verwaarloosde TR-808

Jullie vinden de prijs hoog. Maar als je op ebay kijkt dan doet een 808 makkelijk E 1250,-. En de mensen van dit forum...tsja die willen em nooit verkopen.

tsja maar voor die €1250,- moet die ook wel in een erg goede staat zijn, en dat is die van jouw niet....op dit moment.
tuurlijk snap ik dat je er erg blij mee bent. heb er zelf ook 1 en daar ben ik erg tevreden mee.
maar als je hem ooit eens verkoopt.....we weten waar die vandaan komt ;):duivels:

hmm ja of het ech een K streek is...ik weet het niet. hij blijkt uiteindelijk toch "goed" te werken,dus "je gram halen" lijkt mij niet echt nodig. dat je PS niet werkte was duidelijk een kwestie van RTFM. en ik neem aan dat er een fototje of beschrijving op ebay stond en dat je wist dat er wat knoppen niet orgineel waren en/of miste. feit blijft dat je er wel veeeel voor hebt betaald in deze staat. gelukkig heb je er een setje van TT kunnen bemachtigen. succes

Daar gaat het niet eens om. De verkoper weet dat de staat niet is zoals geadverteerd en probeert de vervoerder daar de schuld van te geven. Dat is gewoon frauderen en dan zou ik zelf elke euro die ik terug kon krijgen aanvechten via paypal. Al krijg je 100 euro terug dan heb je toch weer centjes om je unit compleet te krijgen.

Wow zo duur: 1250/1400 e!! ik had in april via dit forum een mooie mint voor 1000! Natuurlijk ook niet heel cheap... maar nog vergeleken met dat soort prijzen wel nice!

x0x blijven gewoon gehypte bakken.
Met een beetje goede wil en wat moeite kom je ook heel ver met samplesets of emulaties.

Juist niet.
De prijzen blijven maar stijgen en dan is het maar afwachten wat er kapot is (in dit geval) of dat hij echt zo mint is als ze zeggen.

Juist niet.
De prijzen blijven maar stijgen en dan is het maar afwachten wat er kapot is (in dit geval) of dat hij echt zo mint is als ze zeggen.

Je kan lullen wat je wilt, maar er klinkt niks als een tr808 dan een tr808, jeweettog...

Samples, Plugins etc tis leuk om mee te speulen (erger nog: je mist alle punch en helderheid zeker in een volle mix) , maar als je de one and only boom machine ernaast hoort, ben je verloren...

ik ben wel gelijk met je eens dat het erg duur is allemaal, maar als je het er niet voor over hebt dan zit je dus met een slap aftreksel....

Mijn 808 met kadi-kit heeft me omgerekend 1250,- gekost, en deze is gechecked en ge-ok'd door Boemtsjak voor de koop en persoonlijk overhandigt. Met dit soort popi apparaten is dat wellicht geen overbodige luxe, volgens mij zijn het vooral dit soort bakken waar ook de flessers om de hoek komen kijken. En om toch maar even op Fuse in te gaan, voor de 808- en 909-loze periode heb ik het D16-pakket, Battery met allerhande samplekits, een MPC(met dezelfde kits, commercieel en zelfbouw), Drumracks in Ableton, een R8, een RY30, een Drumstation en een Machinedrum geprobeerd, maar sorry, not even close...

edit- wat Sep zegt dus :D

Daar gaat het niet eens om. De verkoper weet dat de staat niet is zoals geadverteerd en probeert de vervoerder daar de schuld van te geven. Dat is gewoon frauderen en dan zou ik zelf elke euro die ik terug kon krijgen aanvechten via paypal. Al krijg je 100 euro terug dan heb je toch weer centjes om je unit compleet te krijgen.

hoezo daar gaat het niet om :confused:
heb jij de advertentie op ebay gelezen dan?? daar heeft de ebay verkoper gewoon gezegd dat er 3 knoppen miste volgens de TS. Verkoper en TS wisten dus gewoon wat de staat was.

Al storten de huizenprijzen in, al is is de recessie op z'n dieptepunt... de 808 blijft gewild en dus prijzig ; fijn voor de gelukkigen die er een bezitten, en pech voor diegenen die er een willen kopen :)

Gefeliciteerd toch met je werkende 808!

oef gelukkig, die pre-scale werkt gewoon. Pak van mijn hart.
Wat ben ik toch een noob. hehe.
Nu de rest nog...
bedankt voor de info iig jongens.
Nou schaam je niet hoor. De 808 is een blonde bitch om te programmeren. Om het goed te doen ( meer dan 1 rijtje van 16 beats ) heb je al gauw de handleiding nodig. Gelukkig zijn die goed te vinden op het net.

Op zowel de 606 als de 808 heb ik ook een fikse avond met rode kop willekeurig op die prescale ongein wezen drukken wegens aperte rtfm-weigering. Patterns clearen gaat bij mij ook nog redelijk willekeurig, ik druk wat knoppen en plots is daar weer die fraaie brilstand. Maar het blijft leuk.

Wow zo duur: 1250/1400 e!! ik had in april via dit forum een mooie mint voor 1000! Natuurlijk ook niet heel cheap... maar nog vergeleken met dat soort prijzen wel nice!

hexagon doet er een schepje boven op ; volgens mij viel zn koffie vanmorgen verkeerd ...haha
1795.-
gaat goedddd

jongens er staat een cr78 450 te koop
egt watje daar uit kan halen ,..iets andere drums
maar snappy snare leuke perc... en dikke hollow bassdrum

houje 1300 over
haha

vergeten we de cr8000 [evt modded ] niet ,...!!!
instant 808 sounds cowbal/congas all the same aleen niet edit baar
en wel via mods
adertje ; voices delen circuitry van elkaar
:okdan:

Je kan lullen wat je wilt, maar er klinkt niks als een tr808 dan een tr808, jeweettog...

Samples, Plugins etc tis leuk om mee te speulen (erger nog: je mist alle punch en helderheid zeker in een volle mix) , maar als je de one and only boom machine ernaast hoort, ben je verloren...

ik ben wel gelijk met je eens dat het erg duur is allemaal, maar als je het er niet voor over hebt dan zit je dus met een slap aftreksel....

maaaaaaaaaar ik heb ook altyd jaren zonder 808 moeten doen ,
en asje niet beter weet ,...
kheb egt hele leuke dingen samen met dr550 bassdrumm [modded ] en tr606 en cr8000 gemaakt
we zooitje tubes / fx erby ,..
maar wel MIJN miami bass sound sssz:okdan:

1800 is wel heel kras...

Overigens ligt mijn DR55 nu bij DenDer, daar kan wellicht ook nog iets prachtigs uit voort komen :D

:mega:

reparatieverslag

reparatieverslag

Alle te vervangen of missende onderdelen had ik vrijdag binnen. Ik had wat besteld bij Technology Transplant en bij vintageplanet.nl.
Ik dacht in eerste instantie om mijn 808 te laten maken maar ik kon het gisteren niet laten om er toch zelf maar aan te beginnen. (ja ik ben nou eenmaal een doe-het zelver)

Om te 'oefenen' had ik eerst de PWM switch van mijn Juno 60 vervangen. En die werkt weer als een zonnetje! (deze switch had ik trouwens gratis gekregen bij mijn bestelling bij TT. Die gast reageert niet op mailtjes, maar hij leest ze wel. Toch wel aardig van hem om em er voor nix erbij te doen)

Daarna dus de 808 open maken.
Die was wel erg smerig van binnen. Eerst dus ff schoon gemaakt met een tig aantal wattenstaafjes (gelukkig zitten er een paar honderd in zo'n doosje).

Als eerste 8 sequencer step switches vervangen die niet lekker meer reageerde. (nr 5 t/m 12, de rest ga ik ook nog doen want die nieuwe reageren zo veel beter.)

De Tap switch is ook vervangen, werkt nu ook weer naar behoren.

Bij nadere inspectie zag ik dat van de potmeter van de master volume een aantal soldeerpunten waren verbroken. Dit was een kwestie van even aantippen met de soldeerbout. Master Volume werkt ook weer!

De A/B variation switches moet ik nog vervangen, ik kreeg ze er niet uit. Gebrek aan goed gereedschap. Moet iets van een goede tinzuiger hebben.

Daarna heb ik hem weer in elkaar gezet. En oh wat was het spannend toen ik hem weer aanzette. Zou alles het weer doen? Gelukkig wel. MAAR...
Er is toch iets niet helemaal goed gegaan. Een aantal leds van de sequencer werken niet meer. Hmmm... bummer.
Ik heb alleen de nummers 5 t/m 12 vervangen maar van de nummers 1, 5, 9 en 13 doen de LEDs het nu niet meer.
Vreemd. Ik vermoed 1 defect LED, waardoor er meerdere niet meer werken. (kan dat? Iemand een idee?)
Voor de rest werken de step switches wel gewoon. Weet iemand of die stepswitches een richting hebben? Er staat wel een klein rondje op wat kan duiden dat je hem er op een bepaalde manier in moet zetten. Bij alle switches heb ik ze op de zelfde manier geplaatst als het orgineel, alleen bij nr. 9 ben ik vergeten te kijken. (misschien is deze de reden van de uitvallende LEDS??)

Een leuke bijkomstigheid; Voor de reparatie begon de Hi Conga / Hi tom erg te kraken bij maximaal volume en accent. Na de reparatie / schoonmaak doet ie het weer perfect.

Ik heb nog een vraag over de Start / Stop switch. Deze switch is anders dan de Tap switch. De S/S switch is zo'n kleine klik switch net als de sequencer switches (met een verbindingsstuk erop voor de knop). Hij voelt een beetje gammel aan en je kan hem dus niet zo ver indrukken als de Tap switch. Is dit nomaal of hoort er net zo'n switch op te zitten als de Tap switch.

En wat foto's.

Attachments

• P1010816.jpg
    P1010816.jpg
    213,5 KB · Bekeken: 85
  • P1010817.jpg
    P1010817.jpg
    218,9 KB · Bekeken: 85
  • P1010819.jpg
    P1010819.jpg
    269,6 KB · Bekeken: 83
  • P1010826.jpg
    P1010826.jpg
    132,3 KB · Bekeken: 91
  • P1010818.jpg
    P1010818.jpg
    262 KB · Bekeken: 89
switches

switches

Nog even een foto van de start/ stop en tap switches.

Attachments

• switches.jpg
    switches.jpg
    297,2 KB · Bekeken: 90
Zowiee dat ziet er weer een stuk beter uit zeg! :okdan:

Back