Wie helpt mij een synth kiezen die bij mij past.

promaxius

Ingeburgerd
Voorwaarden:

Ik zou heel graag een soortgelijke solo willen spelen als te zien is op dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=ZSwiJcQNKxw
Ook moeten er soortgelijke instrumenten kunnen gemaakt en vervormd worden zoals op de overbekende Microkorg.
Er moeten minstens 4 octaven zijn.

Wat vinden jullie van de Korg x50 ?
Is dit het toestel dat ik zoek? Kan ik hiermee wat ik zou willen doen?
Welke synth kan evenveel of meer dan microkorg?

Mijn budget is max 500 euro
aan de x50 zou ik eventueel kunne geraken rond de 375 euro.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Tsja, volgens mij kun je voor zoiets van alles nemen... Je kunt ook een oudere Virus nemen (B of zo) plus een midikeyboard. Of neem anders gewoon die x50 die je kunt vinden; dan zit je sowieso dicht tegen de Korgsound aan (wat het enige unieke is aan de Microkorg; verder zitten alle features daarvan ook op tig andere synths), en bevalt het niet, dan kun je 'm voor hetzelfde geld doorverkopen en met je ervaringen zoeken naar iets wat beter bij je past.

Voorwaarden:

Ik zou heel graag een soortgelijke solo willen spelen als te zien is op dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=ZSwiJcQNKxw
Ook moeten er soortgelijke instrumenten kunnen gemaakt en vervormd worden zoals op de overbekende Microkorg.
Er moeten minstens 4 octaven zijn.

Wat vinden jullie van de Korg x50 ?
Is dit het toestel dat ik zoek? Kan ik hiermee wat ik zou willen doen?
Welke synth kan evenveel of meer dan microkorg?

Mijn budget is max 500 euro
aan de x50 zou ik eventueel kunne geraken rond de 375 euro.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Ik zou zeggen ga naar een muziekwinkel en probeer wat Synths uit zo
kom je erachter wat een beetje bij je past :eureka:

hey iedereen.
Ben vandaag naar piens geweest ( ongeveer de grootste muziekwinkel van belgie ) maar ben teruggekomen van een kale reis.
Ik legde de persoon uit wat ik wou doen, en deze probeerde me reason 3.0 aan te smeren. Ik heb helemaal geen verstand van reason, en wil niet alles met de pc doen.
Ik vind dat de charme van een echte synth voor de neus te hebben super is toch?

Die persoon vertelde mij ook dat alle deftige synths boven de 1250 euro kosten en alle kleinere merken ermee gestopt zijn omdat de synth aan het uitsterven is doordat reason uitgevonden is, en je volgens hem er meer mee kan doen dan de beste synth.

Toch wil ik een synth kopen. Ik heb al even rondgekeken en de korg r3 lijkt me wel heel wat, maar toen ik de prijs vroeg was deze 720 euro.

WATAFAK !
Iemand suggesties voor 2dehands synths. De welke is volgens jullie iets waarmee ik wat ben?

hey iedereen.
Ben vandaag naar piens geweest ( ongeveer de grootste muziekwinkel van belgie ) maar ben teruggekomen van een kale reis.
Ik legde de persoon uit wat ik wou doen, en deze probeerde me reason 3.0 aan te smeren. Ik heb helemaal geen verstand van reason, en wil niet alles met de pc doen.

Die persoon vertelde mij ook dat alle deftige synths boven de 1250 euro kosten en alle kleinere merken ermee gestopt zijn omdat de synth aan het uitsterven is doordat reason uitgevonden is, en je volgens hem er meer mee kan doen dan de beste synth.

Toch wil ik een synth kopen. Ik heb al even rondgekeken en de korg r3 lijkt me wel heel wat, maar toen ik de prijs vroeg was deze 720 euro.

WATAFAK !
Iemand suggesties voor 2dehands synths. De welke is volgens jullie iets waarmee ik wat ben?

wat een bad ass ver kpert daaro zekers een belg :dubbel:
yoke
iig
asje va wil ,.... [ = virtual analog = looks analog = digitaal copy ervan ]
check gewoon hier opt forum ,...naar een nordlead 2/evt virus b
iets goed koper is de korg ms2000 veel knoppen ok keys en best leuk sounding

novation nova ook lekker goed koper
sc6 laat die winkel ...met hun reason ...
:gaap:

hey iedereen.

WATAFAK !

Sorry, maar wat een idiote verkoper zeg... :stupid (op alle vlakken; alles wat hij gezegd heeft maar gauw weer compleet vergeten!) Maar heb je ook op wat synths gespeeld? Zeker als je het allemaal nog niet zo precies weet, moet je de verkopers eigenlijk gewoon negeren. Koptelefoon op en aan die knoppen zitten!

Voor de rest vind ik nog steeds dat er enorm veel synths zijn die aan jouw voorwaarden voldoen, maar dat je gewoon de Korg die je kon krijgen moet noemen als de Korg-sound je zo goed bevalt. Of neem zelfs een Microkorg plus midiklavier! (dan heb je je vier octaven)

hey iedereen.

WATAFAK !

Promaxius, lees het topic over Piens op 9lives eens. Piens is de duurste muziekwinkel ter wereld. Hun prijzen zijn er ver over. Zelfs bij hun grootste aanbiedingen zijn de prijzen nog steeds hoger dan de meeste andere winkels.

Daarnaast biedt Piens ook bitter weinig merken aan van synths. Ga eens naar Keymusic, daar kan je de R3 krijgen voor €492. Ze bieden deze synth duurder aan, maar wees niet bang om korting te vragen (verwijs naar de laagste prijs in België, en dat is €492). Zo werkt Keymusic, je krijgt steeds de laagste prijs, iets dat velen blijkbaar niet weten...

Maar blijf alsjeblieft weg van Piens. Daar kom je altijd bedrogen uit.

. Of neem anders gewoon die x50 die je kunt vinden; dan zit je sowieso dicht tegen de Korgsound aan

Nooit meer terug gaan naar die winkel.
Wat een SoftSynthSukkel.

Dat maakt je dag toch goed dit.....Neem een Korg x50 dan zit je dicht tegen de Korgsound aan..man dat is toch een Korg?:D

SoftSynthSukkel moet gewoon in de Dikke Van Dale worden opgenomen:okdan:

als de microkorg de referentie is, zou dan de ms2000 van korg niet geschikt zijn? tweedehands regelmatig te vinden voor rond 300.

Dat maakt je dag toch goed dit.....Neem een Korg x50 dan zit je dicht tegen de Korgsound aan..man dat is toch een Korg?:D

Uh, ja... :dubbel: Maar ik denk dat ik bedoelde dat de x50 vast wel veel op de Microkorg lijkt qua sound. :D

Maar die is buiten zijn budget, en heeft ook nog 's geen klavier en geen fx...

Het geluid is op zich vrij basic, de galm en delay maakt dat het zo vol en indrukwekkend klinkt. En die gast kan spelen :) Op een AN1x zou zoiets ook wel moeten kunnen lijkt me, dan ben je onder de 300 klaar.

wow bedankt voor de massale reacties :D
Ik ga alle tips eens uitproberen. Eens naar keymusic gaan en de prijzen van 2dehands synths die in dit topic staan eens opzoeken.

Hartelijk bedankt, en naar piens ga ik idd niet meer terug !

wow bedankt voor de massale reacties :D
Ik ga alle tips eens uitproberen. Eens naar keymusic gaan en de prijzen van 2dehands synths die in dit topic staan eens opzoeken.

Hartelijk bedankt, en naar piens ga ik idd niet meer terug !

Nog even een vraagje over het filmpje ook:
http://nl.youtube.com/watch?v=ZSwiJcQNKxw

Op 45 seconden draait die persoon aan een knop en vanaf dan klinkt zijn muziek zoooo warm en vol. Fantastisch ! Welke knop is dit, en kan iemand me weten te zeggen welk instrument jullie denken dat hij gebruikt op de synth en met welke instellingen? Of is dat niet uit te zoeken? Dat is presies het instrument dat ik wil in mijn volgend nummertje !

Is het niet handiger om zelf gewoon wat te tweaken aan knoppen? Uiteindelijk komt daar dan ook wel wat bruikbaars uit wat je zal bevallen.
Zoals Napole0n al zei klinkt het zo vol en indrukwekkend door de galm en delay. Als je het kale geluid zonder fx solo hoort zal het al een stuk minder bijzonder zijn.

Zelf heb ik geen Virus, maar als ik op een foto van de synth kijk lijkt het dat het om de eerste knop onder de display gaat, en dit is (volgens het plaatje) de "energy" button. Al merk ik zelf weinig verschil in het geluid. Wel veranderd zijn manier van spelen natuurlijk, misschien dat je dat bedoelt.

(http://www.harmony-central.com/Newp/2004/Virus-TI-Desktop-lg.jpg)

Verder lijkt de X50 me niet wat je zoekt, dit is meer een samplebased synth en heeft geen handsoncontrol van de geluiden. Het (beperkt) bewerken van het geluid gaat via de computer, dit is ook iets wat je nou net niet zoekt.

Je zou eens kunnen kijken naar Novation synths, of inderdaad een oudere Virus (of een andere VA=Virtueel Analoge synth)

Laatst gewijzigd:
Is het niet handiger om zelf gewoon wat te tweaken aan knoppen? Uiteindelijk komt daar dan ook wel wat bruikbaars uit wat je zal bevallen.
Zoals Napole0n al zei klinkt het zo vol en indrukwekkend door de galm en delay. Als je het kale geluid zonder fx solo hoort zal het al een stuk minder bijzonder zijn.

Zelf heb ik geen Virus, maar als ik op een foto van de synth kijk lijkt het dat het om de eerste knop onder de display gaat, en dit is (volgens het plaatje) de "energy" button. Al merk ik zelf weinig verschil in het geluid. Wel veranderd zijn manier van spelen natuurlijk, misschien dat je dat bedoelt.

(http://www.harmony-central.com/Newp/2004/Virus-TI-Desktop-lg.jpg)

Verder lijkt de X50 me niet wat je zoekt, dit is meer een samplebased synth en heeft geen handsoncontrol van de geluiden. Het (beperkt) bewerken van het geluid gaat via de computer, dit is ook iets wat je nou net niet zoekt.

Je zou eens kunnen kijken naar Novation synths, of inderdaad een oudere Virus

wat is dat bakje? Is dat ook voor te vervormen? Is het daardoor dat het zo warm en vol klinkt?

P.s: Bedankt voor de tip !

wat is dat bakje? Is dat ook voor te vervormen? Is het daardoor dat het zo warm en vol klinkt?

P.s: Bedankt voor de tip !

Welk bakje bedoel je? Die foto is van de Virus Ti-synthesizer hè!

In ieder geval: die drie knoppen onder de display zijn vrij toewijsbaar. Dat de linkerknop bij de patch van de foto 'energy' aanpast (wat dat ook is...?), zegt niets over de patch uit het clipje. Wat wel gebeurt, is me ook niet helemaal duidelijk. Op zich maakt het al heel veel uit dat hij daarna alles gebonden (aan elkaar) speelt, in plaats van die losse, afgebroken noten. Dan vallen de delays (dat echo-effect) van de losse noten in elkaar en klinkt het direct veel voller, en met dat net iets langer aanhouden begint het geluid meer te moduleren (i.e., hoor je iets van eventuele lfo's). Maar misschien doet die knop iets voor de chorus-setting (alhoewel dat eigenlijk links zit, in de fx-sectie), of voor de detuning? (het geluid klinkt namelijk wel wat minder kaal naderhand) Die zitten in ieder geval beide op heel veel synths (alhoewel je voor de kwaliteit van de chorus afhankelijk bent van de kwaliteit van de fx-sectie, die op zijn beurt ook niet altijd aanwezig is).

Back