Beste lengte CV/Midi/.. kabels

demian

Ojee
Ik wil een synth met een Kenon Pro Solo MKII aansturen, welke lengte mogen mijn CV/Midi kabels maximaal hebben voor een prettig gebruik?

Ik bedoel, het wordt of een lange firewire kabel (van pc naar RME kaart), of een lange midi kabel (van RME kaart naar Kenton Pro Solo), of een lange cv kabel. (van Pro Solo naar synth)

Eventueel kan ik midi via mijn midisport 4x4 laten lopen, dus daar zou een lange USB kabel aan kunnen zitten.

Afstand die ik wil overbruggen van mijn pc naar de synths is 5 meter. (netjes wegwerken van kabel mee gerekend)

Wat is het handigst om te doen?

Volgens mij is 5 meter te doen met een midikabel, langer niet

Ik heb midikabels tot 9 meter en alles gaat ook nog eens via patchbays en zonder problemen. Er worden midikabels tot 15 meter verkocht. Het is overigens een misverstand dat lange kabels vertraging geven. Vertraging ligt aan de apparaten zelf of aan de hoeveelheid data die door de kabel wordt gejaagd. Kenton werkte bij mij altijd goed, Doepfer niet. Huidig praktijkvoorbeeld: mijn Triton stuurt via een patchbay de Kantons aan. Dat zijn twee midikabels van 6 meter en daarna c'v/gatekabels van 1,5 tot 2 meter. Geen hoorbare vertraging. Met veel sequencers kun je vertraging compenseren door je spoor te verschuiven. Zo worden data vanuit mijn SX-1 naar mijn MPC-4000 met ongeveer 9 pulsen vertraagd en dat herstel ik dan door het gehele spoor naar voren te schuiven.

Het is overigens een misverstand dat lange kabels vertraging geven.

dat waag ik te betwijfelen. we hebben hier kabeltelevisie en vorige week zag ik ineens een aflevering van kleine huis op de prairie. hoe oud is dat wel niet?!

dat waag ik te betwijfelen. we hebben hier kabeltelevisie en vorige week zag ik ineens een aflevering van kleine huis op de prairie. hoe oud is dat wel niet?!
Ja, maar dat is een tv-kabel en geen midi-kabel. Midi is veeeeeeel moderner... 25 jaar oud slechts.

Als ik een extra lange kabel neem iser dus een kans dat ik Willem Ruis terugkrijg? Dank!

Ik ga vandaag wat eerder naar huis, dit is goed nieuws...

Dus met oudjaar eerst 3 kilometer kabel nemen, dan is Wim Kan er ook weer bij...

Theorie

Theorie

Officieel mag een MIDI-kabel maar liefst 15 meter lang zijn, firewire 4.5 meter, USB 5 meter en van CV weet ik het niet, maar dat zal wel fabrikant-specifiek zijn. Ik zou lekker voor MIDI gaan.

Bovendien is een lange firewirekabel extreem duur. USB is daarentegen weer veruit het goedkoopst met nog geen 50 cent per meter :)

Vertraging in 5 meter kabel zal ongeveer 0.000000017 seconde zijn :halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik heb wel eens vertraging door bij het doorlussen gehad (d.m.v. thru-poort), maar heb dat toen opgelost met een midi-split blokje (versterkt ook het signaal iets). Heb het ongeveer 20 jaar(!) geleden gekocht en hij doet het nog steeds prima. Sindsdien verbind ik niks meer door.:)

Okay, ik weet genoeg denk ik.
Voor de CV kabel, ik kan kiezen uit 3 lengtes, ze zijn allemaal evenduur ongeveer. 5 meter is nauwelijks duurder dan anderhalve meter.

Ik neem dan maar 5 meter denk ik.

Dus, 5 meter firewire, 5 meter midi kabel, en dan 5 meter CV kabel om 1 synth(i) met mijn pc te verbinden gaat waarschijnlijk geen probleem op leveren met de hardware die ik genoemd heb? Mooi!

:mega:

:D:okdan:

leukste thuis
zekers

keek laatst zag k jaap aap ,...en daarna tuut tuut groetjes van ruud
check 2.20 :D

http://www.youtube.com/watch?v=bhLbsqi766A&feature=related

kgellof ook dat cv gate cables niet egt vertraging hebben en data cables soms wel
en idd de doepfer regel werk ,..bv is niet een egt goed midi buffer

gebruik ook niet veel midi
zout kort houden ,..en usb ma best lengte hebben d8ik :yamaha::engel:

:D :D :D

Deze vind ik wel echt geweldig hehe

jongens jongens wat een onzinverhalen op zon serieuze vraag.
ik heb mijn synthjes gekoppeld met een midikabel van 860 meter en elke keer als ik nu een toets indruk hoor ik een uitzending van Radio Vrij Nederland.

Wel serieus blijven he?

Ik heb altijd begrepen dat het niet om de lengte van de kabels gaat, maar wat je er mee doet.

jongens jongens wat een onzinverhalen op zon serieuze vraag.
ik heb mijn synthjes gekoppeld met een midikabel van 860 meter en elke keer als ik nu een toets indruk hoor ik een uitzending van Radio Vrij Nederland.

Wel serieus blijven he?

wat raar, gene midi en audio door elkaar halen he, of zonden ze uit in midi :D

deze is steengoed.....:D:D:okdan::D:D

Back