hallo (echte)industrial liefhebbers

onrust nv

Onrust industriëele audio
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Ik heet jeroen ben 1 van de 2 onrust nv creatievedirectie leden onze band bestaat momenteel uit 25 industrial projecten varieerend van noise, rythm&noise, oldschool industrial, industrialambient en akoestiese industrial. We hebben 6 analoge synths, 2 ritmeboxen, 2 TR-505's(1 circuit bend), veel analoge gitaarFX en een paar digitale(zijn we niet zo dol op)effecten we gebruiken een yamaha DTXpress 1. En ben nu een analoge drumsynth aan't bouwen(5 coron ds-7 en 5 coron ds-8 clonen in een behuizing). wij zijn ook geen liefhebber van dance en house(ook niet wat ze in die scene industrial noemen). We zijn ook niet meer de jongste(bouwjaar 71/72) ik kom uit de oude punk/hardcore en m'n maat houdt van van alles(punk,metal,new wave,80's electro,rock).

Laatst gewijzigd:
Nou welkom dan maar Industrialisten!

Er zitten hier voornamelijk Desktop Trens-projekt-prodjoesers en mensen die daar een hekel aan hebben.
Die gaan dan ruzie maken.
Oh ja en noobs die willen weten hoe je deze of gene sound namaakt.
En als ze het dan allemaal zat zijn zetten ze hun spullen te koop op de marktplaats sektie.
Leuk!

Maar eh 25 projecten?

Evengoed leuke spullen,

Geen Myspace of zo?

Laat eens wat horen.

Hoera een mede :okdan:industrialist op myspace heeft iemand 2jaar geleden een pagina gemaakt met 3 nr's. op onrust n.v. ik heb zelf ook een pagina gemaakt alleen is het me niet gelukt om daar muziek op te ZZ, want dan beginnen ze over copyright te zeuren. en er zit echt alles op mijn muziek behalve copyright(daar ben ik tegen). onrust nv(is die pagina):doei:ik zou 't leuk vinden als je FF laat weten wat je er van vindt:D

Laatst gewijzigd:
Copyright zit automatisch op je muziek...hoef je niks voor te doen!

Kinda. ;)

Toch welkom! Er zitten trouwens nog wel wat groot-industriëlen op de website, maar welkomthreads zijn meestal niet de meest druk bezochte... :)

Industrial.. is da wat Junkie XL enzo maakt?
:erm:

Eerder Nine Inch Nails, maar da's de rockvariant, geloof ik. Industrial op SF misschien tracks van Feindbild en Kratarknathrak, wat me zo snel te binnen schiet.

Ja, sorry..zat te geinen..

Feindbild en Kratarknathrak komen ook t eerst bij mij op..

ja, wel industrial is toch een belachelijk brede term.
ik sta er in ieder geval altijd wel bij. of het nou true old skool industrial anti-muziek blablabla is, of hedendaagse techno onder distortion, zolang het dendert en irriteert vind ik het prima! :okdan:

tegenwoordig is industrial toch een term voor crossover stijlen geworden, met bands als nine inch nails en aphex twin die heel af en toe een beetje in buurt komen, maar nog lang niet de naam van full blown industrial kunnen dragen. radio friendly, no thank you!

bovendien verstaat iedereen weer iets anders wanneer men spreekt over de verschil tussen noise en industrial.

boeiuh! pijn aan je oren, fijn om te horen!
kraaaaaakkkkkkzzzz! :peukie:

Nee wat ik onder industrial versta is:esplendor geometrico,blackhouse(alleen tussen1983/88),einsturzende neubauten(1980/85),brighter death now,eisengrau,test department(1e 2 lp's),genocide organ,missraterne sohn,merzbowen dat soort bands. Dus rythm&noise,noise,en ritmies industrial. Niet van dat spul wat op techno of house lijkt. Ik gebruik geen computers om muziek te maken, alleen instrumenten.

Laatst gewijzigd:
fuck yeah, eisengrau!!
ben er helemaal mee eens. wat je genoemd heb, dat is ook wat ik meer ware industrial vind. je zou ieder van die bands onder een industrial subgenre kunnen plaatsen.
en met techno ala distortion bedoel ik meer wat rhythmic noise is geworden. wat een teringzooi soms.
daarom kies ik zelf ook eerder voor zoiets als eisengrau... het is dan letterlijk ritmische kankerherrie. maar doe mij toch een beetje een uitdaging qua rhythm 'n' noise, want alles is zo ongeveer ooit een keertje gedaan.
ik ben alvast begonnen om uiteindelijk zulke 'muziek' te maken, maar dan wel met hardware inderdaad.

maar pure industrial, dat vind ik wel zoiets als maria zerfall of schachtanlage gegenort. duitse kracht dus.
no fun at all!

:Deisengrau is nu verder gegaan onder de namen:murnau,legion ultra en cold flesh colony. klinkt allemaal even goed alleen wel extremer. maar maria zerfall en schachanlage vind ik ook lekker in't gehoor liggen. mijn eigen band onrust nv is ned.talige industial,rythm&noise,noise,ambient,akoestiese industrial en oude electro industrial. we hebben omdat we in zoveel verschillende stijlen spelen het ondergebracht in 25 verschillende projecten. we nemen ook alles 8track analoog op(teeps net als vroeger).

klopt ja, ik kende ze namelijk eerst van cold flesh colony, de sanitarium ep. hartstikke ziek!
ja, ik heb ergens een maxi single uit 2004 onder de naam onrust nv kunnen vinden. je moet toegeven, 25 projecten is wel belachelijk. ja, zo van... waar moet je nou in godsnaam mee beginnen?
wat ik me afvroeg is, hoeveel hebben jullie opgenomen? ik zou er best wel een keertje iets van willen hebben. die shit uit 2004 klinkt lekker.
enja, de analog approach vind ik lekker bij passen. het kan eigenlijk niet anders!
alleen zoals ik al zei, ik ga niet direct beginnen met analoog. noem me maar een simpele jongen, maar eerst wil ik m'n weg in de synth leren kennen voor ik aan de echte werk ga beginnen. alles op z'n tijd :)

Ikzelf maak old-skool Industrial. Heb 2 nummers in die stijl hier gepost in het topic: Mijn DS-10 songs.

Misschien vind je het wat. :D

Ik ben de ADHDer van de band en om de 5minuten zoeft er weer een nieuw idee door m'n hoofd. We zijn vanaf 2004 aan't opnemen. En we hebben plusminus 28 master CD's af. Het bandlid zonder ADHD zorgt dat we dingen afmaken. Ik vind't ook erg knap dat hij het allemaal kan handelen. Die maxi is van onze lijfband onrustindustrie. Maar hij heeft ook geen zin om iedere keer het zelfde te doen. Je kan trouwens met analoge gitaarFX(flangers,phasers,chorus,ringmod,delays en de russiese big muff) je virtueele synth geluid ook weer tot leven reanimeren. We gebruiken iets van 40 verschillendeFX. van cold flesh heb ik ook nog een rythm&noise singel(7"):D(we hebben pas een singel van 78min(16nr's DE,HET&1) en een cd van 78min(16nr's BES TOF) af) de singel is 3 euro en de cd 5(punk prijzen dus).

hey LPChip, leuk om te horen! als ik vanavond weer thuis ben, dan wordt het wel even luisteren. ben benieuwd!

Onrust, de AHDH ideeen apparaat ken ik wel. ben ook zo! :D
altijd wel handig om iemand in de band te hebben die wat orde aan de chaos kan brengen.

hey shit, stuur mij maar een privemail met je bankgegevens. dan zal ik even het geld voor die twee cdtjes doorsturen. altijd leuk om nieuwe muziekjes tussen de verzameling te krijgen!

ik heb van eisengrau de 2 lp boxen, legion ultra lp box, murnau 2 7"singels en 1 lp, cold flesh colony 1 7"singel en een 10" dus ben van die band best goed voorzien. mis alleen de eerste lp box van murnau en de singel van eisengrau. niet al onze projecten zijn bruut hard we hebben ook rustige(zieke)shit. sanatorium is de 7" de 10"heet burial en is meer pure noise(cold flesh colony) vinyl rules!! Zeker als je van punk of metal houdt.

Back