ESI-4000 SCSI

ZoeOS, en volgensmij werkte die jammergenoeg niet met de esi series (tenzij ze dat verandert hadden)

deze draait hier bij mij nu op pc iig
de mac programma zal ik morgen even checken
hier heb ik nu alleen mn e5000 staan

kennis van mij gebruikte esiwin, wel fijn programmatje vond hij het. maar kan nu ook met translator

^^^ maar die is weer niet gratis hehe

Overigens, heb uiteindelijk ook esiwin links laten liggen aangezien samples recorden in de esi toch eigenlijk wat beter klinkt.

in mn mailbox vandaag:

Last Major Conversion Formats in Translator - Kurzweil and Emu E3/ESi
Believe it or not, Translator™ - rather, our conversion engine that powers Constructor™ and Instrument Manager™ - supports so many formats that we are running out of unsupported formats! The next build will have conversions into Kurzweil and the Emu E3/ESi samplers.

What does this mean for you? You can create your own Kurzweil programs or Emu E3 presets in a far easier manner then ever possible. Compose instruments on your favorite software sampler, such as Kontakt or EXS24, then convert them into Kurzweil or Emu format. Or use Constructor™ to create the Programs and save them directly.

These conversions are in beta-test and will be ready after Memorial Day. Dust off your old gear and see how it can sparkle up your work!

sorry to say:
al eens gedacht aan native instruments kontakt ?
en anders inderdaad de grotere esi, de 4000 heeft veel ( precies als de 5000) maar om zelf te editten is het erg lastig vond ik. beter iets wat je kunt editten op een groot ( pc ) scherm. zelfs roland was gemakkelijker.
maar nogmaals denk nog eens na over een softwareoplossing waarbij de standaard nu toch kontakt is.

ahja kwestie van workflow: editen met de oren ipv met de ogen, is echt niets fout mee hoor

moet je wel weten wat je aan het editten bent, nogal veel parameters om op de cutoff freq te komen....

is gewoon kwestie van lezen wat op schermpje staat. en beetje opletten

ken genoeg mensen die wel met een akai of emu sampler om kunnen gaan maar met een computer ho maar.

card uit cardreader past ook op laptop hé

SCSI->cardreader->compactflash-adapter-SDCARD

Laptop->SDCARD
of Laptop->USB sd cardreader->CD CARD

vind het wel interessant die USB floppy dingen..en 55 euro is al eenheel stuk goedkoper.. als het werkt tenminste.

Zou het mogelijk zijn om met een interne jaz drive IDE in de pc geluiden op de jazdiscette te zetten en op de ESI4000 de jasdiscette te lezen via scsi !!

Mvg.

Back