Emu esi 4000/: interne HD?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
kan iemand me helpen
ik heb hier een Emu Esi 4000 en het lijkt mij logisch dat het mogelijk zou zijn een interne HD erop aan te sluiten..
Ik heb net een SCSI HD uit mijn oude mac gehaald en dat blijkt te kloppen...
maar toch weet ik nie hoe of waar ik die hd nu moet plaatsen (plaats zat overigens)
In de handleiding staat er niet veel over.

Iemand wat hulp?? :confused:

hee ben jij wim uit oostende ? Dan is die sampler van mij geweest.

Ik heb er ook over ged8 om een interne hd aan te sluiten, maar dat kost je wel je externe scsi poort. Of je moet een kabeltje maken. Geen idee overigens hoe je deze dan moet bevestigen.

PS: Pass je adres nog es via pb, dan stuur ik je de 2 ceedeetjes nog es op !

Origineel geplaatst door murphi
hee ben jij wim uit oostende ? Dan is die sampler van mij geweest.

Ik heb er ook over ged8 om een interne hd aan te sluiten, maar dat kost je wel je externe scsi poort. Of je moet een kabeltje maken. Geen idee overigens hoe je deze dan moet bevestigen.

PS: Pass je adres nog es via pb, dan stuur ik je de 2 ceedeetjes nog es op !

ah, leuk van je te horen! alles ok? ik zend je dan wel een PBtje hoor, thx

ik denk dat die scsi kabel te verkrijgen is in de pc winkel, of toch makkelijk zelf te maken is.
in mijn G4 zit ook zoon type kabel, om extra HD's aan te sluiten..
die stroomtoevoer kabel denk ik wel zelf te moeten maken, maar dat vormt niet echt een probleem (is maar 3 draden verbinden...
als ik de floppy drive losvijs is er wel plaats om die hd erin te vijzen,want eigenlijk is er geen reden om de floppy erin te houden...
wel vraag ik me af of het ontbreken van een koeling niet fataal kan zijn? of dat ik de stroomtoevoer kan overbelasten?

Hoi;

Kijk hier eens:

http://www.emulatorarchive.com/Samplers/ESI32Overview/ESI32ZIP/esi32zip.html

Daar staan zelfs foto's in hoe je het moet doen........maar je moet je floppy drive er zo ie zo uit halen op het moment dat je de scsi harddisk er in bouwt, want voor de stroomvoorziening heb je de ruimte van de floppydrive nodig !!

Ik weet nog niet of ik deze operatie ga proberen, ik vind het te risicovol. Ik spaar voor een grotere emu sampler waarin in standaard de plaats heb voor mijn SCSI HD.

Overigens is bovengaande beschrijving van een esi 32, maar dat maakt weinig verschil qua interne ruimte met de esi 4000.

Houd wel met 1 ding rekening: leg de HD nooit los op de bodemplaat van de sampler.....is namelijk riskant !!

Origineel geplaatst door C-Code
Hoi;

Kijk hier eens:

http://www.emulatorarchive.com/Samplers/ESI32Overview/ESI32ZIP/esi32zip.html

Daar staan zelfs foto's in hoe je het moet doen........maar je moet je floppy drive er zo ie zo uit halen op het moment dat je de scsi harddisk er in bouwt, want voor de stroomvoorziening heb je de ruimte van de floppydrive nodig !!

Ik weet nog niet of ik deze operatie ga proberen, ik vind het te risicovol. Ik spaar voor een grotere emu sampler waarin in standaard de plaats heb voor mijn SCSI HD.

Overigens is bovengaande beschrijving van een esi 32, maar dat maakt weinig verschil qua interne ruimte met de esi 4000.

Houd wel met 1 ding rekening: leg de HD nooit los op de bodemplaat van de sampler.....is namelijk riskant !!

Ow en nog een leuke note:

Taking Care When Upgrading A last note of warning. The ESI4000 does not have a cover for the internal power supply. This means that you could stick your hand in there and get a powerful shock that would end you musical career, especially if plugged in. The capacitors on the power supply will hold a charge even if the unit is unplugged. This means E-mu Systems cannot recommend a user install the memory themselves. It is not user installable and you should have a authorized service center do it. If you do choose to install it yourself be very careful and do not touch anything on the left side of the unit where the power supply is. Be careful !!

Back