Synth sampling

SemThomasson

Nieuwkomer
Hi guys

Ik zoek een soort sampler plugin voor Cubase SX3. Ik wil een enkel synthshot samplen om nadien als volwaardige synth te kunnen spelen op mijn keyboard. Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is? :doei:

Bijvoorbeeld: Sample toon C, instellen als C nadien kunnen spelen C, D, E, ...

Sorry voor de misschien ingewikkelde uitleg, wellicht bestaat hier vakterminologie voor? :P

Kan iemand helpen?

Bedoel je een hardwaresynth of vsti?

EmulatorX2 is hiervoor geschikt (en kost momenteel maar 99 Euro) bij thomann inc USB midi 2x2 (heb je nodig als Key!).
Je kan hardwaresynths samplen via synthswipe.
Gewoon de keys selekteren (bv C1,F#1,C2,...), de duur, en de rest gaat vanzelf.
Emulator normaliseert de waves automatisch en "loopt" eventueel ook nog de samples. (een gewone crossfadeloop 1/,1/4,1,2,...)

Het "mappen" (verdeling over het toetsenbord) gebeurt ook automatisch.

EmuX2 kan je dan als vsti in cubaseSX3 starten en multitimbraal gaan gebruiken.

Je kan altijd de handleiding in PDF formaat eens doorlezen die je via http://www.emu.com kan downloaden.

Voor vsti bestaat er iets als directwave.

Joeri
http://www.vstream.be

Ik wil een enkel synthshot samplen om nadien als volwaardige synth te kunnen spelen op mijn keyboard.
Realiseer je wel dat deze techniek niet gaat werken zoals je wil, want er blijft weinig van het geluid over op het moment dat je hoger dan 6 halftonen of zo gaat. Timestretchen lost dit niet op, loopen is niet altijd mogelijk.

Het ligt er een beetje aan wat je wil samplen. Er zijn verschillende technieken - van alleen het samplen van de golfvorm met de filter en envelope uit tot het samples nemen van elke toets op verschillende velocities (geschikter voor FM-synths waarbij het geluidskarakter drastisch verandert). Goed samplen is een kunst.

In een hoop gevallen is het een beter idee om het geluid na te maken met een (al dan niet gratis) VA-softsynth (als het tenminste om basisgolfvormen gaat).

Voor softsamplers: gratis en goed: Vember Audio ShortCircuit 1.1.2. Het voordeel aan X2 is dat je er een mooie library bij krijgt - ShortCircuit is compleet "leeg".

Okay

Thanks guys. Ik ga er eens naar kijken... Was eens bij een maat in de studio en die had ook een soft sampler en dat werkte perfect! Helaas is hij verhuisd naar het buitenland met al zijn gerief...
Ik zou graag de sounds namaken maar helaas ben ik daar niet zo een held in. De sounds die ik wil samplen komen overigens uit een samplepakket. :)
Ben benieuwd of ik er uit krijg wat ik er hoop uit te krijgen!

Back