Hardstyle Break-kicks..

avalon

Stamgast
Hey allemaal,

Ik heb wat moeite met het zelf maken van die zogenaamde break-kicks die in Hardstyle en Hardcore veel voorkomen.
Notmaal gesproken samplede ik een X-aantal van die kicks en layerde ik ze of ging ik met FX aan de slag..
Ik wil ze toch zelf gaan maken nu, een sample blijft een sample *D

Is hier een plugin voor waarmee je kicks realtime kunt bewerken? (automaten)
Of moet ik eigen kicks gaan samplen met verschillende disstortion instellingen?

Tips en snippets zijn welkom!

Hieronder een korte voorbeeld van wat ik bedoel :dj:

Alvast bedankt!

Attachments

• Break kicks.mp3
    299,9 KB · Bekeken: 99
Hey allemaal,

Is hier een plugin voor waarmee je kicks realtime kunt bewerken? (automaten)
Of moet ik eigen kicks gaan samplen met verschillende disstortion instellingen?

Je kan het op meerdere manieren doen. Veel verschillende samples maken dmv verschillende eq-distortion instellingen en/of realtime filters en andere bewerkingen veranderen. Het is afhankelijk van je manier van werken wat het beste klinkt en voor jouw het makkelijkste werkt. Ikzelf deed het vroeger realtime dmv velocity toewijzen aan filter cutoff (iets wat in je voorbeeld ook mogelijk is), mede omdat het een klus was om bijvoorbeeld 30 bassdrumsamples eventjes onder verschillende toetsen te gooien. Werken met verschillende velocitywaardes is dan een stuk makkelijker maar het resultaat kan moeilijker binnen de perken te houden zijn.

Tegenwoordig gebruik ik eerder verschillende samples omdat het nu makkelijker is geworden om in één klap meerdere samples onder verschillende toetsen te gooien. In mijn geval met een akai S6000 via usb en een prg om een berg samples in één klap tot een program om te toveren. Hetzelfde geldt voor veel softwaresamplers tegenwoordig, drag & drop.

Ik prefereer werken met samples nu zodat ik frequentiepieken of dalen van sommige eq instellingen van te voren kan afstellen om de verhoudingen van alle kicks omgeveer hetzelfde te krijgen, zonder verlies van effect. Of om sommige samples extra punch mee te geven omdat ze die gedeeltelijk verliezen bij sommige instellingen.
Scheelt een hoop werk uiteindelijk in de mix, want anders moet je vaak snel met (multiband)compressors gaan werken. Hoe minder bewerkingen je in je mix hoeft te doen, hoe beter die mix uiteindelijk zal worden omdat je tijd en ruimte overhoud voor de fijnafstelling. Alles van tevoren goed voorbereiden en hierdoor samples te gebruiken werkt tegenwoordig voor mij het beste en ik weet dat heel veel andere producers op dezelfde manier werken.

Toen iedereen nog massaal aan de trackerprogramma's zat en niet de mogelijkheid had om veel realtime te manipuleren werden er ook vaak veel verschillende bd samples gebruikt.

Hehe, Toen ik met Madtracker werkte deed ik dat ook zo, alleen waren 't hapklare samples van andere producers!

Ik ben nu aan een track bezig die erg veel elementen bevat, pfff wat een EQ werk zeg hey!! :P

Anyway, ik zal dat 's proberen Niel, met die velocity toewijzen, voor 't effect wat ik wil bereiken moet er in principe één bassdrum morphen en van toonhoogte veranderen, zoals in de geposte snippet.

Ik zal over een paar dagen posten hoe dit afgelopen is

Thnx man! :okdan:

Back