal pas 8 uurtjes bezig met deze track ofzoiets, dus hij is nog niet bedoelt als ''af'' - ik heb voor nu graag wat feedback nodig! (Aan het einde loopt ie te lang door, want mp4 converter, I know)

Hier kan je hem luisteren:

Groetjes,
Milo ;)

Klinkt als een vrolijk zomers deuntje. :)

Ik luister dit 's ochtends aan de ontbijttafel op kleine laptop speakers, dus heel exact commentaar over de mix kan ik niet geven, maar ik hoor wel dat je "body" en "punch" mist in je mix. Het klinkt nu te ruimtelijk, waardoor je als luisteraar grond onder je voeten (aarding) mist. Het kan helpen om de drums meer punch en impact te geven en (mid)laag toe te voegen aan bepaalde instrumenten. Ook kun je spelen met contrast tussen droge klanken (met geen/weinig reverb) tegenover intrumenten die ruimtelijk klinken (met veel galm). Wat me daarnaast opvalt is dat de lead sound die er op 0.37 inkomt de rest wegdrukt naar achteren. Die is erg dominant en lijkt o.a. te hard te staan. Tot 0.37 lijkt het nog wel in balans.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet, Dorian

Klinkt als een vrolijk zomers deuntje. :)

Ik luister dit 's ochtends aan de ontbijttafel op kleine laptop speakers, dus heel exact commentaar over de mix kan ik niet geven, maar ik hoor wel dat je "body" en "punch" mist in je mix. Het klinkt nu te ruimtelijk, waardoor je als luisteraar grond onder je voeten (aarding) mist. Het kan helpen om de drums meer punch en impact te geven en (mid)laag toe te voegen aan bepaalde instrumenten. Ook kun je spelen met contrast tussen droge klanken (met geen/weinig reverb) tegenover intrumenten die ruimtelijk klinken (met veel galm). Wat me daarnaast opvalt is dat de lead sound die er op 0.37 inkomt de rest wegdrukt naar achteren. Die is erg dominant en lijkt o.a. te hard te staan. Tot 0.37 lijkt het nog wel in balans.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet, Dorian
Dankjewel voor de goede tips, ga ermee aan de slag!

Leuk deuntje idd, maar ja yo.. teveel en te luid gelayerd. Ik zou het volume van je synths zachter zetten en wat "ducking" erop toepassen, sidechainen.

De drop kon eigenlijk wat krachtiger, extra percussie ofzo, en zeker de kick luider (moet op -2 dB staan, en de rest aanpassen).

Succes ermee, je doet dat al heel goed.

Gloomy :)

Ik luister hem op laptop speakers dus wat mix betreft kan ik er weinig zinnigs over zeggen

Maar het is helemaal niet zo verkeerd volgens mij.
Wel beter als de fingerknipjes op de 2 vallen ipv de 1 denk ik
Dat zou ik doen iig.
Maarja dat doet iedereen dus dit is wel weer anders

Back