Suggesties voor een gehavende W30?

heb ik ook eens geprobeerd, maar kon de koelplaten voor de regulators niet kwijt in het ding
( neem voor de 5 volt een 3A exemplaar, en ik dacht dat de +15 ook nogal een flinke stroom nodig had > 1A)
groeten,
jeroen

service manual:
http://spash.free.fr/download/synthmanuals/
hoop dat je er wat aan hebt
ps wist niet dat de voeding zo'n probleem was, heb de mijne al 20jaar , alleen 1 X kapotte velocity van 1 toets. heb wel vaker verhalen gehoord over de floppydrive.
ben daarnaast nog altijd op zoek naar een manier om die vervelende piep uit het display te krijgen. verder zeer tevreden en lach om de huidige prijzen.
succes !

Attachments

• uit de w30 service manual.jpg
    uit de w30 service manual.jpg
    15,8 KB · Bekeken: 86
ik heb anders ook nog wel een W-30 staan de laatste keer dat ie uit de doos was werkte hij nog perfect, ( display idd beetje wazig) nu is het 4 jaar later en hij staat nog steeds in de doos, dus ik verwacht dat ie het nog doet...
Ik ben niet van plan hem gratis weg te doen, maar als je iets leuks te ruil of zo hebt kunnen we wel iets afspreken hoor.

Heb er trouwens drie gehad. Eentje had ik in opwelling 2de hands gekocht, maar bleek toch wel erg afgeragt. Toen ik die open maakte ontdekte ik e.e.a. zand en ander gruis dat zich door het apparaat had verspreid. Niet zo'n probleem verder. Maar er zaten ook zandkorrels onder het dekglas van de LCD. Die kon ik dus alleen verwijderen door de hele LCD los te maken. Dat heb ik toen maar nagelaten. (Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij zit ie vastgesoldeerd. Backlight is wel vrij makkelijk te vervangen, maar LCD zelf dus niet. Maar goed is al poos geleden dus weet het niet meer psies.)

Anyway, heb zoveel met W30's vroeger gespeeld, dat ik het opkalefateren (of hoe je dat ook schrijft) van die dingen wel toejuich. Een goed functionerend exemplaar kan goed bruikbaar zijn af en toe in de studio. Wat ik nog altijd beetje mis met andere samplers is dat je met die W30 alles in één hebt: keyboard, display en twee van die draaiknoppen: da's fijn editen. Ik vond het altijd wel een redelijk logisch bedienbaar ding.

heb ik ook eens geprobeerd, maar kon de koelplaten voor de regulators niet kwijt in het ding
( neem voor de 5 volt een 3A exemplaar, en ik dacht dat de +15 ook nogal een flinke stroom nodig had > 1A)
groeten,
jeroen

Hij draait nu, gek genoeg, op een voeding die volgens de opdruk maar 12V 300mA kan leveren (maar die wordt inderdaad "best warm").

Ik heb ca. 2 jaar geleden een merge-actie door Mike Philco laten uitvoeren en het restant van de donor aan Mike gedoneerd, dus wellicht heeft hij nog het één en ander staan. Ik weet niet meer precies wat er nog zou werken van de donor, maar i.i.g. de toetsen wel en de voeding ook, dacht ik -het zat 'em meer in de FD-drive, de LCD (backlight) en de microswitches.

het zat 'em meer in de FD-drive, de LCD (backlight) en de microswitches.

De "bekende zwakke(re) punten" vooral van die microswitches heb ik er toen wat moeten vervangen.

Trouwens, het klavier is ook best stof en vuil gevoelig. Toetsrubbers maken al snel geen contact meer, waardoor noten niet of nauwelijks hoorbaar zijn bij het spelen.

Er komt een andere defecte W30 integraal mijn kant op, dus wie weet hebben we er binnenkort weer een perfect werkende W30 bij in Nederland . . .
jonge jonge, wie weet wordt de w30 nog wel eens de 2CV van synthesizerland

Je kan voor 60euro ook een nieuwe voeding laten maken. Dan moet je de oude uit elkaar halen en opnieuw laten wikkelen(als je'n beetle handig bent, en een oscilloscoop bezit dan kan je't zelf doen voor de koper-prijs)

Back