909 Clap Synthese

easy now... de tragmadrum was ook een projectje voor de kutthread nutuulk :mexico:

heb jij nu al een GOED klinkende clap reeds gemaakt dan? ;)

Ja, ik vind de clap in de brummer goed gelukt. Hij kan van kort 808 -achtig tot romantisch lang :luv:

"PAHHHHHHH"
IMAGINATION_col.tif.big

C3 - Kick
D3 - Snare
D#3 - Clap
E3 - Closed hihat
F3 - Open hihat
G3 - Koebel
ach so vandaar... jeuz, vanaf NN-60??? da's in het midden... waarom niet (netjes) vanaf NN-36?

ik hoor trouwens bij de clap ook een schoonheidsfoutje, de Decay is niet gelijk aan de Release...

ach so vandaar... jeuz, vanaf NN-60??? da's in het midden... waarom niet (netjes) vanaf NN-36?

Puur praktisch. 1 of 2 octaven lager moet ik mijn linkerarm over-stretchen om er bij te komen. :D

Maar nn36 is dus meest gangbaar? Dan zet ik dat op het to-do lijstje om het aan te passen.

Zal het binnenkort allemaal weer eens gaan updaten.
Ik vind de romantische clap bij nader inzien bijvoorbeeld ook weer net niet dramatisch lang genoeg
en zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes.

Puur praktisch. 1 of 2 octaven lager moet ik mijn linkerarm over-stretchen om er bij te komen. :D

Maar nn36 is dus meest gangbaar?
yup, meeste drumcomputers en allerhande all in one keysyntherboardstations dinges hebben het 99/100 in die keyzone zitten... tuurlijk kan je ook gewoon transponeren maar als je bijv van drumcomputer wil wisselen dan staat alles al (bijna*) op de juiste plaats...

* per drumkit kan de plaatsing van een sound nutuulk nog heel iets verschillen

de tragmadrum was ook een projectje voor de kutthread nutuulk :mexico:
en pretendeerd verder ook NIET een TR te zijn... maar wel flexibiler omdat elke channel strip exact dezelfde mogelijkheden heeft en dus niet per specifiek geluid een aantal beperkt voorgegoten parameters...
LYJ heeft gelijk: voor extra snappy sounds moet de Attack op -3...
maar... het ironische is nutuulk dat Synthedit analoge envelopes rates emuleerd... en tsja, die zijn nu eenmaal niet strak maar hebben altijd lag/curve... digitale envs is dus de oplossing...

de tragmadrum was ook een projectje voor de kutthread nutuulk :mexico:
wat overigens niet per definitie wil zeggen dat ie niet bruikbaar is voor andere doeleinden...

en daarbij, de tragmadrum:

- pretendeerd GEEN bestaande drumcomputer emu te zijn (gelukkig niet)
- heeft bij elk van de 12 slots exact dezelfde paramtrische mogelijkheden
- heeft de mogelijkheid om meerdere sounds onder dezelfde toets te zetten

kortom, vol programmeerbaar in tegenstelling tot slechts aanpasbaar binnen een bepaald model...

wat overigens niet per definitie wil zeggen dat ie niet bruikbaar is voor andere doeleinden...

en daarbij, de tragmadrum:

- pretendeerd GEEN bestaande drumcomputer emu te zijn (gelukkig niet)
- heeft bij elk van de 12 slots exact dezelfde paramtrische mogelijkheden
- heeft de mogelijkheid om meerdere sounds onder dezelfde toets te zetten

kortom, vol programmeerbaar in tegenstelling tot slechts aanpasbaar binnen een bepaald model...

Maar de vraag is natuurlijk, hoe lang is de jouwe (je clap)
en
hoe dozig is ie?

dezelfde parametrische mogelijkheden hebben we het met die drumcomputer van Roger Linn ook over gehad , vind het niet per definitie een goed iets.

Doe opdracht voor 2011: maak een stukje ero-funk met je zelf gemaakte drumsynth *D

Maar de vraag is natuurlijk, hoe lang is de jouwe (je clap)
er is geen specifieke clap aangezien de tragmadrum niet met bepaalde geluiden binnen een bepaald kader werkt... (da's nou juist het mooie)
het is aan de gebruiker zelf om er iets mee te maken (da's meestal met synthese)
hoe dozig is ie?
dozig?

er is geen specifieke clap aangezien de tragmadrum niet met bepaalde geluiden binnen een bepaald kader werkt... (da's nou juist het mooie)
het is aan de gebruiker zelf om er iets mee te maken (da's meestal met synthese)

dozig?

Dozig: in hoeverre klinkt hij als een doos ? :)

uit je antwoord leid ik wel af dat je er geen 909 clap mee kan maken, waar het in dit topic natuurlijk allemaal om begonnen was.

dezelfde parametrische mogelijkheden hebben we het met die drumcomputer van Roger Linn ook over gehad , vind het niet per definitie een goed iets.
als je slechts wat presets wil aanpassen dan vind je dat ook niets nee... want dat heeft de 909 abstract gezien min of meer eigenlijk ook gewoon, 'presets die wat aan te passen zijn', ofterwijl het hebben van een vooraf bepaalde set parameters voor elk individueel geluid... dat is bij een hardware drumbak ook niet zo verwonderlijk aangezien men er zo weinig mogelijk onderdelen in wilde stoppen om de prijs te drukken maar bij een softsynth is dat nutuulk geen enkel probleem...
het is dus een beetje als een kleurplaat inkleuren ipv zelf iets te tekenen...

als je slechts wat presets wil aanpassen dan vind je dat ook niets nee... want dat heeft de 909 abstract gezien min of meer eigenlijk ook gewoon, 'presets die wat aan te passen zijn', ofterwijl het hebben van een vooraf bepaalde set parameters voor elk individueel geluid... dat is bij een hardware drumbak ook niet zo verwonderlijk aangezien men er zo weinig mogelijk onderdelen in wilde stoppen om de prijs te drukken maar bij een softsynth is dat nutuulk geen enkel probleem...
het is dus een beetje als een kleurplaat inkleuren ipv zelf iets te tekenen...

We dwalen af hoor, maar het leuke van die dingen bouwen vind ik inderdaad de 'kleurplaat' maken (is al wel 1.5 j geleden, dat ik er iets mee gedaan heb maar goed 8o) ) Hoe krijg je de knopjes zo dat er geen onzin settings zijn terwijl je toch een breed scala aan mogelijkheden hebt. Als je wat anders wil? Dan bouw je zelf maar wat !

6, maak eens een demootje ik wordt nu toch wel verdomde nieuwsgierig naar de tragmadrum

Back