SM Pro Vmachine Vsti player is beschikbaar!!

V-machine

V-machine

Blij als een kind was ik toen ik de V-machine kreeg. Eindelijk op een gemakkelijke manier mijn VST's laden en op het podium er mee!

Meteen maar de update losgelaten en gaan met die banaan!

Goed, een paar dagen later en enkele illusies armer...
- laden van een VST vanaf een USB-stick... tig keer geprobeerd, maar hij blijft me naar de FAQ van de site verwijzen.
- syncen van hard- software... VFX loopt gewoon vast. :stupid
- sample tank authoriseren..... ;{ Wat lees ik over het hoofd in de manual :confused:

Ik heb nog geen enkele (jawel legale) VST's kunnen uitproberen vanaf de machine. ;{

Lang verhaal kort, ik sluit me aan bij mijn naamgenoot hierboven.

Jammer maar helaas voorlopig....

Hehehe, verdeler is vlaams voor dealer, zoals dealers hier in nederland meer doen dan drugs....."verdelen"

edit: als reactie op 6 trak dit dus...

Ja. Tip: laat lekker liggen en wacht tot de concurrentie wat gaat doen (Musebox komt er bijvoorbeeld aan) Heb de brooddoos nu bijna 2 maanden in huis, maar software loopt nog steeds onherroepelijk vast. De "klantenservice" van SM Pro lijkt heel geweldig (ze reageren vrij rap) maar oplossingen aandragen ho maar! Als je het apparaat toch wilt kopen (zonder software heb ik er geen zak aan) stuur me maar een PM.

heb sinds een paar dagen de v machine. vind het allemaal toch wel ingewikkeld. weet iemand hoe je de sampletank 2xl er op installeert. heb ik aan een 8 mb usb stick genoeg?is het bijvoorbeeld een probleem als de dll in de cubase vst plugins zit; daar vind ik m terug als ik sampletank installeer. en is het standaard interne geheugen van de v machine groot genoeg?

heb sinds een paar dagen de v machine. vind het allemaal toch wel ingewikkeld. weet iemand hoe je de sampletank 2xl er op installeert. heb ik aan een 8 mb usb stick genoeg?is het bijvoorbeeld een probleem als de dll in de cubase vst plugins zit; daar vind ik m terug als ik sampletank installeer. en is het standaard interne geheugen van de v machine groot genoeg?

Ik had een Vmachine maar heb hem teruggestuurd.
Te zwakke processor, outputs van slechte kwaliteit, software die niet doet wat hij moet doen...
Op het KVR forum moet je maar even lezen...Daar vind je zeker hulp.

Hier kan je de wizard files downloaden die je nodigt hebt om vsti's te installeren.
http://www.smproaudio.com/index.php?id=146
In principe is het gewoon de dll selekteren, daarna de wizard file en daarna synchroniseren.

Is er al iemand positief over dit aparaat met de laatste firmware?
Of is het een "Koop maar niet" geworden?

hmja ik spaar maar ff door en ga voor de receptor 2 van muse...
Denk dat het het wachten waard is lol.

Ik las dat ze daar ook bezig waren omnisphere op de receptor te krijgen..... :biertje:

Je moet misschien niet zo lang sparen.
Muse brengt deze zomer nog de musebox op de markt en die zal rond de 1000 kosten.

http://www.museresearch.com/news.php?id=110

Hier alle understeunde plugins

http://www.plugorama.com/customer/home.php

Sm Pro brengt waarschijnlijk trouwens ook deze zomer de V-rack op de markt maar vanwege het 'mindere' gebruiksgemak en 'buggy' software zou ik toch kiezen voor muse.

http://www.musik-schmidt.de/products/de/Synthesizer/Tonmodule-Expander/SM-Pro-Audio-V-Rack.html

Bij deze dan maar mijn ervaring die ik graag wil delen met anderen.

Gisteren uiteindelijk een V-Machine bij Feedback gehaald daar deze vrij schappelijk geprijst waren aldaar...naar huis gegaan en had mezelf vast voorbereid door de nodige documentatie en forum ervaringen door te spitten.

Thuis mijn Mac portable aangevlamd die volgens de site van SM Pro aan alle specificaties voldoet van hard- en ook software.

Laatste betasoftware gedownload en geinstalleerd zonder problemen...V-Machine aangesloten en hierop de laatste firmware op geplaatst....ook zonder enigerlei problemen....alleen toen begon de ellende pas.

Volgens de manual moest ik nu Sampltank installeren en authorizeren om het "volledig" te kunnen gebruiken....het lukte me totaal niet om de plugin/.dll file in de VFX software te installeren...wat ik ook probeerde..zelfs als ik de video tutorial ernaast hield.

Enige wat ik te zien kreeg was een wacht-cursor die na zo'n 15 min. vastliep op een fatal error.

Diverse malen een schoonmaak actie gedaan en alles opnieuw geinstalleerd (ook in diverse volgordes) maar dat mocht niet baten.

Tis toch al frappant dat de meegeleverde software al niet wil installeren of geinstalleerd kan worden... ?

Om wat verandering van spijs te hebben toen ook maar eens een synchronisatie geprobeerd om te kijken of dit werkt...maar na een half naar een wacht-cursor te koekeloeren heb ik het maar opgegeven.

Al met al dus niet een noot uit dit apparaat gekregen daar deze gewoon soft- en hardwarematig totaal nog niet klaar is en was om gereleased te worden...zelfs niet na de laatste firmware update....wat een klote ding.

Heb zonder problemen vandaag mijn V-Machine weer naar Feedback kunnen brengen om mijn volledig aankoopbedrag weer terug te krijgen.

Baai..baai....nooit meer die zooi van SM Pro in mijn huis.

Wat een ongelooflijk :kont:ding die VMachine.

Ik dacht een mooi alternatief om toch plugins op mijn MAC te kunnen draaien met Studio 4 ..nou mooi niet dus.
Zo herkend de MAC de VMachine maar niet andersom dan zegt hij heel leuk NO VMACHINE! Dus ik denk ik los het probleem gewoon op door de plugins op een USB Stick zetten en dan rechtstreeks de VMachine in en wat denk je? meteen een error en wat ik ook probeer het lukt me niet.

Gelukkig heb ik die van mij voor 200 euro i.p.v. 500 gekocht tweedehands dat maakt de pijn nog wat aangenamer. Ik raad in elk geval iedereen aan met een MAC om je niet te laten verleiden door dit ding want je komt echt van een koude kermis thuis.

ik koop er toch 1. Volgens mij is het nog steeds een prima apparaat om als pianomodule te gebruiken. En the price is right. Tuurlijk doen een hoop plugins het niet maar als alle plugins het doen op hun supported list: http://www.smproaudio.com/?id=146 dan ben ik al helemaal blij.

Wacht dan toch nog maar best even.
Er komt in januari een upgrade uit met meer CPU voor de Vmachine.

Jawel, de plugins op de lijst zijn compatibel maar......er staat niet bij met welke polyphony!

Waar heb je dat gelezen dat er een update aankomt?

EDIT: om mijn eigen vraag te beantwoorden: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=227030&postdays=0&postorder=asc&start=1845

Er komt een upgrade volgens mij ook als upgrade board. Oude eruit, nieuwe erin. 3,5 keer zoveel cpu power en max. internal tot 2gb.

Laatst gewijzigd:
Ik heb er gisteren eentje (tweedehands) gekocht en voorlopig is de stand:

+++
Cheezemachine: werkt fijn
Stringsynth 1: idem ditto
(Nu ik had hem gekocht voor strings en piano's dus ben ik voorlopig wel blij.)

+
Cynthia: na wat geknoei, werkt hij (of zij wellicht) toch ook

--
Arturia's (moog, arp2600, cs80): (nog) niet, ook niet met die wizard files op hun website

Probleem met installatie lijkt dat hij alles wat in de directory van de vst staat wil copieren naar de v-machine - inclusief pdf's etc. Dat werkt niet (of duurt toch te lang voor mijn geduld). Je ziet wat hij wil installeren in de "applicatie-data" map bij je documents en settings (wel even system files zichtbaar maken als je dat wil zien). Bij de Cynthia stond bv de manual daar. Als ik die delete verscheen die wonderbaarlijk weer. Uiteindelijk een leeg tekst-file'tje "manual.pdf" genoemd en in de directory gezet en dan laadde de synth wel.

Ik denk dat het ding vooral gaat werken voor gratis vst's. Vanavond probeer ik wat orgel/e-piano vst-tjes. Ik ben op zich tevreden met wat ik ervoor heb betaald en mijn lage verwachtingsniveau. Het ding is nu ook nieuw aanvaardbaar geprijsd (299 bij feedback). Als ik er 500+ euro voor had betaald was ik wel niet tevreden geweest.

Joris

Correctie inmiddels:

+
Arturia ARP2600 V: inmiddels ook aan de praat gekregen met de volgende stappen: synth geinstalleerd in VFX (met wizard van de sm pro website) en 1 preset meegecreëerd. VFX toegedaan. Naar application data/vfx/v-machine/plugs/arp2600v gegaan. Daar al het overbodige (dit is de stand-alone synth die daar ook geinstalleerd staat met een 2de copie van de DLL's) gedelete - met de USB-methode die ik nu volg is dit misschien niet nodig, maar al die data moet uiteindelijk toch niet op de v-machine staan. De hele banks-directory en de plugs-directory van de arp gecopieerd naar een USB stick (de arp in een "plugs" folder op de USB. USB in v-machine, de preset van deUSB geladen, en dan een import gedaan. Poof, lijkt misschien omslachtig maar valt eigenlijk wel mee, eens je de routine weet. Nu de arp op de v-machien staat kan ik gewoon presets creëren en saven op de PC (vfx-applicatie en syncen via normale usb connectie van pc naar v-machine). Klinkt op de v-machine zeker zo goed als op mijn laptop (met US122 geluidskaart) en werkt goed.

-
Arturia CS80 V: aan de praat gekregen als hierboven (wel enkel de "cs80v (10 voices).dll") mits aanpassen van de wizard (die enkel voor de demo versie was). Hij laad echter niet steeds + vanaf 4 voices gekraak wegens te weinig processing power. Als ik buffer vergroot kan ik 5 a 6 voices spelen; maar tijdens releases-fases ook gekraak (wegens overlapping van de voices). Als ik de CS80 het aantal voices zou kunnen laten beperken tot 5 zou dit kunnen werken (OK je hebt dan maar 5 voices maar geen risico op digitale noise), maar ik zie niet meteen hoe dit kan.

---
Arturia minimoog V: weigert op de v-machine te laden. Dit is om mij onduidelijke redenen een veel grotere plugin (dll)-file dan de ARP/CS80.

Ivm de arturia's heb ik nog steeds de oudere versies met serial-number en niet de nieuwe met synchrosoft key; die serial nummers vind ik toch wel veel handiger, dus doe ik maar geen upgrades.

Bof, dus toch weer wat verder. Ik heb voor live gebruik toch een prophet 08 en moog LP, dus heb ik die virtueel analoogjes niet nodig op de v-machine. Maar als iemand tips heeft om ze toch te laten werken zijn ze natuurlijk welkom.

Inmiddels heb ik een grote hoeveelheid gratis e-piano's, mellotrons, en orgels gedownload (wat ik er wel zeker op wil draaien), en ga vanavond eens kijken welke de beste zijn en vlot op de v-machine werken. Ik denk dat die wel vlotter moeten gaan en hogere polyphonie moeten bereiken - die CS80V is op mijn PC ook niet superstabiel.

Joris

Voor wie het wil weten en/of het nog niet weet: volgende week in de aanbieding bij feedback voor 199 euro....

...zegt genoeg denk ik ;)

Wel, ik zou zeggen, als je weet wat je koopt: een klein handig bakje dat simpele vst-tjes (gratis van het internet) draait om live te spelen, kopen die boel. 199 euro is de juiste prijs ervoor lijkt me en je doet je daarmee dan geen miskoop. Maar hoop dus niet erop iets met syncrosoft beveiliging of zwaardere vst's te draaien (iets wat ze natuurlijk wel beloofden). Joris

Back