Noob zoekt gearfreak die mijn spullen juist kan configureren (tegen betaling)

funkaholic1972

Micro lid
Aaaargh! Ik wordt helemaal gek! Ik krijg mijn mooie nieuwe spullen maar niet geconfigureerd op dusdanige manier dat ik het kan gebruiken zoals ik het graag wil.

Ik heb jaren met Reason gewerkt, en altijd met veel plezier "plug and play" probleemloos muziek gemaakt. Nu heb ik dit jaar besloten om "professioneel" te gaan en heb twee analoge synthmodules, een beter midi keyboard, een nieuwe geluidskaart (met Cubase LE erbij) en een BCR2000 midi controller gekocht. Ik had al een twee in/ twee out midi USB kastje liggen. Ik heb een laptop die op Vista draait.

De bedoeling is dat ik die twee analoge synths (Studio Electronics ATC-X en een Cheetah MS-6) kan bespelen met mijn midi keyboard, en dat ik met de BCR2000 de parameters van deze synths kan tweaken. En dat ik dit alles kan opnemen in Cubase LE. Maar na uren en uren proberen -met handleidingen en al- ben ik verder weg dan ooit. Ik sta op het punt om al mijn spullen uit mijn raam te gooien!=(

Ten einde raad wil ik nu iemand inhuren die mijn spullen op zodanige manier voor mij kan aansluiten en configureren dat ik het kan gebruiken zoals ik wil. En ik me daarna weer eens als vanouds op het maken van muziek kan richten!

Wie oh wie is bereid om mij hiermee -tegen een redelijk tarief- een avondje te helpen? Ik ben je eeuwig dankbaar!:halleluja

PS: ik woon in Den Haag...

Wat schuift het? :-)

Haha! :-)

Maar serieus, ik wil best even komen kijken hoor als het niet aan de andere kant van de stad (voor mij) ligt.

Ik heb jaren met Reason gewerkt, en altijd met veel plezier "plug and play" probleemloos muziek gemaakt. Nu heb ik dit jaar besloten om "professioneel" te gaan en heb twee analoge synthmodules, een beter midi keyboard, een nieuwe geluidskaart (met Cubase LE erbij) en een BCR2000 midi controller gekocht.

Dat geeft maar weer aan wat de kracht is van Reason.
Ik denk dat ik hier iets van 20-25 synths/soundmodules heb staan.
Daar freak ik vooral wat mee.
Maar ik maak eigenlijk alleen maar muziek met Reason.
Dat gekloot met die kabels etc. daar heb ik nooit zin in.
Gaat ook allemaal van de kostbare beschikbare tijd af.

Ja Reason is erg makkelijk wat dat betreft, alles werkt gewoon zoals je het zou verwachten en is helemaal op elkaar afgestemd. En ja, je houdt meer tijd over voor waar het echt om gaat, het muziek maken zelf. Wat dat betreft denk ik soms (zoals vandaag) met weemoed terug aan Reason.

Maar aan de andere kant, die twee analoge bakken (en zeker die ATC-X!) klinken wel een stuk beter dan de synths in Reason 3. Dus vandaar ook dat ik nu iemand erbij wil halen die mijn spullen startklaar voor me zet, zodat ik weer lekker kan gaan freaken. Werd even helemaal gek van de handleidingen en het geklooi en het feit dat ik geen stap verder kwam...

PS: bedankt voor de pm's!

Ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk moet zijn, als je documentatie hebt die de parameters beschrijft?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je sequencer last kan hebben van RPN/NRPN's, als dat is wat je moet aansturen.

Dave

Waar woon je ergens?

gekloot met die virtuele kabels is nog erger :D

volgens mij moet je gewoon even je ins en outs instellen in cubase.
en vervolgens audio sporen aanmaken waar je de synths binnen laat komen.
even klikken op het luidsprekertje en je kan je synths horen...

Hahaha inderdaad bel even als je gaat smijten... dan sta ik wel onder je raam het een en ander op te vangen;)

volgens mij moet je gewoon even je ins en outs instellen in cubase.
en vervolgens audio sporen aanmaken waar je de synths binnen laat komen.
even klikken op het luidsprekertje en je kan je synths horen...

Volgens mij heb je dan de vertraging van je geluidskaart + cubase meegenomen in je audio-pad :)

Mits je een bloedsnelle PC + extreem lage latency geluidskaart hebt, en je geen rand-apparatuur hebt voor FX gebruik, en je wilt perse effecten van Cubase gebruiken .. ja, dan zou ik eventueel dat luidsprekertje gebruiken. In alle andere gevallen, verkies ik de monitor out van de geluids-kaart zelf.

Back