verwaarloosde TR-808

Ja goed gedaan man! Wat een smerig ding van binnen was het zeg.

Ik ben blij voor je dat de meeste troubles al verholpen zijn.

Laatst gewijzigd:
Daarna heb ik hem weer in elkaar gezet. En oh wat was het spannend toen ik hem weer aanzette. Zou alles het weer doen? Gelukkig wel. MAAR...
Er is toch iets niet helemaal goed gegaan. Een aantal leds van de sequencer werken niet meer. Hmmm... bummer.
Ik heb alleen de nummers 5 t/m 12 vervangen maar van de nummers 1, 5, 9 en 13 doen de LEDs het nu niet meer.
Vreemd. Ik vermoed 1 defect LED, waardoor er meerdere niet meer werken. (kan dat? Iemand een idee?)
Voor de rest werken de step switches wel gewoon. Weet iemand of die stepswitches een richting hebben? Er staat wel een klein rondje op wat kan duiden dat je hem er op een bepaalde manier in moet zetten. Bij alle switches heb ik ze op de zelfde manier geplaatst als het orgineel, alleen bij nr. 9 ben ik vergeten te kijken. (misschien is deze de reden van de uitvallende LEDS??)

Polariteit van de LED's! :eureka:
heb je dit bekeken als je ze er in soldeerde?
Hoewel dit nr 1 en 13 niet uitlegt?? :confused:
En als ik het goed voorheb kan je de stepswitches niet verkeerd plaatsen, k zou nog 1s moeten kijken!

Cheers

Thanks HEX. Zo'n vermoeden had ik dus al.
Ja ik heb al zo'n start stop switch, die ga ik dus ook vervangen.

Hij ligt nu open.

1800 is wel heel kras...

Overigens ligt mijn DR55 nu bij DenDer, daar kan wellicht ook nog iets prachtigs uit voort komen :D

:mega:

Die gaat goed man:okdan: ga morgen de midikit in elkaar solderen.....nog ff wachten op het chippie dat Etaoin fikt en dan krijg je telefoon.

Nou, het heeft even geduurd. Maar het resultaat mag er wezen.
Mijn schatje is weer helemaal de oude.
Bij het aanzetten schrok ik nog wel heel even, hij speelde niet meer. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter dat de sync op input stond.... (het zweet brak me even uit.)

Het probleem met de LEDs is als sneeuw voor de zon verdwenen. Vraag me niet hoe.

even nog een laatste opsomming.

- grondige schoonmaak beurt gegeven (van binnen en buiten)
- alle 16 step switches vervangen
- start/stop switch vevangen
- tap switch vervangen
- basic variation switch vervangen (een hel om dat ding los te krijgen)
- i/f switch vervangen
- master out gerepareerd
- start/stop print gemaakt
- missende knoppen geplaatst

rest mij alleen nog de rubberen voetjes te monteren.

Voor de vervangende onderdelen was ik zo'n 80 euro kwijt en 3 dagen bloed zweet en tranen. Maar nu heb ik een hele grote glimlach!:luv:

Al met al zeker de moeite waard geweest. En voor een beginner zeker geen slecht resultaat, al zeg ik het zelf.

Nu nog even nadenken over een midi oplossing. Of misschien alleen een midi to sync converter.

Laat het programmeren maar beginnen!

Attachments

• P1010828.jpg
    P1010828.jpg
    133,3 KB · Bekeken: 85
  • P1010829.jpg
    P1010829.jpg
    133,4 KB · Bekeken: 84
  • P1010830.jpg
    P1010830.jpg
    148,1 KB · Bekeken: 90
Die gaat goed man:okdan: ga morgen de midikit in elkaar solderen.....nog ff wachten op het chippie dat Etaoin fikt en dan krijg je telefoon.

En we dansen de samba, jaja de samba! :mexico:

Mooi man.....

Ik heb er ook een op de kop getikt, es kijken hoe die er uit ziet, als het goed is heb ik hem morgen.....

Een defecte LED is zo goed als onmogelijk.
Overgens lijkt het mij niet mogelijk om LED's te schakelen als kerstboomverlichting als ze onafhankelijk moeten kunnen oplichten.

Er zit vast ergens een draadje of printbaantje los.

Je hebt em terug goed gekregen mooi,spijtig van die lange toggle switch maar das geen ramp.

Back