De kunst van het zuivere geluid!

Digital

Stamgast
Hallo iedereen,

Als ik vandaag de dag naar releases luister merk ik op dat de kwaliteit er echt enorm op vooruit gaat. Zonet luister ik nog naar enkele tracks van Booka Shade; The White room, Sweet lies etc... kijk, de zuiverheid van het geluid druipt gewoon van mijn monitors.

Nu, als ik een track maak en ik export hem naar Mp3 of Wave...komtie nog niet in de buurt van de kwalitativiteit die bv: Booka Shade naar voren brengt in hun tracks. Heeft dit voornamelijk temaken met de kunst van het afmixen of komt het dure materiaal meer om de hoek kijken?

Heeft dit voornamelijk temaken met de kunst van het afmixen of komt het dure materiaal meer om de hoek kijken?

beide,

of dacht je dat bewuste tracks ook op een zoldertje afgemixt zijn ?

kan wel tuurlijk, maar de kans is klein !

grtz

:mega:

beide,

of dacht je dat bewuste tracks ook op een zoldertje afgemixt zijn ?

kan wel tuurlijk, maar de kans is klein !

grtz

:mega:

Ok Thanx! :)

Bij mij ligt het probleem nog steeds dat ik mijn Virus Ti als audiocard gebruik, opzich geen slechte soundcard denk ik, maar als ik de kwaliteit van mijn tracks wil verhogen zal ik vroeg of laat eens moeten denken aan een goede audiocard en goede monitors...lijkt me beide essentieel voor een goede kwalitatieve track! :)

Groetjes :doei:

Het is wel zo dat nu 24/96 standaard is hi-fi geluid voor iedereen binnen handbereik is, terwijl je vroeger gewoon sukkelaars (mooie Belgische verrijking van onze taal) had die niets beters konden veroorloven dan een vier sporen systeem op cassettebandje, en dan maar overdubben met die handel....

Dat je nu ranzige analoge buizenshit gebruikt dat is een zorgvuldige toepassing om specifiek een bepaald geluid te krijgen, mensen die begin jaren '70 nog met buizen moesten werken terwijl de concurrentie al dat mooie open geluid had die vloekten wat af.

Ik wil wel zeggen dat een goed album van eind jaren '70 (Dark Side Of The Moon van Pink Floyd bijvoorbeeld, die is nog ouder zelfs) uit een goede studio nog steeds gewoon kan concurreren in mijn oren met moderne producties, het klinkt op een andere manier lekker. Lekkerder, zeg ik persoonlijk zelfs.

Back