Een synth die bij me past...

tjsa...tis moeilijk te omschrijven wat voor sound ik wi natuuriljk
natuurlijk een eigen sound, maargoed...die moet je ontwikkelen...maar ik heb bewondering voor bijvoobeeld beats van dre, timbaland, en de neptunes enzo...roots manuva...wat betreft gesynthetiseerde hiphop.
Ook van eigen bodem vind ik de geluiden die delic van opgezwolle verwerkt in zijn beats vaak goed klinken...
(wat voor synth is dat?)

HIER heb ik anders wel een voorbeeldje van een beat die ik gemaakt hebt met softsynths...

ik ben trouwens ook nog maar 17 dus zegmaar een beginneling, en ben dus aan het orienteren op mijn eerste synthesizer.

en oja, kun je wanneer je bijv. de microkorg hebt aangesloten de toetsen hiervan gebruiken om softsynth ed aan te sluiten?

de microkorg zendt gewoon MIDI data dus de toetsen en knoppen moeten gewoon te gebruiken zijn.

er zijn trouwens best goedkope USB keyboards speciaal daarvoor, check de merken Evolution, Oxygen, Novation

zoals hierboven genoemd is de juiste gear vinden, idd een proces van trial en error. bij mij is er ook al heel wat voorbijgekomen, vooral op beats vlak. overweeg zeker de optie om 2e hands te kopen, er zijn namelijk veel mensen die op zoek zijn naar 'het', en daarom spullen verkopen. kunst is te vinden wat jou echt ligt.

Origineel geplaatst door Bazz

ik ben trouwens ook nog maar 17 dus zegmaar een beginneling, en ben dus aan het orienteren op mijn eerste synthesizer.

[ot mode]
Wel vet dan dat je direkt bij geboorte een website kreeg :D : 22-04-1986 staat er op je page

[/ot mode]

Neptunes gebruiken veel analoge spulletjes, zoals Mini Moog en Juno 106. Maar, zoals ze zelf in een interview zeggen:"don't think you can make good sounds just because you buy a certain equipment. These days you can make dope music with just a notebook computer". En dat is hier ook al een paar keer gezegd.
Een link naar een interview: http://www.futureproducers.com/forums/showthread/threadid/49206

Origineel geplaatst door Yawgmoth
[ot mode]
Wel vet dan dat je direkt bij geboorte een website kreeg :D : 22-04-1986 staat er op je page

[/ot mode]

hehe, ja ik lag in de baarmoeder altijd al met de maat mee te trappen...vandaar dat me moeder besloot me die site kado te doen...:)

@razor, aah tnx...vond ik interresant om te weten..

tussen haakjes, jij bent trouwens toch ook op theblazz actief?

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Er bestaat echt niet zoiets als een hiphop getinte synth.

Dat ben ik niet met je eens, er is een synth die volgens veel aanzien heeft in de hiphopkringen en dat is de Studio Electronics SE1. Hij mist net de aanwezigheid van de Minimoog, maar deze 3 VCO midigestuurde monobak met 100 user-geheugenplaatsen is volgens mij de perfecte super bas en lead bak die juist in goed hiphop past. Erg warm, wolli, sappig en, als je het wilt, dreigend, verhalend, noem maar op..

Hij is iets duurder dan het bedrag dat je hebt genoemd, maar volgens mij is het niet al te moeilijk om zo'n ding voor 750 euro op de kop te tikken. Dan heb ik het vanzelfsprekend niet over zijn opvolger de SE1X. Daar zul je iets meer voor neer moeten tellen..

Oh ja, ik heb niet de hele thread gelezen, voor het geval al iemand uitgebreid over de SE1 had uitgeweid ;)

Gr. P.
se1.jpg

Re: Een synth die bij me past...

Origineel geplaatst door Bazz
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig met experimenteren met softsynths....maar kom toch tot de conclusie dat het eigenlijk veel lekkerder is om echte knoppen in je handen te kunnen houden.
Ik probeer een beetje hiphop achtige muziek, in de breede zin van het woord, te maken, en sample daarom ook redelijk wat dingetjes..maar ik ben van mening dat je toch ook erg leuke geluidjes uit synths kan halen en vroeg me daarom af wat zegmaar een synth is die bij me past...

Ik heb ongeveer de volgende eisen:

- prijscatergorie rond de 500 euro
- warme sounds, tjsa...
- een vrij makkelijke bediening
- VET geluid...
- en wat goede recensies...

Kunnen jullie me wat advies geven?

Ik heb ook al wat rondgeneusd op www.vintagesynth.com wat overigens een erg informatieve site is...maargoed

Als een goede en nette synth zoekt met een erg mooi geluid. Heb toevallig een Yamaha cs6r te koop en je kunt hem ook nog updaten met een VA.board of DX. synthese board etc... Hij leent zich voor elke style en zeker ook hiphop.
Toevallig gebruikt de producer van destiny child hem ook.Die groep bestaat volgens mij niet meer maar goed.

Anders zoek je er eerst een info over. Voor 575euro mag je hem evt overnemen.

De Sypernova is trouwens ook een vette synth voor hiphop etc... Mischien klinkt het lullig omdat ik ze toevallig verkoop. Maar het zijn gewoon goede bakken met een Goede sound! Nou vraag je je af,waarom doet hij ze weg. De reden is update. Anders had ik ze gehouden.

Succes met je zoektocht. Pb maar als je wat wil weten.

@ slipperman...uhm nou ik vind deze er wel leuk uitzien, maar ik ben bang dat ik de japanse handleiding niet zal snappen.

@ Christov, waar kan je dat fragment bekijken dan? Of heb je het opgenomen...ik ben er ook wel benieuwd naar...

kben trouwens paar dagen geleden langs feedback geweest, om de micorkorg uit te proberen, die hadden ze niet. Toen raadde de verkoper mij de Korg MS 2000 B aan...ik heb toen een beetje gerommeld met de presets enzo...en werd eigenlijk opslag verliefd...:) alleen de prijs kon ik niet aan wennen, maargoed

maar ishet nu zo dat wanneer je met een hardware synth dingen inspeelt, je dit niet kunt veranderen (bijvoorbeeld noten kunt verslepen, etc) zoals bij softsynths wel kan?

@ justin en platform: bedankt man, ik zal er is wat meer info over zoeken...

peace

IMHO vind ik de NOvation basstation een aanrader.
Kan meer dan bass alleen.
En is binnen jouw budget.

Rob kroesse gebruikt hem en scratch master mike.

Klinkt vet en kan ook van die zeurdige leads geluiden maken.

Echt een no-nonsense bak.

Succes ermee

Back