Ik krijg me zang niet volledig droog opgenomen..

Muzikofiel

Ingeburgerd
Het lastige van een nieuw huis kopen is dat je er ook een zooi nieuwe problemen bij krijgt die je op mag lossen. Een van die problemen is de akoestiek goedkrijgen om mooie opnames te kunnen maken voor mijn zang.

Het zit alsvolgt,
-de muur naar de buren toe is geisoleerd (rockwool en hout ervoor en daarop nog van dat zwarte noppenspul) Hier staan ook mijn monitoren etc.

-de zijmuur is een muur met een flinke enkelglas raam erin, hier hangt inmiddels een dik gordijn voor waardoor de galm/room-effect al zeker 25% is afgenomen.

-Muur 3 (de muur tegenover de monitoren) is niet bewerkt, hier hangt dus geen noppenspul/akoestische matten of hoe heet het eigenlijk. Hier hangen wel wat cd's en platen aan de muur. Om het beetje op te leuken

-De andere zijmuur is er een met een boog erin waar je onderdoor kan lopen, hier moet nog een dik gordijn in komen.

Verder heb ik ook nog een koepel in het dak, waar ook nog iets aan gedaan moet worden.

Nou mijn vraag,
Denken jullie dat ik daarmee klaar ben? Dus nog een gordijn in die boog hangen en de koepel weghalen.

Ik werk overigens ook nog met een Reflexion Filter en zelfs dan heb ik nog een klank waar een room-effect/galm in zit. Dus HELP

Wat ik ook nog kan doen is de muur met platen behangen met dat noppenspul-akoestische matten, maar dat is me laatste optie eigenlijk. Aan te raden?

Mja je zou kunnen overwegen om een grote metalen ring op te hangen waar je zware gordijnen aan ophangt (alsof je in een douchecel staat) daarmee demp je nog meer reflecties. Een andere optie is om te experimenteren met een andere plek voor de microfoon binnen de ruimte. Op sommige plaatsen heb je namelijk meer last van reflecties dan op andere. Als je een reflextion filter gebruikt zou ik eens experimenteren met een matras achter de zanger/zangeres (vertikaal dus, niet eronder :duivels: )

Mja je zou kunnen overwegen om een grote metalen ring op te hangen waar je zware gordijnen aan ophangt (alsof je in een douchecel staat) daarmee demp je nog meer reflecties. Een andere optie is om te experimenteren met een andere plek voor de microfoon binnen de ruimte. Op sommige plaatsen heb je namelijk meer last van reflecties dan op andere. Als je een reflextion filter gebruikt zou ik eens experimenteren met een matras achter de zanger/zangeres (vertikaal dus, niet eronder :duivels: )

haha, eronder kan ook leuke effecten geven maar die hebben vrij weinig met muziek te maken:P8o)

Maar goed idee ja, reflexion filter en dan een dekbed of een matras erachter. Maar hoe krijg je een matras recht tegen een muur aan, glijd dat niet onderuit?

Met van die superkit van de bouwmarkt, dan moet je wel een oud matras nemen natuurlijk.

Of ram er een lange schroef doorheen, die je in de muur plugt. Dan kun je het matras tenminste nog makkelijk verwijderen.

Het kan ook nog met 3 balken. 2x de dikte van het matras en 1x de breedte van het matras. Eerst pluggen in je muur boren, en daarna het matras tegen de muur leggen en de 2 korte balken aan de zijkanten naast het matras monteren. Vervolgens met een schroevendraaier de lange balk op de korte balkjes monteren.
Als het strak genoeg zit dan blijft het matras rechtop staan. En als je klaar bent kun je de langebalk er zo weer tussen uit halen :)

Back