hallo (echte)industrial liefhebbers

Ik heb geluk met de medeëigenaar van onrust nv hij heeft met wat mazzeltjes leuke PA en verstrekers op de kop getikt. We hebben ook 2 Avora 4 track versterkers, dus daar kan je in principe 8 verschillend dingen mee versterken. +- 250 wat buizen en in elk model een andere spring reverb. Erg handig om mee te beginnen. Het zijn alleen wel sleutelbakken. Dus't is handig als je een soldeer ridder bent.

'erg handig om mee te beginnen.' ha!
ik ben in ieder geval geen soldeer koning dus voor mij is het effe niks. ik heb ook nul technische vaardigheden.
maar het klinkt wel als een leuke systeem. heb je er ergens een plaat van???

Meestal als je zo'n avora op de kop tikt(voor een zacht prijsje) moeten er wat elco's en/of buizen vervangen worden. Maar't mooie van zo'n ding is dat je in principe met de hele band door 1 versterker kan. Maar het geluid is wel veel beter als je maar met 2 tracks speeld. Plaatjes scannen en op't net zetten kan ik niet. Anders had ik wel een leukere avatar gehad.

We zijn nu omdat het stiller is een flinke geluidenbibliotheek(de onkundetheek) aan het aanleggen. We hebben beats van vallende zinken bakken, porceleine stortbak, glas/glazen enz. En een ladingloops, morgen de laatste akoestiese opname dag, en volgende week de synths akoesties opnemen. Als de planning zo doorgaat kunnen over 2 weken de 'zang' (ook) akoesties opnemen. Dan nog wat live indrummen en is er weer Onkunde gemaakt. Alles word via de microfoons opgenomen, dus ik hoop dat de studio reverb nog een beetje intact blijft. we hebben een prachtige resonantie in het trapgat(daar heb je dan ook nog het verkeer bij dus daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen of er voor te kiezen om dat op de koop toe te nemen). Dit blijft toch wel m'n lievelingsproject om te doen(kost ook de meeste tijd). Ik loop er nog over te twijfelen om de philicorda van de mede eigenaar van onrust nv industriëele audio te gebruiken. (repareren of gebruiken met z'n foutjes). Die door een ringmodulator en een univibe.

btw sovjet synth liefhebber, heb je Bezdna van Cisfinitum al gehoord? bestaat puur uit sovjet synths. je moet ervan houden! 8)

Hey nick
Van die band heb'k nog nooit gehoord. Ik heb wel een russiese verzamel LP op steinklang. En een LP van het Altai Chamber Orkestra. En ben nog op zoek naar de proletkult LP van Linija Mass.
We hebben nu een flinke akoestiese sample bibliotheek aangelegd, ze moeten alleen nog uit de Mandozzi Dart-2 op CD gezet worden. Dat word een hels karwei, want de samples staan in 4 takes achter elkaar. We hebben ongeveer 2 1/2 uur aan geluiden, maar we zijn nu ook bezig met 5 tapes ONKUNDE. We gaan de zang en de synths akoesties opnemen. Dwz dat de effecten op de zang via een grote kustom versterker gaan en dan door microfoons opnemen. Dan hoor je de stem ook zonder effect. De synth wordt ook met micro's opgenomen samen met een stalen vat waar kleine microfoon/speakertje in lopen te feedbacken. De ritmes hebben we deze keer direct uit de KP's naar het deck opgenomen, met een phaser, flanger en delay op de aux send/return.

tjee, jullie gaan wel ver he. maar als je het goed doet en geen halve werk dus, kan je wel een klassieke sound krijgen denk ik. old skool dus! 8)
ik ken het, iets willen maken met uren aan samples. kankerwerk is dat. maar het grote voordeel is dat je niet alleen ben.
voor de nieuwe NFTG plaat heb ik ook een zooi aan samples opgenomen, maar ieder een code gegeven om hem een plaats te geven. bijvoorbeeld 'scene.01 - titel' dus. ben echt blij dat ik dat gedaan heb, want anders kwamen we echt niet vooruit.

en daarover gesproken, we zijn al halverwegen met de basisgeluiden. klinkt deze keer echt ziek, en echt horror. 8D

Bij ons werkt dat niet want we hebben alles met microfoons in een (oudere)flash recorder opgenomen, in sublieme kwaliteit. Want alles wat je met die Dart-2 opneemt klinkt alsof het naast je gebeurt. We zijn 4 dagen bezig geweest om de geluiden op te nemen. Ik hoef gelukkig niet de Dart-2 te bedienen, ik doe nu alleen de FX en zeg welke geluiden er nodig zijn. Maar we hebben nu best wel maffe geluiden zoals: nat peipschuim op glas, kapot vallende porceleine stortbak, glas gerinkel, piepschuim breken(als drum geluid), metaal geluiden, scheurend papier, klopboor herrie, dremel geluiden, bikjes plattrappen enz. Was leuk om te doen, maar nu nog alles op CD ZZ.

gaat het ook uiteindelijk als muziek klinken, of hoop je meer een 'werken in de sloop' sfeertje te maken waarmee je de buren weer lastig kan vallen?

Luister maar naar de Onkunde opnames op de Bes Tof CD. Daar zijn zelfs de samples akoesties opgenomen met microfoons. Alleen zijn de ritmes nu(die zijn al af)wat machinaler. En op de zang doen we nu vocoding en delays(via de versterker). Op de oude opnames hadden we 8 distortions op de zang.

Ja op de versterker de schreeuw kwam ook dry door de microfoons binnen, dus dat geruis wat je bij de zang hoort zijn die distortions. Want alles wat uit de versterker kwam bij de zang was: KGGGT KGGGT KSGGT!!!

tip voor grafmeester en onrust nv:
je kan ook in werkelijkheid in contact komen met elkaar, wissel een telefoonnummer uit en ga bij elkaar langs ofzo :P 15 pagina's onrust vs grafmeester :D

Back