Compositie bedenken op sax-riffje.. wie doet er mee?

Leuk hoor dit.
Ik heb je sample 'misbruikt' voor mij Ableton avontuur.
(30 dagen demo gedownload om te proberen).
Dit is pas m'n derde project, dus bear with me...... Maar ik zou hier wel een beat van kunnen maken (in Reason was het voor mij makkelijker geweest, maar je moet jezelf af en toe kietelen).
Super basis en de bas ben ik niet tevreden over, maar ik moet me gaan voorbereiden op een optreden maandag dus dit is het voor nu.
Maar bedankt voor de inspiratie en het oefenmateriaal. Mag je vaker doen!

Oh ja, ik ga eerst nog even de rest beluisteren. Dat had ik bewust overgeslagen.

Attachments

• Trial03.mp3
    2,5 MB
Leuk hoor dit.
Ik heb je sample 'misbruikt' voor mij Ableton avontuur.
(30 dagen demo gedownload om te proberen).
Dit is pas m'n derde project, dus bear with me...... Maar ik zou hier wel een beat van kunnen maken (in Reason was het voor mij makkelijker geweest, maar je moet jezelf af en toe kietelen).
Super basis en de bas ben ik niet tevreden over, maar ik moet me gaan voorbereiden op een optreden maandag dus dit is het voor nu.
Maar bedankt voor de inspiratie en het oefenmateriaal. Mag je vaker doen!

Oh ja, ik ga eerst nog even de rest beluisteren. Dat had ik bewust overgeslagen.
Super leuk!! Wat ik zo verassend vind.. dat het toch wel uiteenloopt in welke key het gemaakt wordt.. maar voor mijn gevoel zit de jouwe wel een beetje in de key die @NicoNoise in zit.. maar toch weer een iets andere baslijn..

Ik heb het trouwens opgenomen in Reason.. in mijn geluidgeïsoleerde ruimte.. exportje gemaakt voor een ander plekje.. maar het leek of het een beetje off-grid zat toen ik het in een andere computer laadde.. ik moest een beetje schuiven.. geen idee waar het aan lag.. Wel heb ik het met alleen een metronoom ingespeeld maar dat zou niet uit moeten maken volgens mij..

Ik vind bas trouwens een van de meest interessante elementen, muziekinstrumenten in muziek.. zelfs al zit er al een duidelijk akkoordenschema in.. de bas trekt het zo een andere kant op.. :D

Net een jammetje gemaakt met de sax.
Ik noem m, Saxy Time, by liquid Xplosion :)

Attachments

• Liquid Xplosion - Saxy Time.mp3
    10,5 MB
Super leuk!! Wat ik zo verassend vind.. dat het toch wel uiteenloopt in welke key het gemaakt wordt.. maar voor mijn gevoel zit de jouwe wel een beetje in de key die @NicoNoise in zit.. maar toch weer een iets andere baslijn..
Klopt, ik speel nooit in deze toonsoort, maar op gehoor kwam dit er uit.
Ik heb het trouwens opgenomen in Reason.. in mijn geluidgeïsoleerde ruimte.. exportje gemaakt voor een ander plekje.. maar het leek of het een beetje off-grid zat toen ik het in een andere computer laadde.. ik moest een beetje schuiven.. geen idee waar het aan lag.. Wel heb ik het met alleen een metronoom ingespeeld maar dat zou niet uit moeten maken volgens mij..
Toevallig als MP3 geëxporteerd?
Ik vind bas trouwens een van de meest interessante elementen, muziekinstrumenten in muziek.. zelfs al zit er al een duidelijk akkoordenschema in.. de bas trekt het zo een andere kant op.. :D
Klopt, heb nog een andere versie gemaakt net met m'n bas en Subsequent 37 ingespeeld.

PS, hoe krijg je ook al weer zo'n player in je bericht?

Attachments

• Saxy.mp3
    1,9 MB
Hey Exo!! die baslijn, moest ff goed luisteren maar heel interessant.. Nice ook die Rhodes, nice chords, en samen met een echte bas vermelt dat erg lekker !! Houdt heel erg van dit soort dingen.. <3

Misschien is het ook een keer een leuk experiment om een melodie te verzinnen op arrangement of akkoordenschema. Als ik dat eenmaal een beetje in mijn kop heb, vergeet ik het veel minder snel ofzo. Maar ook hierin zijn weer duizend keuzes mogelijk en iedereen heeft zijn eigen stijl / of smaak eigenlijk..

Misschien is het ook een keer een leuk experiment om een melodie te verzinnen op arrangement of akkoordenschema. Als ik dat eenmaal een beetje in mijn kop heb, vergeet ik het veel minder snel ofzo. Maar ook hierin zijn weer duizend keuzes mogelijk en iedereen heeft zijn eigen stijl / of smaak eigenlijk..
Ik schrijf me bij deze in op de lijst met sax inspiratie opnames.
Als je een paar bij elkaar passende lijntjes hebt, brouw ik er graag mijn eigen wereld omheen.

Ik schrijf me bij deze in op de lijst met sax inspiratie opnames.
Als je een paar bij elkaar passende lijntjes hebt, brouw ik er graag mijn eigen wereld omheen.
Ehmm, ik bedoel juist the other way 'round.. dus de opdracht is melodie verzinnen op een bestaand akkoordenschem.. En daarin constitentie vinden.. Dit valt ook niet mee.. :D Ik ben al een aantal avonden aan het afwegen welke melodie ik kies.. en jam me een ongeluk.. wat zeker leuk en leerzaam is.. :)

Zoiets als in de bijlage.. maar dan beter (of zelfs met de muis bij elkaar getekend ge-edit..) Dit was net even snel ingespeeld.. en muziekje is niet ieders ding.. dat is ook persoonlijk..:)

Attachments

• Solo-ing.mp3
    3,1 MB
Ehmm, ik bedoel juist the other way 'round.. dus de opdracht is melodie verzinnen op een bestaand akkoordenschem..
Ja, zo begreep ik het, het was ook een aanmelding voor de originele variant (jij neemt mooie lijntjes op en ik (wij) maken daar iets van)
En daarin constitentie vinden.. Dit valt ook niet mee.. :D Ik ben al een aantal avonden aan het afwegen welke melodie ik kies.. en jam me een ongeluk.. wat zeker leuk en leerzaam is.. :)

Zoiets als in de bijlage.. maar dan beter (of zelfs met de muis bij elkaar getekend ge-edit..) Dit was net even snel ingespeeld.. en muziekje is niet ieders ding.. dat is ook persoonlijk..:)
Ja, ik vind dat ook heel moeilijk. Ik kan redelijk improviseren in een toonladder als ik aan het jammen ben (op mijn beperkte niveau dan), maar om iets 'catchy' te produceren op commando is niet mijn talent.
Het is vaak meer van hetzelfde, zonder een herkenbare melodie bij mij.
Puntje van verbetering van mijn kant.

Heb even snel een drumbeatje gemaakt in Maschine.. nog een pingeltje en leadje ingespeeld.. stringetje.. en het een beetje uitgezet.. Echt totaal iets anders.. :D
Vind 'm wel sophisticated, zou alleen de clap er uit laten, dan zou het een beetje Groover Washington/smooth jazz vibe zijn.

Back