Welke wijze forummer kent KID BALTAN?....

... jaren 50 en house nu !
hebben denkik niet egt wat met elkaar te maken ....:doei:
Verbanden liggen vaak meer verborgen dan je denkt. Natuurlijk is wat er in de tachtiger jaren in Chicago gebeurd is voor de dance belangrijker. Je kan het vergekijken met wat Henry Ford betekent voor de autoindustrie. Is hij de uitvinder van de auto? Nee, dat zijn anderen voor hem. Hij is de eerste die auto's aan de lopende band maakt en daarmee het vervoersmiddel populair maakt. Dat heeft house ook voor de electronische klank gedaan. Het geluid van een opendraaiend filter van een TB-303 is al lang mogelijk geweest, zelfs al in 1958, alleen weinigen vinden dat mooi, laat staan dat ze plots met z'n allen gaan 'staan springen' :)

Je zult verbaasd zijn als je de artikelen van Pierre Henry leest over de werkwijze van de Musique Concrète. Wat er nu in de home studiootjes gebeurt, is door hem al aangegeven, natuurlijk zonder notie van de computer.

Wout

... (hoewel het augustus was, maar ja, is 1965 leek het wel altijd te vriezen om de een of andere reden.)
1963, dat was het jaar dat Reinier Paping tijdens de Elfstedentocht met z'n lippen aan het ijs vastvroor...
... Ik zie de Donald Duck!!,,.. ...
KinderVakLiteratuur!
zoals altijd moest de kapper mij een heel eind met de voet omhoogpompen!
Ik kreeg een kussen onder m'n kont!
... wat een goddeloze herrie,.. ...
En dat is inderdaad de waarheid. Knoppen werden gewoon omgedraaid als 'het gezag' vond dat het slecht was voor de jeugd...

Wout

Zo net terug uit Londen en 4 cd's tapemuziek rijker....waaronder ook White Noise.
En bij binnenkomst thuis lag de dvd kamer 306 ook in de bus 8~
Ow ja natuurlijk ook ff naar abbey road geweest..

heb nog 2 singeltjes, eentje van badings(kane &abel) en een van baltan/dissevelt (electronic movements).. leuke mziekies;)

Heb er ff voor de deur gestaan en foto's geknipt (+ een keer of 8 het zebrapad overgestoken :D ) en liep genoeg volk naar binnen maar voor de rest weet ik er niets van.Zijn er geruchten dan dat ie opgedoekt zou worden ? Kan het niet geloven.

Back