Sampler advies??

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Hey,

K zit er de laatste tijd steeds vaker aan te denken om een sampler aan te schaffen.
nou heb ik dus echt de ballen verstand van samplers en de modellen enzow maar ik zoek gewoon iets waarmee ik kan samplen(duh), knippen, loopen, opslaan en settings toewijzen aan m'n masterkeyboard.
K heb een triton waarmee ik kan samplen maar k mis nog de mogelijkheid om samples op te slaan, daarom lijkt me een losse sampler misschien handiger.

oh ja, het hoeft geen mega duur ding te zijn hoor:D

Dus als jullie tips hebben hoor ik het graag:)

Ciao

Tja idd al veel over gezegd...
Om de prijs hoef je het niet te laten,
een 2e hands (hardware) sampler
kan je al voor een leuk bedrag kopen.

Ik ben Akai gewend, als je met een computer
werkt, is een S2000 of S3000XL erg interessant.
In combinatie met Mesa (edit sw van Akai) en
Recycle nog steeds erg cool.
Het zorgt nog altijd voor leuke kreatieve
mogelijkheden.......

Michael.

mijn yamaha A3000 is nog steeds te koop...daar zit een 1GB interne HD in om je samples op te slaan, en er zit ook een soort recycle functie bij om je loops ed te snijden en naar losse toetsen te mappen.....pb ff bij interesse

Olaf

Synthiaks, hoe bedoel je niet opslaan met de triton? Ik heb hem zelf ook. Welliswaar overweeg ik hem weg te doen maar dat terzijde. Je kunt je samples gewoon op diskette of via scsi opslaan. Volgens mij is dat goedkoper dan een sampler kopen. Is maar een suggestie hoor 8)

Tjah, daar zeg je me wat.
maar op een diskette kan ik nog net één sample kwijt en als ik er een scsi op zet heb ik toch ook een pc nodig??
Ik heb geen pc op mijn kamer en wil dit ook zo houden eigenlijk. Maar is er een manier om meer samples op een disk te krijgen ofzow en is het ook mogelijk om via scsi een externe hd drive aan te sluiten?? dan zou dit idd een goedkopere optie zijn:) K vind dat samples laden in de Triton trouwens wel een eeuwigheid duren:(

Met scsi en dan een scsi zip250 sla ik dat op. Gaat redelijk snel hoor. Heb je geen pc voor nodig. Vanaf diskette gaat alles langzaam. ;)

Bij musicstorekoeln kun je ook een interne harddiskoptie aanschaffen voor je Triton als je over de toetsenversie beschikt.

Met Chickensys Translator converteer je AKAI's etc naar Triton formaat, inclusief mappings, layers en overige settings.

Kijk eens naar Kontakt van NI, is een waanzinnige (s-)sampler die evenveel of meer kan als de beschikbare hardware samplers.

:koffie:

Origineel geplaatst door synthiaks
Tjah, daar zeg je me wat.
maar op een diskette kan ik nog net één sample kwijt en als ik er een scsi op zet heb ik toch ook een pc nodig??
Ik heb geen pc op mijn kamer en wil dit ook zo houden eigenlijk. Maar is er een manier om meer samples op een disk te krijgen ofzow en is het ook mogelijk om via scsi een externe hd drive aan te sluiten?? dan zou dit idd een goedkopere optie zijn:) K vind dat samples laden in de Triton trouwens wel een eeuwigheid duren:(

Had zelf een externe scsi drive eraan hangen, werkte echt fantastisch.

Je ontkomt niet aan het gebruik van een pc als je de triton sampler serieus wilt gebruiken!

Origineel geplaatst door Knaller
Je ontkomt niet aan het gebruik van een pc als je de triton sampler serieus wilt gebruiken!

:s Hij wil niet de pc in dezelfde kamer... Bij mij staat de triton ook gewoon stand alone sampler te zijn hoor, naast de synthengine dan. Je kan beter de Triton gebruiken dan bijvoorbeeld een S2000 erbij kopen...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
:s Hij wil niet de pc in dezelfde kamer... Bij mij staat de triton ook gewoon stand alone sampler te zijn hoor, naast de synthengine dan. Je kan beter de Triton gebruiken dan bijvoorbeeld een S2000 erbij kopen...

Aha, dan een SCSI driveje eraan en :okdan:

zit er wel standaard een SCSI en sampling optie in zo'n triton?

Olaf

Standaard: sampling + 16mb RAM
Optioneel: SCSI expansion en RAM upgrade tot 64mb!

:)

ik wil hier niet de markt-koopman uithangen, maar een SCSI expansion kost 179 euro, dan moet je voor een externe scsi drive nog minstens 200 euro rekenen vermoed ik, dan zit je op bijna 400 euro..... verder weet ik niet hoe uitgebreid de sampling-mogelijkheden van de triton zijn maar voor 150 euro meer heb je een beest van een sampler (nl die A3000 van mij, met 64MB RAM en 1GB harddisk) ;) tis dat ik tegenwoordig met softsamplers werk, daarom gebruik ik em nu niet meer....je kan em zelfs prima als externe effects unit gebruiken (zitten 3 effectblokken in met ca. 100 effecten) ...

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ik wil hier niet de markt-koopman uithangen, maar een SCSI expansion kost 179 euro, dan moet je voor een externe scsi drive nog minstens 200 euro rekenen vermoed ik, dan zit je op bijna 400 euro..... verder weet ik niet hoe uitgebreid de sampling-mogelijkheden van de triton zijn maar voor 150 euro meer heb je een beest van een sampler (nl die A3000 van mij, met 64MB RAM en 1GB harddisk) ;) tis dat ik tegenwoordig met softsamplers werk, daarom gebruik ik em nu niet meer....je kan em zelfs prima als externe effects unit gebruiken (zitten 3 effectblokken in met ca. 100 effecten) ...

Olaf

Ben't ik met u eens meneer mol! De sampler van de triton is niet de meest geavanceerde die er is, maar werkt wel lekker in combinatie met de triton zelf!

:)

Origineel geplaatst door oli303
Om te beginnen met samplers...
Voor beste prijs/qualiteit/quantiteit verhouding...
Yamaha A3000
die kan je tegenwoordig 2de hands vinden voor 600 Euro... en is 100% geschikt voor hetgeen je er mee wil doen.

[trivia mode]
Aardvarck's 'find the cow' album, en 'n stapel 12"s, zijn bijna alleen met 'n A3000 gemaakt. En 'n gare 386 of zoiets om te sequencen. Verder vrijwel niets.
[/trivia mode]

Back