(Microwave XT) inladen wav als waveform

glennplumber

Kneed je synth
Hallo,

Vraag mij af of iemand ervaring heeft met het inladen van wav-file's in de XT via sounddiver ??

Krijg het namelijk niet voor elkaar #@$#!!%$#@ :D

Thanks
Glenn

Hmmm ik heb geen idee, maar sounddiver wat is dat voor prog. en waar heb je dat vandaan??

Jur

Op de ftp site van waldorf staan waarschijnlijk wel van dat soort progjes.
Maar is misschien de reden dat het met sounddiver niet werkt dat je de wavjes niet exact de juiste grootte en dergelijk hebt gemaakt?

Origineel geplaatst door BDeep
Op de ftp site van waldorf staan waarschijnlijk wel van dat soort progjes.
Maar is misschien de reden dat het met sounddiver niet werkt dat je de wavjes niet exact de juiste grootte en dergelijk hebt gemaakt?

Klopt ... op de site staan een aantal proggie's .... maar das niet voor de mac @#$!$$$!~!! :stupid

Dat van de grote en dergelijk .... daar zat ik ook aan te denken maar heb van alles geprobeerd en kreeg er niks in ... zelfs 4 bit lukte niet.
Totdat ik sounddiver geupdate heb naar 3.2 of 3.0.2 of zo en toen werkte het ineens wel :confused: :confused: :confused: vaag ... maar waar !!

Moet zeggen dat dit wel een erg ... ERRUG coole optie is hoor ... je eigen waveforms maken !!

in de sound on sound van Januari staat een Waldorf XT masterclass met een speciaal gedeelte over het in laden van je eigen waves...www.sospubs.co.uk.....mocht je het niet vinden dan kan ik je een kopij sturen.stuur me dan een PB

[lichtelijk off-topic]

kan je met sounddiver nou ook relaxed samples im/exporteren naar een akai s3000xl?
Als dat zo is denk ik wel dat ik dat rare sounddiver nog es aanschaf als het naar os x gepoort is.
Dan kan ik dat wavjes importeren naar mijn microwave ook eindelijk es proberen. :D

[/lichtelijk off-topic]

Origineel geplaatst door BDeep
[lichtelijk off-topic]

kan je met sounddiver nou ook relaxed samples im/exporteren naar een akai s3000xl?
Als dat zo is denk ik wel dat ik dat rare sounddiver nog es aanschaf als het naar os x gepoort is.
Dan kan ik dat wavjes importeren naar mijn microwave ook eindelijk es proberen. :D

[/lichtelijk off-topic]

Dat doe je toch gewoon met MESA? Dan moet je wel 'n ouderwetsche SCSI poort op je mac hebben, maar verder werkt het als 'n trein.

MESA heb ik wel, maar dat werkt alleen onder os9, en ik heb gene hoop dat dat ooit voor os x beschikbaar komt, van sounddiver however denk ik toch dat dat ooit nog wel es een keer voor os x uitkomt. Vandaar dus

Ah. Dat maakt sense idd.
Ik zit zelf ook met os9 opgescheept tot die laffe dakhazen van Akai van hun luie reet komen en Ak.Sys voor OSX uitbrengen. Dat gaan ze iig. wèl doen, want de VZ8 is zo lomp opgebouwd dat je er nog steeds Ak.Sys bij nodig hebt.

(Heb je dus je VZ8 in 1 venster, je program editor in Ak.Sys in 'n ander venster, je file management in WEER 'n ander venster, en je multi-setup in WEER 'n ander venster. En dan kijk je naar MOTU's MACH 5 en dan denk je... damn...)

Het valt me sowieso tegen, het tempo waarop audio-applicaties voor os x uitkomen. Om een of andere reden wil dat niet zo, das bij grafische programma's wel anders.

Maar goed... heb je wel es goed gekeken naar je s5000? Dat grote gladde ding in het midden.. dat is een scherm, kun je prima op editten! ;)

Interessant topic !
Wat voor wave's kun je als waveform in je XT laden dan, alleen loops of ook shot-samples ? Heb nog nooit gehoord dat dit mogelijk is 8)

Origineel geplaatst door sten
Interessant topic !
Wat voor wave's kun je als waveform in je XT laden dan, alleen loops of ook shot-samples ? Heb nog nooit gehoord dat dit mogelijk is 8)

Je kan inladen wat je wilt .... van je eigen stem tot .... jah alles eigenlijk. Tot een bepaalde lengte natuurlijk ....
En niet elk resultaat is oke ... maar als ie goed is is het ook echt iets wat helemaal tegek is.
Je eigen stem gewoon door een synthesizer laten praten is echt oke .... geen 'lullige' vocoder effectjes dus.

Maar ook een gesampled instrument kan het goed doen !!

ik heb nu die microwave 1 gewoon.. maar ik kan de proggies op de ftp van walorf niet echt gebruiken geloof ik.. ik kan ze niet uitvoeren :P

iemand ideen?

Back