2e kaart ivm ASIO

gnudde

Fresh Member
Eerst effe mn systeem:

AMD Athlon 1.2Ghz
512 Sdram
80 Gb harddisk
Leadtek Geforce 3 ti500
Hercules Fortissimo 2
Windows XP

Ik ben naast gamefreak ook nog best wel actief met muziek maken op mn PCke.
Mn systeem an sich ben ik zeer tevreden over, maar ik merk dat ik qua geluidskaart toch met iets beters
moet gaan werken.

Ik had eerst een Soundblaster Live!, maar na maanden van doffe ellende ivm Windows XP heb ik die maar het raam uitgedonderd, wat een drama.... Toen de Fortissimo2 aangeschaft, die destijds in dezelfde prijsklasse zat.
Dr is alleen 1 probleem, deze kaart heeft GEEN ASIO drivers. en das een GROOT probleem, omdat ik met een latency zit van hier tot Tokyo als ik in wil spelen met mn Evolution MK249C keyboard. (toets indrukken, koffie zetten, terugkomen om de toon te luisteren) drama.....

Ik ben nu driftig op zoek naar een goede ASIO geluidskaart met mogelijkheden voor de toekomst, zonder al gelijk teveel in eens aan te schaffen.

Ja, dr zal ooit wel es een externe mixer of versterker komen maar nu nog effe niet
Ja, dr zal ooit wel es een giga monitor set komen maar nu nog effe niet

Ik heb al heftig gesearched hier en ik zie hier ook van alles voorbij schuiven, maar het verwarrende is dat sommige kaarten geen directe audio out hebben, of een koptelefoon out. Het signaal van mijn Fortissimo gaat direct naar mijn PC boxenset, en naar mn koptelefoon. Maar heel veel semi prof kaarten hebben puur alleen een digitale of analoge uitgang voor op de versterker/mixer, en die heb ik dus (nog) niet.... Het gaat mij qua geluidskaart uiteindelijk puur om de ASIO ondersteuning en de geluidskwaliteit.

Help please! en oja, bvd.

Mmm das ene goeie site man thanx.

Mmm ik denk dat het de Waveterminal 192L gaat worden.
Budget vriendelijk en goeie reviews + een headphone out.

iemand nog andere suggesties? hoeft niet, mag wel

Ik kan je wel zeggen dat hoe meer onderdelen er zich op een kaart bevinden (voorversterkertjes etc. die je nu nodig hebt zoals je aangeeft) vaak de kwaliteit van de kaart overall niet echt bevorderen. Kan je niet goedkoop 2e hands eerst ergens een versterkertje en boxen vandaan halen?

Een Echo Mia is een goeie keuze om mee te beginnen...
Ik heb ook een Athlon (bij mij met AMD-chipset) en ik perfect mijn SB!Live naast mijn Echo kaart gebruiken. Let wel op : die professionele geluidskaarten zijn niet zo bruikbaar voor games en zo...

zoek ff op het forum, want geluidskaarten staan toch wel in de top10 meest besproken topics;) Zoek bijvoorbeeld op m audio audiophile of delta, echo, audiotrak, terratec. Er is veel te vinden:z

En ja mijn games zaten ook altijd vast door mijn Mia, gelukkig heb ik nog zo'n lelijke onboardsoundcard8o)

:o: ja ik had ook al gezocht hier :confused:

maar tussen al die cijfertjes en toestanden kon ik niet echt bepalen wat nu eigenlijk van toepassing was op mijn situatie.
Ik heb nog geen externe versterker en mixer, dus mn toekomstige kaart moest al wel wat aansluitingen hebben zonder al te veel gefreubel... vandaar..

En ik koop liever geen 2ehands spullen, maar spaar liever wat langer door voor goei uptodate spul met garantie.. maar das persoonlijk i guess.

In ieder geval van harte bedankt voor uwe hulp ende suggesties.

OFF TOPIC:
wat is dr eigenlijk gebeurd met de database van DSF songs en tracks ?? ik zag dr de hele tijd zo'n vage alien staan...

Back