Korg X911 gitaar synth probleem!

pigsnoot

Ingeburgerd
Hallo allemaal ik ben een nieuw lid maar raadpleeg jullie site al jaren omdat ie gewoonweg goed is! Dus hoed af mensen!
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen, ik zit met een pitch tracking probleem met m'n korg X911, hij triggert wel goed de envelope maar de noten volgt ie totaal niet, hij blijft gewoon op één noot hangen continu! Heb hem opengedaan en alles ziet er netjes uit behalve een oude bruine cap die er wat vies bij ligt, (C15) heeft iemand zo'n synth of ervaring met reparatie ervan?
Alles werkt voor de rest kan em aansturen met cv/gate van m'n MS 10 gaat perfect, alle presets werken alles klinkt erg mooi maar helaas had ik hem speciaal voor het "tracken" gekocht om zo m'n ms10 en CS30 aan te sturen met audiosignalen....Durf er zelf niet echt aan te beginnen maar het probleem beperkt zich tot het audio naar volt gedeelte hoop ik;{
Enige hulp zwaar geapprecieerd!

Ik heb wel eens een X911 gerepareerd waarvan alle dubbele opamps defect waren, type 3584. Hiervan zitten er 2 in de converter. Ook was de 393 defect. Je kan de spanningen op de - en de + ingang van een opamp met een mulitmeter opmeten. Als het verschil meer dan 10 mV is, is de opamp defect. C15 is de uitgangselco van de 8" trumpet. Heeft geen invloed op de converter dus die is het niet.

Succes

Hallo allemaal ik ben een nieuw lid maar raadpleeg jullie site al jaren omdat ie gewoonweg goed is! Dus hoed af mensen!
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen, ik zit met een pitch tracking probleem met m'n korg X911, hij triggert wel goed de envelope maar de noten volgt ie totaal niet, hij blijft gewoon op één noot hangen continu! Heb hem opengedaan en alles ziet er netjes uit behalve een oude bruine cap die er wat vies bij ligt, (C15) heeft iemand zo'n synth of ervaring met reparatie ervan?
Alles werkt voor de rest kan em aansturen met cv/gate van m'n MS 10 gaat perfect, alle presets werken alles klinkt erg mooi maar helaas had ik hem speciaal voor het "tracken" gekocht om zo m'n ms10 en CS30 aan te sturen met audiosignalen....Durf er zelf niet echt aan te beginnen maar het probleem beperkt zich tot het audio naar volt gedeelte hoop ik;{
Enige hulp zwaar geapprecieerd!

er zijn diverse mensen hiero die repareren ,..
int zuiden van ons land zitje toch ,...belgie 8o)
in limburg ofso heb je wel redelijk vlotte rep/zaak zitten weet ff de naam niet
mil / pb rombraz van t forum .... die gaat daar vaker heen ....

aan de onderkant zitten toch van die jack ingangen om te switchen ?
Volgens mij was daarvan eentje om de toonhoogte vast te houden.

Ga eens een paar keer met een jackplug daar in en uit.
Mischien maakt daar iets niet goed kontackt

Korg X911

Korg X911

Wow bedankt mensen voor zo snel te antwoorden!

Synthi ik denk dat daar wel het probleem gaat zitten ja, heb gisteren nog wat gerotzooid en merkte inderdaad dat de IC'tjes waar jij het over hebt erg raar doen! Ga dat eens proberen te vervangen! Bedankt voor je tip!

R-ond, ik heb wel eens gehoord van die reparatie dienst ja! Zit die niet in Tongeren ofzo? Ga het zeker eens uitchecken als ik er zelf niet aan wijs geraak! Thanx!

Hilltree : Dat is wat ik ook dacht ja! Heb een footswitch aangesloten en de "hold" functie blijkt gewoon te werken, en verder niet echt invloed te hebben op het "tracken"... Toch bedankt ik wou dat het zoiets simpel was ;{
By the way ik ga je eenvoudige filter deze week maken geweldig economisch design en erg goed resultaat naargelang het simpele circuit!
Lijkt me erg leuk om in te bouwen in circuit bend projecten en effectjes!!

Ok ik ga maar eens naar de electrowinkel kijken of ze die opamps hebben en dan voorzichtig ze vervangen!

Tis Godgeklaagd dat mensen op Ebay zeggen dat iets perfect werkt en als het aankomt helemaal niet zo blijkt te zijn....Ach ja ik hoop er iets van op te steken!

Thanx allemaal!

Back