Kan AMT 8 standalone gebruikt worden ?

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,

Ik zoek een 8x8 Midipatchbay die via USB naar mn PC gaat, maar ook bruikbaar moet zijn als mn PC afstaat omdat ik eigenlijk sequence vanuit mn RS7000 (werk vooral met hardware)

Momenteel doe ik dit met een oud EMU bakje en dat gaat, hij geeft de midi van input x door aan alle outputs (behalve x)

Ik hoef hem niet te kunnen programmeren zonder PC, ik wil gewoon dat MIDI wordt doorgegeven als hij niet aangesloten is (een bakje dat énkel USB powered is, gaat dat niet kunnen als mn PC afstaat...).

Kan een AMT8 dat ?
andere suggesties ?

ja dat kan, met een maar...

Op de PC/MAC kun je patches programmeren en eenmaal los gekoppeld heb je wel geteld 1 knop om patches te wisselen (sequentieel dus), maar dan doet hij gewoon z'n werk als patchbay.

Eerlijk gezegd is dat de enige reden dat ik deze 8 in 8 out interface nou hou aangezien de resale value van en AMT8 onderhand lager is dan van de mega oude roland A880. Maar goed, die is stand alone weer handiger.

Dat gezegd hebbende gebruik ik altijd maar 1 patch en oja....misschien ten overvloede: hij is never usb powered, altijd met adapter.

AMT of Unitor is mijns inziens de beste keuze (prijs kwaliteit) voor midi patchbay, midi merger, midi splitter..
ik gebruik de mijne zelden als midi interface (omdat ik met hardware sequencers werk)
enkel voor patchdumps e.d. worden ze gebruikt met de pc

indien ik geld teveel had kocht ik er nog een paar

Met een programchange op het 'juiste' kanaal zou de patch van de AMT-8 ook moeten veranderen. RT(f)M :D

Sommige producten van MOTU voldoen ook aan je vraag. Die kun je zelfs veel uitgebreider instellen. Check de specificaties goed; er zijn modellen bij die puur USB-powered zijn...

Motu midi express 128 is bus powered, en dus niet standalone te gebruiken. Micro lite ook volgens mij...

...Zo blijft er altijd wel wat over...:dubbel:
Maar voor de Rolls onder de midipatchbays vind ik het niet zo duur. Ik heb nog een oude parallel versie in gebruik. Was plm. 125 euro, 2e hands. SUPERding!

154, doe je Bram de groeten? :biertje:

Bram, groeten, uiteraard :)

Die paralelle XT heb ik trouwens te koop staan wegens overstap naar de rolls, voor 90eu. Mooie prijs dacht ik zo :) Voor de liefhebber... En dus volledig standalone in te zetten...

Back