Digisound PCB of waar halen jullie PCB's vandaan

talkboxert

De man achter Exceeder
Ik ben net met solderen begonnen en heb nu een Digisound 80-11a Rimgmodulator op n breadboard gebouwd.

Hoe kan ik aan n pcb komen hiervan? Zoiezo waar halen jullie die dingen vandaan? Zelf maken gaat me n beetje ver.....

Ik weet niet of er een ssm2010 in zit.
Het is wel een lekkere uitgebreide en goede ringmodulator.
Grant Richter (Wiard) beweerde laatst zelfs dat dit een van de beste zou zijn.

Waarom voor Digisound gaan dat is behoorlijk achterhaald hoor.
Ik zou voor een Blacet ringmod gaan.

Omdat ik pas net ben begonnen en hij zag er makkelijk uit.

Gewoon ff een oefenprojectje om met solderen te oefenen

Hiervoor heb ik al N diode RM gemaakt en die klinkt natuurlijk helemaal nergens naar maar dat heeft ook wel weer karakter.

Ken stone geeft op zn site aan dat ie dat nog steeds een van de lekkerste ringmodcircuits vind, en verkoopt ze nog compleet geassembleerd.....

.

ja die digisound is ok hoor ik heb em ook.

je vind em ook terug in een hoop classic vintage synths (1496 dus)

Ik weet niet of er een ssm2010 in zit.
Het is wel een lekkere uitgebreide en goede ringmodulator.
Grant Richter (Wiard) beweerde laatst zelfs dat dit een van de beste zou zijn.

volgens site zit er Analog Devices in en dat is ssm ;)

Omdat ik pas net ben begonnen en hij zag er makkelijk uit.

Gewoon ff een oefenprojectje om met solderen te oefenen

Hiervoor heb ik al N diode RM gemaakt en die klinkt natuurlijk helemaal nergens naar maar dat heeft ook wel weer karakter.

Ken stone geeft op zn site aan dat ie dat nog steeds een van de lekkerste ringmodcircuits vind, en verkoopt ze nog compleet geassembleerd.....

.

Die Blacet is als kit en als module te koop dus je zou die ook kunnen solderen.
Die simpelere Ken Stone met die trafo's is ook leuk maar werkt niet zo goed met alles.

volgens site zit er Analog Devices in en dat is ssm ;)

Jups

Ik heb ook nog ergens een tekening voor een ringmod op buizen. Mijn band lid heb'm gebouwd en een plankje met spijkers waar hij draad tussen heeft gesoldeerd als printplaat(ziet er erg grappig uit). En onze AM zender is ook op die manier gebouwd. Die heeft een auto startslot(met sleutel) als aan/uit schakelaar.:D

Op www.generalguitargadgets.com verkopen ze pcb's van de Maestro ring modulator(door Bob Moog ontworpen). Eerst projects aanklikken, dan Filters (other). Daar staat hij bij. Ik heb de originele gehoord(heel mooi):D

Back