Compositie bedenken op sax-riffje.. wie doet er mee?

MacGyverGear

midi-life crisis
Gisterenavond werd ik ineens geplaagd door een melodietje.. toen ff snel vastgelegd met de sax.. Ik hoorde er ook iets van akkoorden en compositie achter maar daarvoor had ik niet echt de tijd meer.. dacht, komt morgen wel weer aanwaaien.. :D
De volgende dag was er dus echt niets blijven hangen van het sfeertje wat ik gisteren in gedachten hoorde.. Heb net even wat zitten jammen, begonnen met bas en daarna wat chords.. maar hoeveel akkoorden kun je hier nu achter zetten?? Ik werd al snel beperkt tot een paar basnoten die ik het meest vond passen.. En dacht.. misschien een leuke test, om eens te horen hoe een ieder dit zou inkleuren qua compositie en arrangement / baslijn.. Iedereen heeft toch een eigen stijl wellicht.. :)

In de bijlage zit een stereo opname.. 4 maten.. maar waren 8 maten die dus links en rechts gepanned zijn.. niet helemaal identiek gespeeld maar klinkt wel lekker ruimtelijk.
BMP is 89 en er zit een flinke scheut swing in (zoals natuurlijk te horen is ;)).
Toonsoort is niet belangrijk lijkt mij, des te leuker om te horen als het in een andere key komt te staan als ik nu heb. :)

Ik weet dat iedereen heel druk is enzo.. maar hoop dat er toch wat mensen een poging doen. En zo ja, nog niet meteen een opname posten.. Zonder opname gaat iedereen er blanco in zeg maar.. Let's go!!

Attachments

• Blaastest.mp3
    423,5 KB
Wil het best nog verder uitwerken, maar tot nu toe heb ik dit,
Helaas heb ik me aan de toonsoort gehouden en de volgende akkoorden: G#m - B - E (3rd inv) - E - F# :P

Volgende keer beter :koffie:

--
Gemaakt en gearrangeerd in Reaper:
- Valhalla DSP FreqEcho , Supermassive
- Tukan plugins
- Reaper ReaEQ

Instrumenten afkomstig van: Roland Verselab MV-1
- Geen midi enkel direct audio recording.

Grappig dat jullie dan akkoorden er uit puren, ik hoor hiphop beats en n pad

@klinkske

Dat maakt het zo leuk/interessant. Er is geen goed of fout. Iedereen interpreteert een stukje muziek op een persoonlijke manier; dat is alleen maar tof. Zo komt een losstaand idee tot leven:P

Wil het best nog verder uitwerken, maar tot nu toe heb ik dit,
Helaas heb ik me aan de toonsoort gehouden en de volgende akkoorden: G#m - B - E (3rd inv) - E - F# :P

Bekijk bijlage 3855195

Volgende keer beter :koffie:

--
Gemaakt en gearrangeerd in Reaper:
- Valhalla DSP FreqEcho , Supermassive
- Tukan plugins
- Reaper ReaEQ

Instrumenten afkomstig van: Roland Verselab MV-1
- Geen midi enkel direct audio recording.
Wow.. dat doe je snel!! Lekker hoor :mega:

En idd.. verrassend.. ik volgens mij een totaal andere key.. :D Ik moet er trouwens nog drums onder stoppen.. tot nu toe is het slechts wat akkoorden en een basje..

Ik ga mijn dingetje nog even uitstellen en wat drums onder stoppen als ik later vanavond tijd heb.. net thuis..

Oh.. ik had trouwens bedacht dat het leuker is om het resultaat later te posten.. als er meer mensen een poging doen kunnen ze het toch niet laten om even te luisteren.. en de jouwe zit nu al in mijn kop.. :P:okdan: het is dat ik gisteren wat gemaakt had.. hehe.. :D

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Fantastisch sfeertje in je Jamding.mp3 !
Wat zo grappig is ik kan me totaal vinden in dat sfeertje en zou zelf ook andere keuzes hebben gemaakt. Alleen die ochtend had ik blijkbaar een poppie bui :P

Maar ik prefereer jouw versie heel erg, logisch ook want het komt van de originele maker 8):okdan::halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik had wel zin maar lig alweer dagen horizontaal

Leuk dit. Heel leuk. Ik ga nog niks luisteren en hoop er wat tijd voor te kunnen maken!
Ik heb recentelijk Live 12 gedownload als trial, dus deze zou maar zo eens als simpler test kunnen dienen

Leuk man! Kreeg direct inspiratie:
Jaaa dit kwam ook in me op. Ga vanavond een poging wagen, ben alleen niet echt van de akkoorden, maar we gaan t zien…

Ik heb me er ook aan gewaagd inmiddels :)
Oprecht sorry voor het resultaat :D :D :D

Bekijk bijlage 3855237
Hey.. klinkt super.. zoals deze stijl moet klinken.. .:okdan: maar ik weet niet of de sax echt passend is.. hehehe.. maar zeker unieke combi.. :D

Ik heb maar niet teveel naar de andere inzendingen geluisterd en eerst wat gemaakt.
Gewoon een beetje gepiel met Ableton.

Ga ik zo de andere luisteren, ben benieuwd!

Bekijk bijlage 3855235
Heel interessant, en super verassend hoe die baslijn het openbreekt.. mooi gemaakt.. :mega:

Leuk man! Kreeg direct inspiratie:
Wow.. dit is echt wel heel lekker zo.. super creatief... Het saxje is eigenlijk een beetje te terughoudend voor deze stijl (ligt aan mij). maar heel gaaf uitgewerkt!!
Ik had wel zin maar lig alweer dagen horizontaal
Hoop dat het weer wat beter gaat.. maar beterschap :)

Wow.. dit is echt wel heel lekker zo.. super creatief... Het saxje is eigenlijk een beetje te terughoudend voor deze stijl (ligt aan mij). maar heel gaaf uitgewerkt!!

Dank.. de uitwerking laat nog te wensen over, het is meer een idee wat grof is uiteen gezet.
Als je het leuk vind, stuur me een paar samples die meer binnen dit genre passen dan maak ik (maken we) er een proper productie van die eventueel ook uitgebracht kan worden.

Back