Heeft iemand een MC303 editor?

Ik zoek hier al maanden naar, maar ik kom via google telkens uit op zo'n duur ding. Ook via dit forum kom ik niet verder (in situ is dode link).

Het kan toch bijna niet dat hier geen gratis downloadbare editor voor bestaat.

Weet iemand er één staan, of is er iemand die er zelf een maakte... Momenteel werk ik vanuit Ableton Live, niet echt makkelijk om van daaruit die MC303 aan te sturen, maar het lukt wel... soundeditor zou heel handig zijn om soms nét iets meer uit die tank te krijgen.

Vruuger, met Cakewalk 5 kon ik m compleet aansturen met Sysex en NRPN, maar ben helaas de floppies kwijt :)

Toch moet het wel te doen zijn als ik zo lees?
http://www.rolandus.com/uploads/CMS/Downloads/1782/MC303_Adv.pdf

... Send the first two CC messages, you can sweep the CC6 value manually. Keep in mind that you can only affect one parameter at a time per MIDI channel.

Cutoff aansturen zou dan als volgt gaan (zie tabelletjes in die PDF pagina 3 e.v.):

Controller 99 waarde 01 (procedure starten)
Controller 98 waarde 32 (cutoff selecteren)
En dan tweaken met controller 6

Met controller 98 selecteer je dus de parameter die je wil aanpassen, om dit te kunnen doen eerst cc 99 waarde 1 zenden.
Tweaken daarna met controller 6.

Selecteren met cc 98:
08 Vibrato rate
09 Vibrato depth
10 Vibrato delay
32 Cutoff
33 Resonance
99 Attack
100 Decay
102 Release

Heerlijk die Juno avatars :)

Maar neen, ableton heeft geen 'event list editor' dus even een CC nummertje invoeren is niet zo makkelijk (het gààt, maar zeer omslachtig vind ik)...

Ik heb al een jaar zitten prullen tegen dat ik eindelijk uitvogelde hoe ik de geluiden kon kiezen vanuit Ableton...

Een editor zou echt handig zijn... maar geen 250 euro-versie!

Midi quest heeft er een module voor!

Zef gebruik ik m'n eigen plugin,
maar da's voor AmigaOS

Heb 'm uit de berging gehaald, dat ding is helemaal vergeeld :D

Kun je geen clipjes maken met de eerste 2 controller messages als een soort knoppen om de parameters te selecteren ? Zo'n clipje is dan toch een soort midi event list

(kan niet testen of het werkt ivm afgepauperde live LE versie die geen midi uit verstuurt...)

bijv
[clip1 set Vibrato rate] --> clipje van bijv. 1 tel met cc99:01, cc98:08
[clip2 set Vib. deptj] --> cc99:01, cc98:09
[clip3 etc. .. ]

je klikt dan op de clip om de gewenste parameter te kiezen, die je vervolgens kan editten met cc 06 op een midi controller of met een envelope.

Ja die midiquest... da's betalen hé...

En via clipjes... het lukt zeker, maar het zal vast en zeker zeer complex worden... daarom dat ik een editor zoek :)

Aargh, wat frustrerend...

Die sounddiver is zogezegd gratis geworden, maar ik vind hem echt nergens. Het enige wa ik vind zijn updates, die niet pakken omdat ik geen geïnstalleerde versie staan heb.

Sound quest is te betalen en te duur voor wat ik er wil aan geven...

Dwaas, dat het enige dat mij belemmerd om de mc303 in soundmodule mode te gebruiken het ontbreken van een deftige manier is om van patch te verwisselen én patches te wijzigen (aangezien alle front-panel controls dan niet werken)...

Idd, daarom doen er zovelen hun MC303 weg...
En eigen'lk is die sounddiver en midiquest editor brak...

Der ie nog ergens een programma voor de mc303,
om de midi channels te zetten, gemaakt door een SF lid,
maar 'k vind ni direct terug in m'n favorieten....

Wist niet dat sounddiver instrument bepalend zou zijn...

In de diver dir zitten de drivers voor al synths die Sounddiver herkend...

EN volgens mij kun je zelf geen diver maken!??
al hoewel er nog te vinden zijn die achteraf toegevoegd zijn

Toen ik zelf nog een mc303 had (HEEEEEL LANG geleden), heb ik zelf maar een editor er voor geprogrammeerd in C. Dat werkte echt bijzonder goed. Je kon er sounds mee editen plus hem multitimbraal besturen in combinatie met een DAW.

Ik heb hem zelf helaas niet meer voor je, maar ik weet dat die online toen overal te downloaden was (via emule en zo). Op zich wel grappig want het was 1 of andere warez release, terwijl ik hem zelf gewoon online had gezet in een vrij forum om voor iedereen te gebruiken hahaha.

maar goed, het is zo extreem lang geleden dat ik de naam niet meer weet en het programma ook niet meer heb, maar het lijkt me toch dat dit gewoon online nog wel te vinden zou moeten zijn via de p2p programma's.

'k zal ook eens zoeken quifster,
maar volgens mij ben ik 'm nog niet tegengekomen!

Echt geen idee hoe ie noemde?

Ik heb het opgegeven, ik gebruik de MC303 enkel nog stand alone om wat te prutsen of als ik hem gebruik voor tracks (zelden) is het voor één geluid tegelijk... Heb ondertussen genoeg andere gear... die had ik daarvoor ook al, ik wilde gewoon de MC303 kúnnen gebruiken op die manier, zoals het ook zou moeten werken...

Nee, ik gaf het op om te proberen...

Ik heb pasgeleden bij wegwerkzaamheden gevraagd of ze even met de stoomwals over me MC303 wouden rijden....hij hangt nu als schilderij op het toilet.8o)
Voor de wals liep het minder goed af die heeft nu een lekke band.:peukie:

Back