SM Pro Vmachine Vsti player is beschikbaar!!

picaja

Stamgast
Ik begin een nieuwe thread omdat eindelijk de Sm Pro Vmachine beschikbaar is.
(voordien Vbox)

Enkel thomann heeft het toestel in stock op moment van schrijven en ik heb er ééntje besteld.

vm_software1_sm.jpg

Ik heb het toestel werkend gezien en plugins als Korg analog legacy, Oscar, Superwave p8, Sampletank, minimogueVA laten zich probleemloos laden.

De midi learn functie werkte trouwens ook probleemloos.

In een ander forum las ik dat de VFX software pas volgende week (21.11.2008) op de SM pro website te downloaden zal zijn. Tot dan kunnen er geen plug ins op geïnstalleerd worden!

Voor diegenen die het toestel nog niet kennen.

De V-machine is een vst(i) player. Eigenlijk een gestripte PC met een linux kernel die via wine (windows emulation) vst plug ins kan laden.
Het toestel kost +/- 500 Euro maar kan ook als effect apparaat gebruikt worden via de line in (jack). Vandaar de vertraging van de lancering.

Het heeft 512 Mb Ram (wat volgens Pete van Sm pro Duitsland) uit te breiden is net als het IDE flash RAM van 1 Gb. Het moet echter via een verdeler gebeuren anders verlies je garantie en de prijzen zijn nog niet bekend. Vergelijk dit aantal RAM geheugen niet met het geheugen van een PC! Hier draait geen memoryeating windows op!

Het succes zal volgens mij zeer sterk afhangen van het aantal compatibele plug ins (zie receptor), maar vooral van de betrouwbaarheid. Voor hetzelfde bedrag heb je een laptop met 'degelijk' geluidskaartje.

Wanneer echter sampleplayers die samples kunnen streamen (zoals Wusikstation) compatible zijn kan je er een externe HD of USB stick aanhangen en speelt het interne Flash memory een kleinere rol.
Ik hoop voor een compabiliteit met de nieuwe EmulatorX3 die geen EMU hardware meer nodig heeft als dongle.

Ik zou zeggen "let's wait and see" of de V-machine voor een doorbraak zal zorgen of niet.

Joeri
http://www.vstream.be

Het apparaat lijkt me echt ideaal voor het gebruik op het podium. Met mijn laptop loop ik altijd ze zoeken waar ik dat ding nou weer kwijt kan.

Blij om te horen dat ook Korg legacy collection gewoon werkt... Ben benieuwd of hij ook overweg kan met de bij behoorende controller :) dat wel erg fijn zijn.

Maar het belangrijkste is dat het apparaat stabiel werkt.

Zeker vet

Zeker vet

Dus de 21ste wordt het lange wachten eindelijk beloond? Sweet! Kan niet wachten om mijn favoriete VST's in te laden om te zien wat ie doet. Maar als ik het bovenstaande lijstje zo lees, ben ik vrij optimistisch gestemd. Hou ons idd alsjeblieft een beetje op de hoogte Picaja, dit "doosje" staat al heel lang op mijn verlanglijst.

Hij is er.

Eerste indruk is OK. Licht maar toch stevig met duidelijk scherm.

Er zit wel een ventilatortje in dat hoorbaar is, een beetje vergelijkbaar met een laptop. De bijgeleverde klanken van sampletank klinken zeer goed maar door de output is er iets te veel ruis, een beetje zoals oudere synths zoals de D50, Wavestation, ensoniq sqr,...

Zoals gezegd kan ik nog geen plug ins installeren want de VFX software is nog niet beschikbaar.

Ik kan al wel zeggen dat de USB-midi van men fantomX7 probleemloos herkend wordt net als de midi learn functie.

Hier alvast al wat foto's.

01_Box.jpg

02_unpack.jpg

03_onfantomx7.jpg

04_top.jpg

Vet! Ondertussen staat ook op hun site aangegeven dat de 21ste de software te downloaden is. Hoe hou je het uit? Hardware al binnen alleen de software nog niet. Aangezien V-machine opgeleverd wordt met een aantal pre-install's kun je misschien al wel wat zeggen over hoe snel het switchen tussen de verschillende vst's gaat. Vooral Sampletank ben ik benieuwd naar, aangezien die ook zijn samples zal moet inladen.

Ziet er goed uit. Hoe zit het met het switch tussen de verschillende presets/plugins? Gaat dat een beetje snel?

Het switchen gaat vrij snel, maximum 2 seconden. Dit is beter dan ik had verwacht!
De sampletank presets zijn geen multitimbrale geluiden maar afzonderlijke presets.
De 4front piano module heeft op bijgeleverde CD een grootte van 14 Mb en deze laadt ook maar maximaal 2 seconden. Ze worden wel geladen van interne IDE flash disk en niet van USB stick.

De ruis valt toch wel en moet eigenlijk beter. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het apparaat eens ergens anders moet testen op een andere elektriciteitskring want ik heb hier de laatste tijd ook wat last van "hum".

Ik kan de volgende dagen niet testen want ik ben op cursus en dus ook geen vragen antwoorden. Een review zal ik proberen volgende week af te hebben en die is leesbaar op www.vstream.be onder reviews.

Joeri

"Note: The VFX Software will be available for download mid-late November!" Dat is even een flinke tegenvaller op de 21ste november. Gelukkig dat ik vrij veel geduld kan opbrengen (not)

Wat ik me afvraag is hoe een zware plugin als bijvoorbeeld massive hierop gaat draaien. Massive krijgt een dualcore 1.81 Ghz cpu al redelijk onder de indruk dus een 1Ghz zal hier wel behoorlijk stil van worden vrees ik.

Gezien de beschikbare micro platforms en bijbehorende cpu's met extreem laag verbruik (1.6Ghz dualcore met een verbruik van 15Watt is gewoon te koop) vind ik de hardware specs wat achterhaald persoonlijk. Zeker als je gaat kijken naar wat plugins tegenwoordig aan rekenkracht verlangen.

Maar wie weet is het gebruikte OS dusdanig getweaked dat hier nog verrassingen plaatsvinden.

Ik verwacht geen wondere van het apparaat. Maar ik neem aan dat het bedrijf er wel over nagedacht heeft om deze processor te kiezen. Maar ja je weet het nooit 8D

Hoe gaat de samenwerking van de X7 met de v-machine? Kun je bijvoorbeeld geluiden kiezen en tegelijk de x7 muten?

Ik heb zelf altijd preset (op mijn korg Karma maar werkt vast soort gelijk op de X7) Waar alle bij het volume van alle interne geluiden op 0 staat en Er altijd midi verzonden wordt op een bepaald kanaal.

Dit gebruikte ik in de tijd dat ik nog een laptop on Stage gebruikte. Werkt perfect.

Hoe gaat de samenwerking van de X7 met de v-machine? Kun je bijvoorbeeld geluiden kiezen en tegelijk de x7 muten?

Wallplug,

Ik heb hier ooit een kleine handleiding op you tube gezet.
Op het einde is de werkwijze om te switchen een beetje achterhaald, dit kan gemakkelijker.

De FantomX7 is eigenlijk een super masterklavier omdat je heel éénvoudig kan splitten, layeren, externe modules aansturen en bv program changes sturen via rps die je toewijst aan een drumpad. Het mist enkel enkele sliders maar dat kan je via een novation remote zero SL oplossen.

Van zodra ik de VFX software heb kan ik meer toelichten maar het zal in elk geval kunnen. Je moet gewoon op de FantomX het vinkje afzetten dat hij lokaal geen klank mag nemen.

Kijk maar even hier...

http://www.youtube.com/watch?v=ZI3mTVQYBI8

De midi learn functie werkt overigens perfect met de edirol PCR-300.

Joeri

Heb sinds vrijdag de V-Machine, ook via Thomann. T is nog wachten op de software... spannend. De ruis die Joeri reeds noemde heb ik ook. Ook werkt het laden van de bijgeleverde plug-ins via usb-stick niet op de V-Machine.

Hopelijk is dit alles gauw te verhelpen met een Flash-update?

Ruud

Ik heb op youtube gezien dat het laden van de presets in eerste instantie wat tijd kan kosten, maar dat er daarna zonder vertraging geschakeld kan worden via program changes.
Is dit ook echt zo? Lijkt me als live-muzikant essentieel...

Ik heb op youtube gezien dat het laden van de presets in eerste instantie wat tijd kan kosten, maar dat er daarna zonder vertraging geschakeld kan worden via program changes.
Op youtube (rond 2:00) wordt uitgelegd dat de VST's eerst ingeladen moeten zijn, en dat daarna latency-free geswitched kan worden. Software-deadline is trouwens weer aangepast. En dan nog gaan ze mid-late november niet halen denk ik.

Op youtube (rond 2:00) wordt uitgelegd dat de VST's eerst ingeladen moeten zijn, en dat daarna latency-free geswitched kan worden.

Die had ik inderdaad ook gezien. Maar maximaal 2 seconden vind ik absoluut niet latency-free...

Ik vind het inladen van een complete plugin binnen 2 seconden anders bijzonder acceptabel. Een preset laden is natuurlijk wel langzaam in 2 seconden maar als je kijkt hoelang een plugin als kontakt of battery of een snelle pc al moet laden.....

Back