iemand ervaring met de Nocturn?

deltad

Nieuwkomer
Hallo!

Heb sinds kort de Nocturn Novation!

Gaaf ding, en werkt goed met VST(en I's)

Alleen 1 ding waar ik niet uitkom..:(

Hoe zorg ik ervoor dat ik bepaalde kanalen, of sporen in fruitlyloops kan muten en aanzetten met de knoppen op de Nocturn?

Of werkt die Nocturn alleen met VST's, en kan je geen .wav samples ermee controllen?

Groetjes,
Daniel K (naam voorheen op het synth forum)

:mega: OPGELOST !!!!!!! :mega:

Écht een aanrader mensen!! :mega:

Laatst gewijzigd:
Ja, opgelost, maar wat ik ondervonden heb is dat die Automap moet draaien om dat ding te laten werken en dat resulteert in een conflict met andere MIDI hardware waar geen "multi-client" drivers voor bestaan.

Dat, en een heel groot nadeel is dat je nu vasthangt aan die Automap. Als je je nummertje vol gewrapte VST's steeks en je beslist van je Nocturn weg te doen voor iets anders, en je doet je gewrapte VST's weg, dan kan je host ze niet meer vinden.

Daar heb ik nog geen oplossing voor.

Mijn gedacht: leuk ding, maar het VST wrappen laat je beter achterwege en je gebruikt best gewoon het MIDI gedeelte in combinatie met het "remote mappen" van je controls binnen je Host, zoals je dat in Live kan. Iets meer werk, maar je bent wel zeker dat je favoriete nummertje straks nog opengaat.

Dave

Dat is natuurlijk heel vervelend maar als je dat van te voren weet dan zorg je er voor dat je de gewone plugs inlaad voordat je de nocturn verkoopt.

Wat dat midi probleem betreft ik had hetzelfde met mijn audio driver.
Als ik de automap software instaleerde dan kon ableton niet meer mijn digi asio driver openen.
Vervolgens heb ik de automap audio midi driver er af gehaald en het probleem was opgelost.

Toch een beetje te vroeg gejuicht vandaag bij het opstarten weer

failed to load the audio driver.

Audio/midi driver van de nocturn uninstallen werkt niet meer maar als ik de nocturn software er af haal dan doet alles het weer prima.

Kan iemand mij hier mee helpen?

hm. ik heb zelf de remote zero en dat ik mijn tracks zonder de remote niet meer kan opstarten had ik nog niet mee stilgestaan.

sowieso heb ik een haat/liefde verhouding met dat automap. Zeker aangezien ik eigenlijk gewoon meerdere vsti's (en mixer en fx etc.) tegelijkertijd wil kunnen aansturen (zoals met de bcr). Nu switcht hij de hele tijd als ik een vst open.

Je kunt dat gedrag veranderen zodat de zero niet meegaat als je een andere plugin opent, zit in OSX onder menu Settings en dan 2e regel uitvinken.

Weet iemand waar automap controlmaps te downloaden zijn voor gangbare VST's?

Grtz Wan

hm. ik heb zelf de remote zero en dat ik mijn tracks zonder de remote niet meer kan opstarten had ik nog niet mee stilgestaan.

sowieso heb ik een haat/liefde verhouding met dat automap. Zeker aangezien ik eigenlijk gewoon meerdere vsti's (en mixer en fx etc.) tegelijkertijd wil kunnen aansturen (zoals met de bcr). Nu switcht hij de hele tijd als ik een vst open.

nog iets, de draaiknopjes; lopen deze traploos, of met 'knikjes' zoals bij de sl compacts bvb....?

nog iets, de draaiknopjes; lopen deze traploos, of met 'knikjes' zoals bij de sl compacts bvb....?

Die hebben geen "detents", wat wel leuk is. De enige andere control surface die ik ken zonder detents op de encoders is de BCR2000.

Dave

Ik kan dus de Nocturn ook perfect 'gewoon' gebruiken, met de learn-functie in Live (en dan eventueel die automap software maar gewoon laten meedraaien omdat het moet om de controller te gebruiken)?

Heel die wrap-toestanden jagen me precies wat schrik aan :)

Back