waarom roland?

Heeft Meneer Ikutaro Kakehashi dit niet gedaan om het bewust westers te laten klinken. Als ik me niet vergis heeft hij zitten kribbelen op een briefje met wat te doorstrepen en zo op de naam Roland gekomen. Heb dat denk ik ooit eens gelezen in een magazine.

Origineel geplaatst door Flatron
Heeft Meneer Ikutaro Kakehashi dit niet gedaan om het bewust westers te laten klinken. Als ik me niet vergis heeft hij zitten kribbelen op een briefje met wat te doorstrepen en zo op de naam Roland gekomen. Heb dat denk ik ooit eens gelezen in een magazine.

Dat verhaal stond in Interface Magazine.

Origineel geplaatst door Flatron

yep ik ken dat verhaal ook, dat bewuste briefje schijnt nog steeds te bestaan als een soort museum stuk.

maar ja zo zijn er wel meer dingen die ik niet begrijp: waarom heet bijvoorbeeld beton, beton, en niet latex of zo..
naja laat maar

Tijdens het interview vrat ie ook wat Olisa Lijst.

hij is op Roland gekomen omdat er destijds nog geen synth/orgel-fabrikant was wiens naam met en 'R' begon. vile goed op en hij kon zich ermee onderscheiden. staat in 'I Believe in Music'.

Sintelsaizel?

Nou ja Korg vind ik ook meer iets voor een Zweedse fabrikant.

Ja en Clavia is gewoon Zweeds voor Cavia, en dat was het lievelingshuisdier van de oprichter. Hij had er eentje met fel rood haar.

Het valt nog niet mee om 'n originele naam te verzinnen: Moog... Oberheim... A.R.P. ... Buchla.... Doepfer.... Fender... Steinberg... Stradivarius...

Origineel geplaatst door lo-fi

Het valt nog niet mee om 'n originele naam te verzinnen: Moog... Oberheim... A.R.P. ... Buchla.... Doepfer.... Fender... Steinberg... Stradivarius...

tena lady, kotex, depend... a valt best mee

Origineel geplaatst door EDP
tena lady, kotex, depend... a valt best mee

Matthias Tena Lady? ;)

Origineel geplaatst door krz
Matthias Tena Lady? ;)

:)

yep, als je niet incontinent ben hoor je er tegenwoordig niet meer bij he?

Back