Geluidskaart : wil je er ook gitaar of microfoon op aansluiten? Zo niet, dan kun je in feite met 1 stereo in en 1 stereo out genoeg.- geluidskaart (waarschijnlijk zit daar een LE van cubase gratis bij)
- seq. (momenteel stoei ik met demo van FL, maar miss. naar Cubase LE)
Het beste wat je kunt betalen. Goede monitors zijn oneindig veel belangrijker dan plugins.- monitors
E-mu Xboard, M-Audio Axiom.- midi controller liefst met 49 keys
2 of 4gb kost niks meer, een 21" TFT ook niet. Wel is het aan te raden een breedbeeld te nemen; die extra pixels zijn voor een sequencer handig (omdat die vrijwel allemaal horizontaal werken).- groot beeldscherm
- intern werkgeheugen voor pc.
Kijk hier eens : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99334&highlight=isolatie (we hebben sowieso wel wat topics hierover, even zoeken). Isolatie is niet hetzelfde als akoestiek (dus een bass trap dempt niet wat je gedempt wil hebben).Ik hoorde iets over 'kamer in kamer is de enige optie voor je!' Is dat zo ja?
Het kamer-in-kamer principe tilt de hele studio van de vloer af en gaat dus al contactgeluid tegen.
Maak anders ook afspraken met je medebewoners, vraag van tijd tot tijd of ze het niet al te storend vinden als je muziek maakt. Goed contact is al de helft van het werk; een vriend van me produceert (singer-songwriter, akoestisch, laag volume) maar bij hem zijn 't juist z'n buren die herrie maken en om 4 uur 's nachts keihard TMF aanzetten
.