[Track]Iets funky of housy of ???

oli303

Ouwe rot
Ik vind de accoorden een beetje slap, maar de lead klinkt heel erg relaxed. 'k heb wel het gevoel dat er nog iets aan dit nr. ontbreekt.

Maar het heeft een goede sfeer . :)

geen idee hoe je deze stijl kan benoemen, ambient electrofunk ofzo?

vind het wel een leuke track, die akkoorden vind ik best ok...sound mag wel
vetter maar ze geven een goeie sfeer aan de track...de lead speelt er heel
lekker bij, lekker los ;)

drums vind ik wat minder, een smeu-ige breakbeat had ik mooier gevonden denk ik :)

hé wouw !!!

dit is geweldig..!:okdan:
kun je me zeggen met welke synths dit gemaakt is, dan maak ik een lijstje & koop ik ze wel !

net the Orb man !!!

Origineel geplaatst door JazzMann
hé wouw !!!

dit is geweldig..!:okdan:
kun je me zeggen met welke synths dit gemaakt is, dan maak ik een lijstje & koop ik ze wel !

net the Orb man !!!

Bedankt...
kHeb dit een jaar of 2 geleden gemaakt. Toen had ik nog niet zo heel veel apparatuur : enkel een A3000 sampler, een Korg EX-8000 (RM-versie v/d DW-8000) en het goedkoopste behringer mixertje...
De 5ths zijn gedaan met de 8000 die ik door de EAX-pitchshifter van mijn ouwe SB!live joeg (+7 semis met de originele klank samengemixed). De rest is met de sampler gedaan.
De lead heb ik met standaard-golfjes van de A3000 gemaakt + een paar effectjes, maar wel puur A3000... Effe de sampler verkracht tot synth.

Dat meen je niet Jazzman! 8D alleen voor dat stukje lead? ben met stomheid geslagen sorry
Die kan je uit menig andere synth halen. het is maar een lead hoor.

Alleen voor die lead is wat stom, maar de A3000 vind ik persoonlijk wel de graafste sampler... vooral omdat die tegenwoordig zo cheap zijn. OK, tis geen dure EMU, maar er zitten gewoon te veel zalige features in.
Zoals bijvoorbeeld de standaard primitieve golfjes (Square, Saw, Triangle, Sine,...) die er standaard in zitten en waardoor de sampler eigenlijk ook als synth kan gebruiken zonder er ook nog maar iets in gesampled te hebben...
Voor BreakBeat-loops (ea. loops) te vermalen is de random-loop-remix feature oppermachtigst. Gewoon een randoms proberen tot er 1 zalige tussen zit en deze saven. Dit een paar keer doen en op 5 minuten heb je 10 variaties op een ritme-loop...

Sorry, kliet me effe gaan... maar de A3000 is 1 van de weinige recentere klankverwekkers die ik kan appreciëren...

Origineel geplaatst door Sander02
Dat meen je niet Jazzman! 8D alleen voor dat stukje lead? ben met stomheid geslagen sorry
Die kan je uit menig andere synth halen. het is maar een lead hoor.

hoezo ?

als ik nou alle wav-forms van alle analoge synths sampel & ik duw ze in een sampler, dan heb ik toch ff alle analoge bakkies in één énkele doos steken ?
...sampler heeft toch ook Feg, Aeg, LFO, filters,(matrix ..?) & een deftige polifonie...?:geslaagd:

niet dan ?!
:eureka:

Origineel geplaatst door JazzMann
hoezo ?

als ik nou alle wav-forms van alle analoge synths sampel & ik duw ze in een sampler, dan heb ik toch ff alle analoge bakkies in één énkele doos steken ?
...sampler heeft toch ook Feg, Aeg, LFO, filters,(matrix ..?) & een deftige polifonie...?:geslaagd:

niet dan ?!
:eureka:

Geintje zeker, je weet goed dat de filters en golfvormen van die dingen niet hetzelfde zijn.

Wel een grappig trackje, trouwens. Ik neem aan dat het compressor-effect door het mengpaneel komt (of de methode van opnemen) :). Leuke basis om lekker met een monosynth op te noodlen.

Voordeel van goedkope prullen ??? (of toch niet?)
Als jou het toevallig mooi uitkomt, dan is het een voordeel. :D
Alleen als je drastisch veranderd (wel aan te raden tussen verschillende songs) dan heb je minder controle en flexibiliteit om die ommezwaai te maken. Je krijgt dus weer dat effect wat misschien dan een nadeel is.

Maar dat vind je op een gegeven moment wel uit. Dan komt het erop aan hoever je wil gaan qua sound en dus qua poen

Back