Toets Virus Indigo 2 werkt niet

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Heb voor een heel schappelijke prijs een Indigo 2 over kunnen nemen, want 3 toetsen waren stuk.

Na het schoonmaken deden er 2 weer, maar 1 (lage A) doet nog steeds niks.
Optisch is er niks aan de contacten e.d. te zien.

Als is de toets aansla doet hij niks, druk ik dan door voor de aftertouch dan triggert hij soms alsnog.

Zijn dit de rubbers?

Wat kan er eigenlijk kapot aan zo'n rubber?

rubber kan sowieso scheuren, anders zat ik hier niet.

er zit dacht ik een soort koolstofachtig hard vlakje op het rubber (eronder eigenlijk) dat je op de printplaat drukt. dat zou beschadig kunnen zijn, zijn het gewoon van die stripjes voor een halve of hele oktaaf? misschien kan je die zo bij access bestellen. best kans dat ze het gratis toesturen.
succes in ieder geval.

Heeft schoonmaken met alcohol misschien zin? (nee geen bier)

ik doe het wel eens, maar volgens de kenners meot je juist wat koolstof terugbrengen omdat het anders weer minder wordt na een tijdje. wattenstaafje emt een beetj e96% kan toch geen kwaad?! nu werkt eht ook niet.
succes.

Wattenstaafje / Alcohol 98 %.
Dit werkt alleen als er geen scheuren in het rubber zitten.
Als het gescheurd is heeft het geen zin en geeft alleen vervangen resultaat.
Ga niet werken met koolstof aanbrengen.
Dit gaat na verloop van tijd afschilveren en kan dan in de elektronika terecht komen met alle vervelende gevolgen van dien.
Laat je dus niet verleiden.

Overigens: waarom laat je het niet gewoon doen door iemand die weet hoe het werkt.
Zo duur is dat niet.
Als je geen ervaring hebt en zelf maar wat gaat aanmodderen heb je kans dat het uiteindelijk veel meer gaat kosten.
Er zit vast wel iemand in de buurt die je ermee kan helpen.

Ik heb onlangs ook een Access Virus geheel gereinigd. Kosten: 40 Euro excl. BTW.
Nieuwe contactrubbers waren niet nodig.

Alcohol did the trick!!!

Alle toetsen werken weer. :halleluja

Zo te zien is er ooit iets van vocht tussen de toetsen gekomen aangezien er een verkleurde plek zat (precies bij de dode toets) op het metalen gedeelte waar de toetsen op vast geklikt zitten.

Echt een koopje :D

ok, dan heb je waarschijnlijk wat kleefzooi van koffie of limo of zo weggehaald met de alcohol.
gefeliciteerd met je aan koop.

Back