Hulp nodig

Restlesss

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben net lid van Synthforum en heb jullie hulp nodig.

Ik zit te twijfelen over welke microfoon ik moet kopen. Ik maak voornamelijk rap/hiphop muziek. Wil me de mic raps gaan opnemen & eigen samples maken van geluiden ( zoals o.a. timbaland ). Nu zit ik te twijfelen over de volgende 3 microfoon:

• Rode Nt1a
  • Se electrinics Se 2200a
  • AKG c3000b
Wie of wie kan mij vertellen wat de beste keuze zou zijn! Nogmaals de microfoon in bedoeld voor het opnamen van raps. Als je nog andere suggesties hebben voor bv andere mics hoor ik dit graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr. Falco

rode en akg zijn heel betrouwbaar Se electrinics weet ik nix van af. Maar als je zoveel geld gaat uitgeven zou ik ze zeker eerst in de winkel testen welke jij het best vind klinken

in mijn ervaring liggen de rode en se vrij dicht bij elkaar, al heeft de rode iets meer body, en de se meer hoog.

Dat is de rede dat ik de rode heb weg gedaan voor die se, vrouwenzang is mooier op de SE, zelfs met de rode NT2 die ik nu heb prefereer ik de se2200a voor de mix. De stem is duidelijker, en lekker veel hoog. Maar dit geld voor vrouwenstem. Voor raps zou ik voor de NT1 kiezen denk ik, meer punch imho.

Al ligt dat natuurlijk ook aan je pre-amp, ik heb geen high-end, maar mijn Presonus Eureka staat best zijn mannetje :)

Ik heb zelf de rode en ben er erg tevreden mee! :okdan:

Ik gebruik ook de rode nt1a en voor de prijs is hij zeker niet verkeerd.
De se en de akg heb ik nooit gehoord.

Ik wil nu upgraden naar en Audio technica 4047 dit is echt een hele mooie mic voor rap maar misschien net even iets te duur als eerste mic.

Maar als het voor je eigen voice is dan is het inderdaad heel belangrijk om een mic goed te testen en kijken of hij past bij je stem.

Een tijdje geleden een bandje opgenomen en allemaal leuke condensor mic`s neer gezet voor de vocals en uiteindelijk kwam de zanger er zelf mee dat de sm58 erg goed werkte op zijn stem.

Als ik jou was... Zou ik eens naar een KEL mic kijken. Zij maken een remake van de bekende Neumann U87 en dat ding klinkt als een klok... Voor maar 300 Dollars... Check hier: http://kelaudio.com/hm7u.html

Het geld dat je overhoudt, sparen en dan later een goede pre amp kopen. De Avalon 737 is commonly used in HipHop rap, maar een LA610 is ook een goede keus. (Je zou natuurlijk ook wat goedkoper kunnen kijken, maar probeer wel qua sound in die buurt te blijven. De Voice Channel van ART schijnt na een buizen mod ook goed te klinken...)

Voor de rest... tracken met voldoende headroom en vocals dubbelen. (liefst aparte tracks en dan gelijkzetten.. VocAlign is een makkelijk tooltje hiervoor, maar ook Antares Chorus dingetje kun je hier ook voor gebruiken, maar is minder mooi.)

Ik weet dat het niet helemaal antwoord is op je vraag, maar aangezien je Timbaland noemt... lijkt mij dit de beste route.

Violet amethyst vintage! Getest en vergeleken met een 3 tal neumans (waaronder u89) en nog een stuk of wat andere mikes van rond de 1000-1500 euro. Die Violet klonk gewoon het best bij mn stem :)

Back